Osim ovih aduta okvira, koji su u funkciji što boljih voznih osobina i čvrstoće, spomenimo još jednu posebnost za koju Specialized tvrdi da će imati utjecaja na ponašanje bicikla na neravninama. To je izostanak spojeva zadnjih krakova okvira (bridge) bez kojih bi bicikl trebao bolje anulirati udarce s podloge. Za kompletan bicikl, osim dobrog okvira, potrebne su još bolje komponente, pa pogledajmo Comp paket opreme! RockShox Recon u najjačoj Gold verziji sa zaključavanjem na volanu bit će solidan izbor kada je u pitanju odnos mase i reakcije. Kad govorimo o mjenjačima, više nismo toliko euforični, a isto osjećamo i prema Avid Elixir 1 kočnicama. Kombinacija Sram X5 i X7 mjenjača te Elixir 1 kočnice odradit će posao, ali na ovakav okvir bolje bi sjele komponente jačeg razreda. Carve koristi Specializedove kućne Stout SL nabe i obruče, a sviđa nam se princip guma razičitog profila i sposobnost korištenja guma bez zračnica (Tubeless Ready). Pozitivno iznenađenje Carve Comp nam je priredio na vaganju kada je vaga prikazala 11.83kg mase, čime je postao drugi najlakši bicikl na testu u ovom broju. No, teorija je jedno, a stvarni uvjeti nešto sasvim drugo. Sjurimo se XC stazom, pa ćemo znati više o Carveu!
Mala masa na vaganju odražava se na sposobnost Carvea da bude vrlo zabavan u vožnji. Ne nedostaje mu natjecateljskih sklonosti ,iako neke komponente poput Sramovih X5 ručica mjenjača neće omogućiti brzinu i preciznost izmjena kao na jačim modelima. Unatoč tome, prosjeci brzina mogu biti vrlo visoki jer bicikl odlično podnosi neravnine i drži putanju na tehničkim dijelovima mješovitog terena. Tu moramo pohvaliti vilicu i Specializedovu kombinaciju Ground Control i Renegade guma, gdje su širi profil i veći čepovi naprijed, a brza fast rolling nazubljena guma straga. Ovaj trik često koriste profesionalci kako bi sigurno ulovili putanju u zavoju prednjom gumom i eksplozivno izašli s manjim otporom na zadnjem kotaču. Voljeli bismo imati progresivnije kočnice od Avidovog Elixira 1, ali i ovaj nedostatak ćemo kompezirati na račun odličnog okvira. Ukoliko niste krajnje agresivan vozač, nećete imati uopće prigovora, već ćete moći iskoristiti odličnu kontrolu i količinu sporta koju nudi.
Lagani Carve pokazao se kao odlična baza za rasni 29er. Briljantan okvir i dobra vilica mogu podnijeti mnogo jaču opremu od Compove, a smatramo da je definitivno zaslužuje. U ovakvom izdanju zadovoljit će vozače koje ne zanima borba sa štopericom, dok bismo mi ipak išli na sigurno i posegnuli za 1500 kuna skupljim Carve Expertom. Oni neodlučni, s vremenom mogu nadograditi pokoju komponentu i dobiti odličan bicikl.
Specialized Carve Comp
Čak i površnim poznavateljima Specializeda jasno je da je Carve pravi „pastuh“. „Grize“ uzbrdo, a i nizbrdo, „drži“ zacrtani pravac bez većih problema, ponajprije zahvaljujući solidnom amortizeru, ali i odličnim gumama. Rama, odnosno geometrija bicikla poprilično je natjecateljski orijentirana, pa će zadovoljiti i „potkovanije“ bicikliste koji su novce štedjeli u Ljubljanskoj banci. Kočnice, kotači, rama, ali i grafika rame primjereni su modelu. Mjenjači i šifteri mogli bi biti i bolji.