Ekskluzivu cijeloj priči osigurava prvi full suspension koji ćemo voziti sa 650B kotačima. Da podsjetimo, povijest Scotta počinje 1958. godine kada je njen osnivač Ed Scott svoju inovaciju konusnog aluminija upotrijebio za izradu skijaških štapova koji su, do tada, bili čelični i teški. Mnogo godina i inovativnih proizvoda kasnije, točnije 1986. Scott ulazi u svijet MTB-a i otada ne prestaje voditi utrku uvođenjem inovacija i novih tehnologija u svijet bicikala. Jedno od takvih inovativnih rješenja je sistem suspenzije predstavljen paralelno s modelom Genius 2003-e godine. Genius je podigao dosta prašine u tisku svojim revolucionarnim amortizerom s tri moda rada, a sve je kulminiralo pobjedom na Svjetskom maraton kupu iste godine. Sada pred sobom imamo 10 godina evolucije Geniusa, koji je u međuvremenu prošao temeljit redizajn 2009. godine uz novu geometriju i equalizer2 amortizer koji smo imali priliku voziti na modelu Ransom. Pogledajmo pobliže što nam nudi Scott zadnje generacije!
Tehnikalije
Popis tehnologija primijenjenih na ovom biciklu prilično je dug, pa počnimo s onim što nas najviše zanima. Prije svega to je Scottov patent Twinlock - zadnja generacija upravljanja suspenzijama ručicom na volanu prvi puta predstavljena 2010-e godine. Njena posebnost, osim upravljanja zračnim komorama amortizera u tri moda, kako bi dobili najbolji odaziv za određenu namjenu (LRD – Lock/Ride/Descend), je što sada istovremeno reguliramo rad obje suspenzije. Na ovaj način jednim prstom prilagođavamo bicikl trenutnim potrebama staze, a istovremeno ćemo upravljati 150 milimetarskom Fox Evolution 34 vilicom i DT Swiss M amortizerom. Scott veliku pažnju posvećuje geometriji tj. sinergiji promjera kotača, okvira i suspenzija. Iz tog razloga u ponudi su Genius 26ice sa 180mm hoda, 29ke sa 130mm i 'naš' 27.5 sa 150mm. Njegov okvir ističe se masivnim headtubeom s konusnim steererom iz kojeg se nastavljaju široke, dvostruko butirane cijevi 6061 aluminijske legure. Već standardno u ovoj klasi nalazimo Pressfit BB i interno provedene sajle, dok su Geniusove posebnosti prilagodljiva osovina pogona, koju je moguće podići 6mm uz promjenu kuta od 0.4° linkom na zglobu amortizera kao i IDS-SL promjenjivi dropout prilagodljiv za prihvat tri vrste osovine. Time možemo dodatno učvrstiti zadnji kraj ukoliko se za to pokaže potreba. Znanja na polju konstrukcije zglobova na sistemu suspenzije prikupljena redizajnom modela Spark dovela su do ojačanja i proširenja osovina na suspenzijama u svrhu lateralne čvrstoće i što manjeg uvijanja. Obavezno vaganje bicikla pokazalo je 13.65 kilograma od čega se 4.51kg nalazi u kotačima, što je odlično za bicikl s hodovima od 150mm.Nakon vaganja slijedi vožnja, pa ćemo ovu zvijer odvesti na stazu u Dubovac i zakotrljati je po prvi puta.
Vožnja
Osjećaj na sjedalu Geniusa više podsjeća na rasnu 26icu nego 29ku. To nas niti ne čudi jer je osovina pogona samo neznatno niža, a kokpit samo 20mm viši od Geniusa LT (26’). Ravan i 700mm širok Syncrossov volan odaje njegovo ‘trail’ porijeklo, a 150mm hoda omogućuje neograničen izbor staza. S nostalgijom smo se prisjećali vožnje Scotta Ransom i kontrolu suspenzije ručicom na volanu. Opet imamo mogućnost takvog komfora, ali sada ručicom utječemo na obje suspenzije. Polugica radi vrlo brzo i precizno, a prednosti su očite svaki puta kad staza mijenja nagib ili konfiguraciju. ‘Nova’ dimenzija kotača nudi apsorbciju prepreka vrlo blizu 29kama, ali su 650B mnogo pokretljiviji kada su brzine umjerenije zbog manje pokretne mase. Kontaktna površina guma s podlogom dovoljna je za odličnu trakciju, a unatoč priličnom blatu nismo osjetili najmanji gubitak kontrole. Ta osobina ponovila se na svim vrstama terena, pa je to uz geometriju razlog zašto se Genius odlično ponaša u svim uvjetima.Na uzbrdicama je tvrd i lagan, na nizbrdicama siguran i brz, dok na singletrackovima nudi upravljivost poput nabrijane 26-ice. Ništa od toga ne nbi bilo moguće bez promišljene geometrije, krutog okvira i kvalitetne suspenzije, a ne zaboravimo niti Twinlock polugicu, kao odličan dodatak. Ostatak opreme je samo tu da odradi zadatak i na nju nismo imali prigovora iako bi se jačim (čitaj skupljim) paketom moglo skinuti još dosta mase. No, velika većina vozača vjerojatno neće uopće niti pomisliti na to.
Zaključak
Postoji mnogo bicikala koji mogu kombinirati više staza podjednako dobro, ali rijetko koji to radi kao Genius 740. S lakoćom odrađuje svaku zadaću, a osjećamo kao da ga nismo niti pošteno uzdrmali. 27.5 inčni kotači dodaju neznatno malo mase, a nude odličan omjer stabilnosti, upravljivosti, momenta uz niži kokpit i kraći chainstay. Genius je idealan za one koji žele velike kotače uz veliki hod, što je do sada bilo nemoguće na 29erima. Ovo je bicikl za sve terene, a ne zaboravimo niti Twinlock sistem na koji se vrlo lako naviknuti. Negativne strane vidimo u, za sada, slabijoj ponudi guma i kotača što bi se, vjerujemo, trebalo promijeniti. S obzirom na tehnologiju i performanse cijena od 19,990kn nam se čini vrlo poštenom.