Ako se prisjetimo Remedya za 2009. godinu i konusnog headtubea (cijev okvira kroz koji prolazi prednja vilica), odmah ćemo zaključiti da je isti taj integriran i na Fuelu. Njegove odlike su: manje težine, više otpora na torziona opterećenja, a time i zavidna kontrola. ABP i Full Floater su već poznate odlike koje krase sve Trekove full-suspension modele, a kako smo o njima dosta pisali, ovdje se nećemo ponovno na njih osvrtati osim izvrsnim kritikama. Premda svi proizvođači danas rade zavidno dobre bicikle i nude zanimljiva rješenja, Trekovcima moramo odati priznanje za inovativnost. Spomenimo da je u Full Floater sustav suspenzije dodan i Foxov stražnji amortizer kakav smo imali prilike vidjeti i na Gary Fisheru u prošlom broju Bikera. Kako je taj model Foxovog amortizera razvijen kao vlasništvo Treka, osim u Fisherove, integriran je i u Trekove modele. Kao posebnost izdvojit ćemo DRCV – Dual Rate Control Valve, kojeg karakterizira dodatni zračni rezervoar u tijelu amortizera, a otvara ga klip kada je sabijen 40% hoda. Što time dobivamo? Ako amortizer podesimo da pruži udobnost na malim neravninama, bit će izrazito mekan, što bi na velikim i naglim opterećenjima dovelo do udarca klipa amortizera o dno čašice. U slučaju DRCV-a to je nemoguće jer postoji dodatni zračni rezervoar koji se u tom trenutku otvara. Okvir zadaje granice gibanja stražnje suspenzije na 120 milimetara hoda, a isto toliko pruža i Foxova prednja vilica model F32. Njena funkcija se temelji na zračnoj opruzi čiji je pritisak moguće podešavati, a opremljena je polugom za zaključavanje te vijkom za podešavanje brzine povrata. Po prvi ćemo put na ovom Fuelu isprobati Avidove hidraulične kočnice Elixir 5.
Vrijeme je za vožnju! 3,2,1…
Dobro poznajemo Trekove i Garyeve full suspension modele, pa niti Ex8 nije izuzetak. Iako manjeg hoda nego Roscoe2, upijanje neravnina je na istom nivou, iako nam se Fuel čini lakši i zabavniji. Po hodovima suspenzija je više na XC strani, ali se uspješno nosi s all mountain zahtjevima i podnosi sve što pred njega stavite. Poskakivanje zadnjeg kraja je svedeno na minimum, a dio zasluga, uz ABP i novi Fox, odlazi Elixir kočnicama. Dovoljan je jedan prst za potpunu kontrolu i maksimalnu zaustavnu silu, a nama se čini da nimalo ne zaostaju za jačim modelom Elixir R. Nama je priuštio užitak i veliku zabavu u vožnji koja nas tjera na još, a da ne želimo spustiti noge s pedala.
Zaključak
Prošlogodišnji Fuel svojim tehničkim osobinama na papiru je bio daleko od konkurencije. U vožnji je to samo potvrdio i priskrbio si titulu najpoželjnijeg u zadanom cjenovnom okviru. Trek je opet otišao korak dalje i usavršio sve što je već bilo odlično, pa za novi EX8 možemo reći samo da je još nijansu bolji. Ono što nam mnoštvo kratica donosi (čitaj inovacija) na papiru, u stvarnosti je savršeno ozbiljan bicikl za beskrajnu zabavu u vožnji. Preporuka.