Marlinov okvir izrađen je od 6061 aluminijske legure oznake T6 koja označava postupak toplinske obrade posebnim metodama hlađenja u svrhu postizanja dodatne čvrstoće. Okvir je prilagođen većim kotačima, a posebno je razvijena Suntourova XCT vilica kako bi zadovoljila kriterije G2 geometrije. Da podsjetimo, G2 svoju prednost postiže pri upravljivosti na malim brzinama, dok je zadržana stabilnost bicikla pri većoj brzini vožnje. Rezultat je to pomaknute osi vilice (offset) od 51 milimetar prema naprijed, pomaknutog položaja ruku prema nazad dok je međuosovinski razmak ostao isti. 29 inčni obruči dolaze iz Bontragerove ponude kao i gume te Evoke 1 sjedalo. Za zaustavljanje se brinu Tektrove mehaničke kočnice sa 160 milimetarskim rotorima, dok su mjenjači kombinacija Shimanovog Altus prednjeg i SRAM X4 8 brzinskog zadnjeg te istoimenih ručica. Preostaje nam da saznamo kako ovo sve nabrojano radi u praksi. Krenimo na stazu!
Još uvijek se čudimo svaki puta kad sjednemo za kokpit 29-ke. I nakon nekoliko testiranih, vau efekt nikada ne izostane. Možda je razlog tome što mnogo vremena provodimo na svojim ‘malim’ montićima i znamo kako se ponašaju u svakoj situaciji. Ono što je svim 29-kama zajedničko je osjećaj sigurnosti i kontrole kada krenete niz stazu. Sve prepreke postaju mnogo manje, a udarci korijenja i kamenja su poput onih na full suspensionu. Do izražaja dolazi i zavidna trakcija karakteristična za velike kotače te odlično nabiranje brzine i njeno održavanje. Komentiramo u pauzama vožnje zašto 29-ke nisu predstavljene mnogo ranije? Možda smo samo skeptični zamijeniti nešto što je radilo dovoljno dobro nečim novim. Mehaničke disk kočnice koče na nivou najboljih V-brakeova, a za odličnu ocjenu im fali malo progresivnosti sklone skupljim modelima. Vožnja Marlina zahtjevnom XC stazom čak i neiskusnim vozačima može pružiti užitak, a ono što ne ide u prilog velikim kotačima - kretanje i spretnost pri sporim dionicama G2 geometrija je odlično anulirala. Upravljivost u tim situacijama je na nivou klasičnih XC brdaša, a malo veća masa kotača se uopće ne osjeti.
Svaka novost i različitost od nečega što je godinama uvriježeno kao najbolje rješenje izaziva skepsu i odmahivanje rukom. Moramo priznati da smo i sami nekada tako razmišljali. Dovoljno je sjesti na Marlina 29’’ i odvesti jedan krug poznatom stazom da uvidite sve njegove prednosti. Još uvijek nismo spremni odreći se naših starih MTB-a jer su nam prirasli srcu, ali bismo rado udomili Marlina kao drugi (nekome treći ili četvrti bicikl) u kući. Njegovo odlično snalaženje u XC uvjetima mnogima će biti dovoljan argument, a kad tome pridodate i apsolutnu superiornost u gradskom prometu, dobivamo još jedan argument na njegovoj strani. Marlinova cijena je i više nego pristojna za dio nove tehnologije, pa ne sumnjamo da će njegova popularnost doći potiho kao i njegovo pojavljivanje u trgovinama.