Zašto mijenjati momčad koja pobjeđuje? To bi mogao biti razlog zašto je okvir ostao nepromijenjen na modelu za 2013-u. Radi se o izvedbi prednjeg trokuta od karbonskih vlakana tipa 9, dok je zadnji trokut od aluminijske legure sa 142 milimetarskim dropoutom i 12 milimetarskom osovinom. Najzanimljiviji detalj je ipak sistem ‘Brain’ koji regulira rad suspenzije automatski prema zahtjevima staze, na način da posebnim ventilom propušta ulje samo kada udarci dolaze s podloge, a ne s pedala. Tako će suspenzija biti oslobođena utjecaja pedaliranja, a sva snaga vozača iskorištena na okretanje kotača. Osim kočnica, promjene je pretrpila i grupa mjenjača, pa su tako sada ručice Shimano SLX , prednji mjenjač Sram X7, a zadnji XT Shadow plus koji sadrži dodatno kvačilo za tih i miran rad lanca. Već standardno za ovu klasu, tu su konusni head tube i PressFit ležajevi osovine pogona utisnuti u okvir. Tradicionalno, gume su iz vlastite proizvodnje naziva Fast Trak/Fast Trak Control i dimenzija 29x2.0 inča. Za pogon lanca zadužen je Sram S-1250 s aluminijskim kurblama i dva zupčanika. “Upogonimo” Epica Velimirom Kokotom i pogledajmo što će se dogoditi!
Odlična trakcija sukus je nekoliko elemenata na biciklu, a jedan od njih je suspenzija. Tvrd na ravnom, a mekan na neravninama, u mjeri koliko je to u tom trenutku potrebno, rezultat je Brain sistema. Na taj način lagani bicikl ostaje na zemlji i ne poskakuje na preprekama što inače oduzima vozačeve dragocjene sekunde i sigurnost. Lako se stopiti s Epicom i biti brz na stazi kada se bicikl ponaša baš onako kako vozač to očekuje. Precizni ulasci u zavoje i lansiranje iz njih, kao i mirnoća na spustevima rezultat su vrhunski podešenih suspenzija i sklada s okvirom te njegovih 1109 milimetara međuosovinskog razmaka. Sposobnost Epica da bude brz bez obzira na nagib i konfiguraciju terena, krajnji je rezultat svih njegovih tehničkih detalja i naprednih rješenja. Epic je na stazi precizno oruđe namijenjeno probijanju vlastitih sposobnosti, a sada s Magurinim MTS kočnicama čini nam se kao da je za nijansu bolji od prošlogodišnjeg modela. Magura nudi mnogo snage i bolji odziv unatoč rotorima od 160mm na 29 inčnim kotačima.
Svaka inačica Epica Comp Carbon 29er je sve bolja. Jednom kad se naviknete na njegove prednosti teško se možete vidjeti na nekom drugom biciklu, a upravo to se dogodilo i našem testnom vozaču. To nam sve govori o vhunskim dosezima Specializedovih inženjera i odlično obavljenom poslu u kreiranju Epica. Vrhunski proizvod ima i ne baš malu cijenu, ali kad ga isprobate novac će pasti u drugi plan.
Veličina testiranog modela je L!