Navedena kilometraža skupljena je kroz svakodnevne treninge lokalnim brdskim stazama, ali i diljem zemlje, pa je tako ovaj bicikl sudjelovao i na nekoliko maraton utrka duljine oko 45km. Spomenimo samo Krk ‘N’ Roll u Baškoj i Terra Magica u Rapcu kao značajnije i prilikom kojih smo bicikl podvrgnuli krajnjim naporima za koje je prvenstveno i namijenjen. Valja dodati da bicikl nismo nimalo štedjeli jer je namjera hard testa, između ostalog, pokazati slabe točke u konstrukciji ili opremi te očekivano trošenje pogonskih dijelova uslijed konstantnih opterećenja.
Napominjemo kako je bicikl ostao skoro u ‘stock’ varijanti osim što smo korigirali pritisak u suspenzijama prema našim željama i periodično prema potrebama godišnjeg doba. Isto tako smo, s obzirom da su kotači ‘tubeless ready’, izbacili zračnice i uz pomoć mlijeka i ventila dobili pravi tubeless kotač. Zgodan detalj je profil obruča, koji otklanja potrebu za pumpama s visokim tlakom. U uvodu u hard test smo izrazili žaljenje što nemamo ‘Talas’ tehnologiju i mogućnost prilagodbe hoda vilice uz malu korekciju geometrije, ali smo se s vremenom prihvatili njegov all mountain pedigre i blagodati svih 130mm hoda. Razlog više za to je konfiguracija terena na kojoj smo proveli dosta vremena, a to su vrlo zahtjevni kamenjari, koji već debelo zalaze u enduro područje.
U sve vrijeme testiranja možemo reći da su komponente i suspenzije radile besprijekorno, pa i sada nakon toliko ‘maltretiranja’ rade, ali uz nešto manje odlučnosti zbog istrošenosti lanca i kazete. Stoga će ih uskoro trebati zamijeniti novim kako bismo izbjegli povremeno poskakivanje lanca i posljedično gubitak efikasnosti pedaliranja. Ostale bitne točke okvira poput ležajeva i linkova na suspenziji besprijekorne su kao i prvog dana korištenja bicikla. Skoro pola godine na Fuelu pokazalo je da je pravo čudo što nismo poželjeli unaprijediti opremu poput sjedala, ručki ili volana što uglavnom spada u subjektivnu kategoriju. Izgleda da je na Fuelu sve dobro odmjereno i nema potrebe za nadogradnjom periferne opreme. Malu zamjerku mogli bismo uputiti jedino Bontrager XR4 gumama po pitanju trakcije. Generalno je dosta brza i krajnje pouzdana zahvaljujući aramidnim bokovima, ali nam je falilo onog krajnjeg gripa na nekim podlogama gdje znamo da se može i malo bolje držati podloga.
Možemo slobodno reći da je Fuel EX8 ispunio očekivanja, ali i više od toga. Osim odlične geometrije i sve moguće Trekove raspoložive tehnologije, suspenzije s Re:activ funkcijom pametnog upravljanja, GX Eagle mjenjača i ostalih poželjnih komponenti s popisa specifikacija, Fuel je s najvišim ocjenama položio ispit pouzdanosti. To znači da vozaču preostaje samo brinuti o formi i rezultatima dok je sve ostalo kvalitetom na nivou dostojnom utrka i maratona.
Niti u jednom slučaju nismo osjetili posustajanje ili oklijevanje bicikla ili bilo koje komponente osim očekivane istrošenosti pogonskih komponenti koju smo naveli. Zbog toga Fuel EX8 možemo bezrezervno preporučiti svim ambicioznijim vozačima, koji se ne misle ograničiti na jedan tip staza jer ovaj bicikl može mnogo više.
Photo: Biker