Kad promotrimo Storma naslonjenog na zidić, prije nego što krenemo na vožnju istarskim kamenjarom, vidimo nizak profil i dinamičan dizajn čemu doprinosi spuštena gornja cijev i kratki headtube od 105 mm s konusnim steererom. Lijepo je vidjeti da se nije štedjelo na karbonu, pa je rezultat donja cijev okvira povećeg promjera i naglašeno širokog BB-a. Bicikl djeluje kompaktno unatoč 29er kotačima, što je bila i namjera konstruktora kako bi se spustilo težište i izbjegao dojam ‘traktora’ od kojeg pati mnogo 29-ki. Kutevi vilica ne odstupaju od klasičnog XC postava (71-73°) što se do sada pokazalo kao univerzalno rješenje koje ne favorizira niti jednu vrstu podloge ili nagiba. Vaganje bicikla je pokazalo 10.36 kg od čega su kompletni kotači težili 3.88 kg što je izvanredan rezultat. Veliku zaslugu za takvu masu ima vrhunska oprema poput RockShox SID vilice s Remote Lock polugicom, XT pogonska grupa i mjenjači te uvijek poželjne XT kočnice sa 180/160mm diskovima. Nešto mase ušteđeno je upotrebom FSA volana i lulice iz serije SL-K izrađene kombinacijom karbona i aluminija, prvu ugradnju koju je teško vidjeti kod ostalih proizvođača. Lagani Stan’s kotači i nabe zaslužuju Maxxisove CrossMark gume bez zračnica kakvima je opremljen naš Storm.
Mnogobrojna iznenađenja na labinjonskoj stazi u obliku kamenja i korijena te raznovrsne podloge i nagibi ponukale su nas da nešto smanjimo pritisak u gumama. U takvom izdanju Storm se nosio s preprekama vrlo slično XC full suspensionima na području trakcije i udobnosti. Univerzalna XC geometrija podjednako dobro kombinira sposobnost bicikla da se nosi s različitim nagibima, iako malu prednost ipak dajemo uzbrdicama. 71° prednje vilice ipak nije namijenjen gravitacijskim disciplinama. Zadnji kraj, unatoč maloj masi bicikla, nije se lako odvajao od podloge, a kruti pogon visoke efikasnosti doprinosio je ubrzanjima i spomenutoj lakoći uspinjanja. Ukupno gledajući Storm je agresivan, brz i eksplozivan, ali je zadržao određenu dozu udobnosti od čijeg nedostatka boluju mnogi ultra laki karbonci. Maxxisove gume dale su svoj doprinos karakteru bicikla tj. trakciji i udobnosti, ali i glatkim ulascima u zavoje bez obzira je li podloga suha, mokra ili kamena. Spomenimo još samo izvanredne XT kočnice, SID vilicu i Stan’s komplete kotača koji dugo neće tražiti nadogradnju.
Po svemu što smo s njim prošli i vidjeli Storm 1.0 bez sumnje pripada među natjecateljske hardtailove visoke klase. Nismo mu uspjeli naći manu osim cijene koja je opravdana ugrađenom opremom i high-end okvirom. Oprema ne ostavlja prostora za nadogradnju, a područje na kojem se Silverback još mora dokazati kao relativno nov na našem tržištu je pouzdanost, ali i podrška zastupnika. Jedino vrijeme može dati odgovore na ova pitanja, a mi vjerujemo kako će i tu Silverback zadovoljiti očekivanja.
Svera trgovina