Na samom tronu trail kategorije je i dalje EX 9.9, dok ga u stopu prate EX 9.8 29 i 27.5 u Plus verziji, s proširenom dimenzijom guma za one koji preferiraju grip prije svega. Kod ‘našeg’ testnog 9.8 29era novost su povećani hodovi suspenzija koji su sada 130mm, promjene na geometriji u smislu veće agresivnosti kao i ‘Knock Block’ zaštita okvira od udaraca krune vilice, svojevrsni dodatak generalnoj krutosti bicikla. Vrijedno spomena su i Boost nabe, koje u kombinaciji s Bontragerovim XR3 gumama dimenzije 29x2.4 inča djeluju impresivno i daju odličan osjećaj robusnosti i prije nego li smo bicikl uopće pokrenuli.
Tehnikalije
Bicikl karakteriziraju vrlo strme cijevi okvira koje mu daju vizualnu agresivnost, a sve je u korelaciji sa specifikacijom na papiru. Ona je impresivna kao i uvijek u ovoj klasi, ali možda trenutno, više nego ikada, nadilazi mogućnosti razvojnih timova ostalih proizvođača. Popis tehnologija je sve dulji, pa samo navodimo već opjevane poput ABP-a, EVO linka, E2 konusnog steerera, Control Freak internog sistema sajli i bužira, Carbon Armor zaštite okvira, G2 geometrije s offsetom vilice (51mm), PF92 standarda BB-a ili Mino Linka kojim smo i dalje vrlo impresionirani. Njime, u slučaju 9.8ice, jednostavno možemo regulirati kut vilice između 67 i 67.7°, kut cijevi sjedala između 74-74.7°, a time automatski utječemo na duljinu chainstaya i međuosovinski razmak. Na taj način bicikl prilagođavamo uvjetima na stazi i izvlačimo iz bicikla najbolje što može dati. Navedeni kutevi nalaze se u okvirima trail kategorije, ali u otvorenom položaju naginju prema enduru, pa se time podosta mijenja i stil vožnje.
Fox Performance 34 Float s tri zadana položaja kompresije i 130mm surađivat će s Fox Performance Float EVOL amortizerom opremljenim RE:aktiv sustavom podešenim u Trekovom laboratoriju. Radi se o ‘pametnom’ sustavu i povećanoj komori koji će prepoznati radi li se o pritisku pedale ili udarcu s podloge i prema tome instantno otvoriti ili zatvoriti amortizer. Već smo se susretali s Re:aktiv-om, ali ne u ovoj geometriji i opremi, pa će biti zanimljivo izolirati rad suspenzije. Za razliku od top modela sa Sramom, ‘naš’ koristi Shimanovu grupu Deore XT s 2x11 stupnjeva prijenosa. XT je postao optimum u višim klasama s obzirom na cijenu, a lijepo je vidjeti puni komplet istoimenih mijenjača, pogona, kazete, lanca i kočnica. Isto tako mislimo za Bontragerov komplet kotača sastavljen od Line comp 30 obruča, Boost 110/148 naba i XR3 Team guma s aramidnim pojačanjima.
Vožnja
Trek je poradio na lateralnoj krutosti izvedbom donje cijevi okvira, a ona se očituje u stabilnosti pri udarcima u veće prepreke, pogotovo na spustevima. Svoj doprinos ovdje daju i kotači povećih proporcija, pa se čini da nema staze ili prepreke preko kojih ne možemo sigurno preći, a vilica, Mino Link, EVOL i Re:aktiv samo su dio cijeline koja radi savršeno. Krutost cijelog bicikla na visokom je nivou bez obzira što imamo aluminijske stražnje krakove, a krajnji rezultat je brzina kojom odrađujemo dionice s lakoćom, kao da imamo mnogo više hoda, ali bez negativnih efekata kada je brzina u pitanju. Foxove suspenzije nismo niti primijetili što im je najveći kompliment i znak da rade u savršenom balansu zahvaljujući tvorničkom podešenju. Isto možemo reći za XT grupu i kočnice koje su postale standard i mjerilo odnosa cijene i performansi. Ostaje nam podesiva geometrija, agresivnija nego na dosadašnjim Fuelima, ali mu odlično pristaje - spustevi, usponi, singletrackovi specijalnost su Fuela EX 9.8, a sve odrađuje s posebnom lakoćom kao nikada do sada.
Zaključak
Trek je povisio letvicu u visokoj trail klasi. Novi Fuel iznenađuje na svim poljima – od dizajna, specifikacije, pa do izvedbe na stazi. Maksimalna krutost, veći hodovi, agresivnija geometrija i povećani gabariti kotača rezultirali su najboljom izvedbom Fuela do sada. Poneka tehnološka poslastica pojačava dojam, a mi zaključujemo – 2017-a će biti teška za konkurenciju.
Photo: Biker