Kutevi vilica na Hardrocku ostali su nepromijenjeni u odnosu na klasične XC bicikle s 26 inčnim kotačima – 71° naprijed i 73° straga. Okvir je izrađen od Specialized A1 Premium aluminija čiji sastav Specialized drži za sebe.
Mjenjačke komponente odabrane su iz Shimanovog kataloga, a sastoje se od Acera ručica, Altus prednjeg mjenjača te redizajniranog Alivia odostraga. Vilica je već poznata SR Suntour XCM V3 na bazi ulje/opruga, ali ovaj puta prilagođena 29 inčnom kotaču s 80 milimetara hoda. Za zaustavljanje ovih kotača brinu se Avid BB5 kočnice s mehaničkim diskovima i 160 milimetarskim rotorima. Fast Trak LK gume dimenzija 29 x 2.0’’ su iz vlastite kuće. Nakon pregleda opreme koju dobivamo, krenimo na ono što nas najviše zanima – kako se Hardrock ponaša u vožnji.
Staze na Medvednici koje već dobro znamo i koje smo prošli mnogo puta testnim biciklima, od pristupačnih hardtailova do najskupljih fulija, poslužit će da iskusimo narav prvog testnog Specializeda.
Prvi metri vožnje zahtijevaju nešto privikavanja s obzirom na ponešto drukčiji osjećaj i neznatno više težište. Potrebna je veća snaga za pokrenuti kotače, ali jednom kad smo postigli željeni tempo čini se kao da smo nezaustavljivi, a rijetko koja prepreka na tlu može nas izbaciti iz ritma. Vožnja je puno udobnija zato što veliki kotači anuliraju male i umjerene neravnine, pa nam se čini da je i trakcija na nivou full suspension bicikala. Zbog toga sumnjamo da ćemo vidjeti 29-ke u kombinaciji sa stražnjom suspenzijom. Prednja vilica sa svojih ‘samo’ 80 milimetara hoda dobro je odradila zadaću uz pomoć već spomenute sposobnosti kotača da ‘preuzmu’ dio njenog posla. Kada tempo malo opadne i vožnja postane prilično spora, osjetili smo smanjenu okretnost prednjeg kotača na račun nešto veće mase i promjera. U konačnici su i početna ubrzanja nešto slabija, ali zato usporedbe nema kad su u pitanju duže ture s visokim tempom i teškim terenima. Tada sve prednosti izlaze na vidjelo i višestruko nadoknađuju početni nedostatak.
Vozači iz testne skupine vrlo su teško hvatali zaostatak za Hardrockom kada bi se staza ‘otvorila’.
Naša testna vožnja otkrila je mnogo prednosti i pokoji nedostatak Hardrocka Sport 29. Najveću prednost vidimo u velikom komforu bicikla koji odlično radi s 80 milimetarskom vilicom. Nema toliko tvrdih udaraca prenešenih s tla, a tu je i bolja trakcija na zemljanim terenima nego na biciklima slične cijene. Ugrađena oprema solidna je za rekreativnu sport klasu u koju svrstavamo naš Specialized. Manji nedostatak u vidu slabijeg početnog ubrzanja zbog nešto više rotacione mase rado ćemo kompenzirati s lakim održavanjem brzine i višeg ritma vožnje, što će posebno doći do izražaja na dužim turama. Zbog toga ga preporučamo maratoncima, dugoprugašima koji vole visok ritam vožnje i ljubiteljima brzine koja se na hardrocku lako nabire, a dobro će se snaći i među urbanim biciklistima koji dnevno rade mnogo kilometara po gradskom asfaltu. Na kraju, možemo reći da su prednosti očite i da je Specializedova 29-ka zagolicala našu maštu, te će sigurno pronaći svoju publiku željnu promjena u svijetu 26 inčnih MTB-a.