Nije trebalo proći mnogo vremena od predstavljanja brenda to trenutka kada smo shvatili da znaju napraviti dobar bicikl. Kada su u pitanju top modeli gdje se pokazuje svo znanje inžinjera nema uopće prostora za kiksanje i sve se gleda pod mikroskopom. Stinger 29er u Pro verziji stoji nemalih 4.699 eura, ali nudi komponente sa najgornjih polica, pa na prvi pogled ispunjava naša očekivanja. Radi se o natjecateljskom XC full suspensionu u karbonskoj verziji okvira sa 100mm hodova što će reći da je prije svega red objesiti ga na vagu.
Tehnikalije
Vaga je pokazala 11.52 kilograma mase bez pedala što je generalno dobar rezultat, ali ne i u vrhu klase no to je opravdano cijenom bicikla, koja ipak nije astronomska. Nakita koristi monocoque tehnologiju izrade karbonskog okvira iz jednog komada, a skrojen je besprijekorno. Cijevi su predimenzionirane, ali skladne te je jedino sajla stražnjeg mjenjača provedena kroz okvir dok su one od prednjeg mjenjača i kočnice ispod donje cijevi. Tu je i konusni steerer - veza sa Fox 32 Float CTD Kashima vilicom. Pogled na suspenzije otkriva da se radi o sistemu sa zglobom blizu stražnje osovine, što je općeprihvaćeni sustav, kojeg susrećemo na mnogo vrhunskih bicikala, već provjeren i dokazan na stazama.
Ime koje izaziva pažnju i odobravanje u svijetu biciklističkih komponenti ovdje se nalazi na mnogo ključnih mjesta. Nalazimo XTR XC kočnice, XTR grupu mjenjača te XTR pogon što je sve skupa već dovoljno da cijena bicikla odleti u nebo. Popisu se pridružuju Sun Ringle Black Flag Pro obruči sa pripadajučim nabama te na njima Continentalove Race King gume u širini 2.2 inča. Paket djeluje impresivno, a još u obzir treba uzeti geometriju prije nego krenemo na vožnju. Čekaju nas klasični XC kutevi od 71° i 73.5° te nešto dulji chainstay od 440 mm, a posljedično velikim kotačima je i 1112mm međuosovinskog razmaka.
Vožnja
U mnogo čemu se karbonski Stinger Pro ponaša poput rasnih XC hardtailova na stazi. Upravljivost je tu, lakoća vrlo blizu, ali je zato poskakivanje stražnjeg kraja potpuno izostalo. To mu omogućuje da bude krajnje brz i agresivan, a uvelike pomaže i sigurnost koju ulijeva vilica. XTR grupu ne treba previše isticati dovoljno je reći da radi brzo, precizno i besprijekorno - sve što od mjenjača tražimo. Prijenos snage na kotače je u vrhu klase, a u kombinaciji sa odličnom trakcijom gume i podloge dobivamo performanse koje treba moći iskoristiti.
Zaključak
Malo toga se može nadograditi na Stingeru. U stvari samo kotači nisu karbonski, pa kada u računicu ubacimo XTR grupu i konačnu cijenu bicikla, nije nam jasno kako je Nakita uspjela formirati cijenu. Bravo za Nakitu.
Photo: Biker