Nakon vožnje najopremljenijeg DS-a 8.6 početkom godine, sada imamo priliku isprobati kako se sa zahtjevima za univerzalnim biciklom nosi prvi model u seriji cijene 3600 kuna. Ukupno ih je pet u ponudi, a ukoliko izuzmemo osnovni paket opreme, ostaje nam moderno oblikovani okvir i primamljiva završnica kojoj teško možemo odrediti cjenovnu kategoriju. Velika većina današnjih vozača još uvijek primarno po inerciji odabire MTB bicikle, iako će kao osnovni teren koristiti ceste i povremeno skrenuti na kakvu zemljanu podlogu.
Baš iz tih razloga nastali su Dual Sport bicikli koji svojom geometrijom nude mnogo više komfora i udobnosti u gradskom pedaliranju, a zahvaljujući ponekom konstrukcijskom triku odraditi će i off-road avanturu ili pokoji singletrack. Naravno, osnovna prednost su mu 28 inčni kotači stvoreni da se lako vrte i bolje upijaju neravnine, pa su s vremenom evoluirali u 29ke i osvojili MTB disciplinu. Trek se konstrukcijom DS okvira odlučio jasno distancirati od MTB ergele, pa tako ovdje imamo zanimljivo izvedenu gornju i donju cijev sa ‘slope’ detaljem koji ga izdvaja iz mase ostalih dizajna. Alpha Gold Aluminium legura trebala bi osigurati dovoljno čvrstoće da se bicikl osjeća ‘kod kuće’ i na neravninama te da bude dovoljno lagan u gradskim jurnjavama. Posebnost okvira je mogućnost nadogradnje Trekovim Duo Trap S senzorom zaduženim za bežični prijenos podataka na ciklokompjuter ili smartphone u svrhu analize treninga ili podataka s vožnje.
S obzirom na cijenu ovdje je izostala hidraulika i diskovi na mjestu kočnica te je upotrijebljena kombinacija solidnih Tektrovih V-brake kočnica i Shimanovih ručica. U skladu s tim je i pogonska grupa sa Shimano Altus-Tourney mjenjačima, a ukupno nude 21 stupanj prijenosa. Vilica je standardan odabir u cross/trekking disciplinama, SR Suntour NEX s oprugom, a nudi 63mm hoda i podešavanje tvrdoće. Za kotače se pobrinuo Bontrager iz svog kataloga – obruči AT-750 potpomognuti su Formulinim nabama, a za kontakt s podlogom se brinu LT1 gume u dimenziji 700x38c.
Bicikl u vožnji nudi opušten položaj, ali s dovoljno rezerve za aktivniju vožnju. Vrlo dobro ubrzava i drži viši tempo vožnje uz stabilnost potrebnu na dugim ravnim dionicama. Okretan je i lagan, a izlazak s ceste omogućen je amortizirajućom vilicom i Bontragerovim LT1 gumama. One su brze i malog otpora kotrljanja, pa će sigurno držati sve dok su podloge tvrde i suhe. Ograničenja na brdu postavljena su baš navedenim dvojcem guma i vilice, a sve dok su očekivanja u sferi rekreacije, odraditi će ih bez prigovora.
Dual Sport koncept se već pokazao kao zanimljiv i upotrebljiv u skupljim verzijama, a sada 8.2 pokazuje da može biti i pristupačan. Dobar okvir, veliki kotači i univerzalna geometrija neke su od prednosti, pa ga možemo preporučiti vozačima koji se ne žele ograničiti samo na cestu, već ostavljaju prostora bijegu u prirodu.
Photo: Biker