Hardrock je kao što smo već spomenuli, još jedan ulazni model s kojim je Specialized usmjeren prema onim manje ''zagriženim'' biciklistima. To je jedan od bicikala za one koji će biciklistima tek postati. Cijenom Hardrock modeli počinju već od 2900 kuna i sežu do 4500 kuna u 29er izvedbama sa boljom opremom. Ovdje smo odabrali Hardrock Disc u 26'' izvedbi budući da je u ciljanom cjenovnom razredu još uvijek traženiji od 29''. Analizirajući kuteve, međuosovinski razmak, duljine cijevi i pripadajuće elemente geometrije, sličnost većini proizvođača je neizbježna. Ono što ga čini osobnim su materijali i dugogodišnja potvrđena kvaliteta, a radi se o A1 Premium grade aluminijskoj leguri kojom su oblikovane cijevi te ORE tehnologiji (Optimized Radius Engineering) kojom je konstruirana donja cijev kako bi se postigla izuzetna čvrstoća uz minimum mase. Tu su i pripreme za stražnji nosač i nogicu što je čest ''upgrade'' u ovom razredu. Rezime modela je opuštena geometrija pogodna gradskim i rekreativnim brdskim vožnjama, kako na kraju i sam proizvođač deklarira.
2012 vs 2013!
Geometrija ostaje nepromijenjena kao i oblikovanje cijevi, ali kao i kod većine, vizualne promjene su neizbježne. Nekako se ipak mora naglasiti razlika novog i starog modela. Novi model dolazi, osim u crnoj sa bijelim grafikama, u zelenoj i crvenoj boji. Eto imat ćete veću ponudu boja i lakše se odlučiti želite li privlačiti pažnju ili se ne isticati u gomili.
Prednja vilica i dalje ostaje 80 milimetarska na što gledamo kao nedostatak obzirom da smo očekivali barem 100 milimetara.
Konačno je tu i 8 brzinska kazeta, za razliku od '12, a značajnija promjena dogodila se i kod odabira mjenjačke grupe gdje je Sram-a ove godine zamijenio Shimano. Shimano Altus je u ulozi stražnjeg mjenjača što će prema iskustvu biti zadovoljavajući odabir s nešto sporijom reakcijom, ali s obzirom na cijenu bicikla očekivali smo barem stari model Acere.
Izuzev navedenog, istaknutija promjena je i cijena koja je 100 kuna veća od modela za 2012. godinu. Iz perspektive usporedbe starog i novog modela, jedna brzina više na stražnjoj kazeti koja za sobom povlači i druge ručice mjenjača i kompatibilni stražnji mjenjač, povišenje cijene je opravdano.
U odnosu na druge u klasi!
Od Specializeda ne očekujemo da bude najjeftiniji, ali za to želimo i neke prednosti. Kod Hardrocka ističemo diskove kao prednost, ali kao što smo i kod Hara naveli, ne u smislu obavljanja uloge kočenja već mogućnosti nadogradnje bicikla hidrauličnim kočnicama. Nadogradnja će u ovom slučaju iziskivati samo kupnju čeljusti i ručica što se danas može naći vrlo povoljno, kako novo tako i rabljeno, a priprema za disk na vilici te prilagođene glavčine su dobra osnova. S obzirom da se radi o Specializedovim rebredniranim komponentama, možemo biti sigurni da nisu loše kvalitete, a sami okvir zasigurno je nešto na čemu se isplati graditi. Nedostatak je već spomenuti slabiji stražnji mjenjač za relativno visoku konačnu cijenu te vilica hoda od 80 milimetara što opet ne priliči ponudi. Za kraj bismo istaknuli kako se radi o izuzetno kvalitetnom okviru dobre geometrije koji je okrunjen izmijenjivim komponentama, a ima sve predispozicije za ozbiljne nadogradnje.