Serija Epic u vrhu je natjecateljskog cross countrya već desetak godina, a sada je tu model za 2014-u s Expert paketom opreme i u opasnoj mat crnoj varijanti. Kako je ovo bicikl koji će vjerojatno služiti profesionalcima u borbi za medalje, takva mu je i cijena – 40.999 kuna. Bez vrhunske opreme nema niti rezultata, pa pogledajmo što nam Epic može ponuditi kao pomoć u pobjedi.
Tehnikalije
Redizajnirani Epic sada je još atraktivniji i 'opasniji', a prvo što nam upada u oči je izmijenjen profil na trećem trokutu koji podupire cijev sjedala. Linije okvira sada su čišće jer su svi bužiri i sajle provedeni kroz cijevi i na taj način zaštićene od udaraca i vremenskih utjecaja, pa će se to odraziti na njihov životni vijek. Na okvir stanu dva nosača bočica, a tu je i SWAT kompaktni pretinac (Storage, Water, Air, Tools) s XC kompletom alata kako biste bili osigurani u nepredviđenim situacijama. Prednji trokut Epica izrađen je od karbonskih vlakana Specializedove Fact 9m gradacije, dok je zadnji trokut od M5 aluminijske legure, baš kao i na prošlogodišnjem modelu.FSR sustav koristi provjereni sistem s četiri linka (zgloba) i inovativni Brain ventil na suspenzijama koji prilagođava i otvara suspenzije prema trenutnim informacijama sa staze. Tu je i Autosag sistem jednostavnog podešavanja kompresije u amortizeru jednim pritiskom na ventil.
Ovakav okvir ne može proći bez konusnog steerera i pressfitt 30 BB-a, a pogledamo li vrijednosti geometrije, uočavamo da se novi Epic izdužio za neznatnih 3mm dok su kutevi vilica ostali isti. Ovakakv high-end paket nebi imao smisla bez adekvatne opreme, a ovdje nalazimo samo probrane komponente: Sramov karbonski pogon S-2200 s dva zupčanika, Shimano Shadow Plus XTR zadnji mjenjač i SLX ručice, Magura MTS custom kočnice, Rock Shox Sid vilica i Foxov custom amortizer izrađen za Specialized. Popis od kojeg zastaje dah upotpunjuje poslastica za kraj. To su Roval Control Carbon 29 obruči s karbonskim nabama, a na njima već poznate gume S-Works Fast Trak prednja i Specialized Fast Trak Control zadnja širine 2.0 inča. Prema navodima, komplet ovih dvaju kotača teži samo 1370 grama.
Vožnja
Specifičnost Epica s Brainom je da na stazi djeluje kao lagani hardtail. Sada kad su tu i karbonski Roval kotači bicikl djeluje krajnje kruto, pa nas ne iznenađuje količina vibracija karakteristična za vrhunske natjecateljske bicikle. Nakon perioda prilagodbe i kada smo se uvjerili da Brain zaista otvara suspenzije kada je to potrebno, mogli smo stvarno početi voziti ovaj stroj. Nevjerojatna je preciznost i lakoća kojom Epica rušimo u zavojima i mijenjamo nagib znajući da se radi o full suspensionu, a zatim pojurimo uzbrdo kao na najlakšem hardtailu.
Epic impresivno prenosi snagu s pedala na kotače, a niti gume ne zaostaju u trakciji s podlogom. Čini nam se kako je pogonski dio potpuno neovisan od suspenzija i kočnica, a iz 29er kotača isplivale su samo pozitivne strane. Iako su zbog krutosti reakcije bicikla munjevite moramo reći kako nismo osjetili onu nelagodnu krutost na zadnjem kotaču, koja nas želi izbaciti sa sjedala kao na vrhunskim hardtailovima. Stoga, živio nam Brain!
Zaključak
Na ovom primjeru jasno nam je zašto Specialized inzistira na 29erima, a jasnije nam je i zašto u profesionalnom biciklizmu viđamo toliko Specialized Epica. Epicov Expert komplet je impresivan, nudi top tehnologiju i potpuno iskoristiva tehnološka rješenja poput Braina ili Autsaga. Kontrola i krutost među najvišima su koje smo testirali, a spremni smo se zbog njega posvađati i da pripada među tri najbolja dizajna među modernim biciklima. Jedini razlog zbog koji nas sprječava da ga vozimo je cijena, ali zato su tu Specialized Demo days-i.