Više ne možemo reći da se radi o novitetu na tržištu, ali svejedno se veselimo svakom susretu s Nakita biciklima. Ovog puta dolazi nam predstavnik iz Team C serije oznake SL, a u ponudi između osam 29ki i šest 650B modela u samom je vrhu po opremljenosti. Preporučenom cijenom od 3000 eura protuvrijednosti u HRK spada u još uvijek dostižne bicikle onima s natjecateljskim sklonostima. S obzirom da je naše oko u preletu preko bicikla opazilo natpise carbon, SID, i mnogo puta XT naše zanimanje za ovu Nakitu je na maksimumu.
Tehnikalije
I ovog puta izrada je besprijekorna i na najvišem nivou što je u skladu s austrijskim porijeklom i tradicionalnom željom da se pokaže nadmoć ostalim konkurentnim brendovima. Nakon vaganja koje je pokazalo 10.68 kilograma uključujući naknadno postavljene pedale jednog člana redakcije željnog vožnje došli smo nadomak čarobne granice od 10kg koju je mnogim vozačima vrlo bitno prijeći zbog psihološkog efekta. Nakita je te slatke muke ostavila na izbor budućem vlasniku, ali šalu na stranu, i ovo je već općenito odličan rezultat. Pomogli su u tome konusni steerer, PressFit BB, 'postmount' čeljust kočnice i oprema, a tu su i ugodno-korisne sajle u unutrašnjosti okvira osim hidrauličnog crijeva stražnje kočnice. Geometrija okvira jasno pokazuje da je brzina na stazi potpuno pretpostavljena udobnosti, a XC kutevi (71-73°) i kompaktne dimenzije cijevi okvira samo bi trebali doprinjeti lakoći upravljanja i preciznosti. Spomenimo još vrijednosti od 585mm za gornju cijev i 430mm za stražnji krak u veličini bicikla od 17 inča kako bismo dobili približnu sliku bicikla. Ultra lagana Sid vilica iz Rock Shoxa dolazi nam iz natjecateljskog XC-a, a odlikuje se zaključavanjem na volanu i 100mm hoda te 15mm osovinom. Odličan je odabir, a djeluje pozitivno i na ukupnu masu bicikla. Odlično djeluje i XT grupa, ne samo na vožnju nego i na samopouzdanje vozača, pogotovo kada uključuje kočnice, mjenjače, ručice i pogon sa 38/24 zubaca. Na mjestu naba našle su se DT Swissove 350-ke sa 142x12 standardom na zadnjem kotaču, dok su obruči ZTR Crest, a na njima brze Rocket Ron gume iz Schwalbea (27.5x2.25’’). Sada već nestrpljivo čekamo dolazak na odredište – vrh Medvednice.
Vožnja
Nema mnogo filozofije i opcija na XC mašinama poput Nakite Team. Zaboravite mekano sjedenje i blage udarce stražnjeg kotača pod utjecajem stražnjeg amortizera. Ovdje su ga zaboravili ugraditi, a želite li biti brzi pripremite se na krutost i okrutnost stražnjeg kraja. Potrebno ga je znati ukrotiti jer bi vas krajnje lagani prednji kotač u suradnji s isto takvim stražnjim mogao iznenaditi pokojom reakcijom i zbaciti sa ‘sedla’. Kad smo se uozbiljili i odlučili potjerati Nakitu, dotakli smo vlastite granice fizičke spreme i nastojali gađati idealne putanje u zavojima. Svaki puta bismo otišli korak dalje i povećali nagib, a Rocket Ron nas je samo poticao u tome. Granice su vrlo daleko, a potrebno je mnogo iskustva i otpuštene kočnice kako bi ih se postiglo. Iznimno lagan i brz bicikl kompaktnih dimenzija izvukao je najbolje iz nas, ali nas i odlično zabavio. Ne nalazimo mu slabu točku osim iskustva koje traži od vozača.
Zaključak
Nakita ima rješenje za one gladne utrke sa štopericom i sa željom za osvajanje postolja u cross countryu. Zove se Team C SL, a nudi vrhunske performanse po razumnoj cijeni. Dobitna kombinacija uključuje karbonski okvir, Sid vilicu, XT komponente i 10kg mase. Ostalo je na vama.
Photo: Biker