Evo nas na početku još jednog hard testa gdje ćemo do početka sezone donijeti konačan zaključak o Trek Top Fuel 9.8 SL modelu. Ono što trebamo napomenuti je činjenica da ovo već spada u trkačku kategoriju bicikla, full karbon od glave do pete. Možda bi se moglo dodati još par stvari na listu za karbonske dijelove, ali okvir, kotači, cijev sjedala, sjedalo i volan su karbonski. Cijeli bicikl je težak bez pedala 10.9kg. Ovo je bicikl za napredne vozače koji su članovi nekih klubova i često su na treningu i često se natječu. Pogledajmo kako se ovakav bicikl ponaša u rukama rekreativca. Da li ima smisla ići na ovakav potez i postati vlasnik XC karbonca.
Prvi dojmovi su svakako impresivni, ali imamo svoje stavove o tome. Bicikl je izrazito krut i potrebno je iskustvo i tehnika za upravljanje. Geometrija je po mjeri i nema potrebe za dodatnim nadogradnjama po pitanju lule volana ili sjedala. Imajte na umu da testiramo gotovo trkaći bicikl kao rekreativci koji bi možda voljeli imati ovako nešto za gušt. Vratimo se na vožnju, dakle potrebno je znati tehniku, potrebno je raditi s nogama na spustu i ovaj bicikl će ostalo odraditi savršeno. Grip na gumama je fascinantan. Osjećaj kompaktnosti okvira i kotača s podlogom daje popriličnu sigurnost. Zbog svoje krutosti određeni tereni se čine malo teži, ali nakon par sati vožnje polako ćete ući u mod u kojem se doista lako upravlja. Uspon je čista zabava, gotovo da ide sam. Uz relativno malo napora se savladavaju tehnički usponi i trakcija prednjeg kotača na usponima je impresivna. Upravljivost na usponu i potisak na pedale je trenutno prenesen na podlogu. Svaki i najmanji napor potiska na pedalama se osjeti na podlozi i na pokretnosti bicikla.
Grupa Sram NX 1*12 je i više nego dovoljna kombinacija za ono što je potrebno prilikom najoštrijih uspona. Minolink koji se nalazi na klackalici smo podesili da još više naginje XC geometriji, da je Kut vilice s podlogom otvoreniji odnosno pad vilice na podlogu strmiji. Potrebno je zabacivanje iza sjedala kod spusta gdje se nalaze veće tehničke prepreke jer zbog lakoće bicikla, inercija nije dovoljna, potrebno je tehnicirati odnosno tijelom upijati podlogu za postizanje tečnosti spusta.
Remote Lockout obje suspenzije na volanu radi brzo i precizno. O radu suspenzija ćemo na široko pisati u idućim brojevima, ali ovako ukratko zaključujemo da Fox reactiv radi besprijekorno, a prednju vilicu za sada opisujemo kao malo krutu u odnosu na ono što bismo željeli.
Nakon slaganja, bicikl je bi tih, na mahove krckav, ali nakon podmazivanja headset-a i to je nestalo. Sjedalo s karbonskim railovima spada u perolaku kategoriju i za divno čudo izrazito je ugodno iako jako čvrsto i tvrdo. Za sada smo ga vozili po XC stazama i doista zahtjevnim trailovima te na jednom maratonskom krugu od 40ak kilometara. Za maratone se pokazao iznenađujuće udoban iako se to od njega nije očekivalo.
Photo: Biker