U Treku nisu gubili vrijeme već su na danima Treka u Češkoj predstavili novi Procaliber za iduću godinu, a mi smo se dočepali srednjeg po opremi od tri serijska modela uz mogućnost dodatne opcije – slaganja Procalibera prema vlastitim željama. O toj mogućnosti koju nudi Trek smo već pisali, a naš 9.8 je i više nego dobro opremljen i primamljiv u tvorničkom izdanju. Nanovo skrojen okvir, RockShox SID RL vilica, SRAM X01 Carbon mjenjač, XT kočnice uz Isospeed, Control Freak i Boost novitete izazivaju mnogo pažnje kod dijela redakcije zaduženih za jurnjavu brdskim stazama. U paketu s veličinom okvira dolaze i kotači, pa je u ovom slučaju i svim većima zadan 29er...
Tehnikalije
OCLV karbon poslužio je kao materijal za gradnju novih SL Procaliber okvira uz neke inovativne tehnološke poslastice i neke već standardne (E2 konusni steerer, G2 geometrija, PresFit 92 BB) kakve očekujemo od Treka u ovoj klasi. Jedna od zanimljivosti koja nas najviše zanima je Isospeed zglob na spoju cijevi sjedala i gornje cijevi okvira. Sistem je preuzet s Trekovih 'endurance' cestovnih bicikala, a zadužen je da odvoji gibanje cijevi sjedala od ostatka bicikla. Kako stvar radi otkrit ćemo u praktičnom dijelu te(k)sta, a navedimo još Boost nabe s povećanom duljinom od standarda (110/148mm) koje doprinose povećanju krutosti na kotačima te Control Freak sistem za provođenje bužira i sajli kroz okvir.
U Treku tvrde da je to najlakši i najtiši, a ništa manje praktičan sistem, pa će buduće promjene ili uvođenje npr. bužira upravljive cijevi sjedala biti maksimalno jednostavno. Rasan natjecatelj, što bi Procaliber svakako trebao biti, osim opreme iziskuje i napredne postavke geometrije. Ovdje vilica stoji pod nešto agresivnijim kutem (69.5°), a surađivat će s kratkim (za 29er) stražnjim krakovima od 435mm. Spomenimo još dulju gornju cijev (617mm) i 1113mm međuosovinskog razmaka. Sramova 11-stupanjska grupa X1 ne nudi prednji mjenjač već samo 32T zupčanik i X01 Carbon stražnji mjenjač upravljan istoimenom ručicom. Na raspolaganju nam je Rock Shox Sid RL zračna vilica sa 100 mm hoda i ručicom na volanu, Shimanove XT kočnice te DT Swiss X1700 kotači s Bontrager XR1 gumama.
Vožnja
Češki brežuljci zahtjevali su početni oprez i upoznavanje s konfiguracijom terena, ali smo zbog velike znatiželje ipak pojurili Procaliberom u nepoznato. Natjecateljske XC postavke i geometrija zahtjevaju da se uloži nešto truda prilikom vožnje kako bi bicikl dao sve od sebe - potrebna je iznimna preciznost u odabiru putanja uz kontrolu vrlo laganog i okretnog bicikla. Prijenos snage je izvanredan dijelom i zbog jednostavnosti pogona, pa je stražnji kotač ponekad nestašan kako dolikuje karboncima bez suspenzije. Stoga ga je potrebno dobro uhvatiti za rogove i ukrotiti. Unatoč Isospeed zglobu reakcijama na stazi Procaliber ponosno pokazuje da je pravi hardtail, a jedino u sjedećem položaju osjetimo nešto 'ispeglane' udarce o prepreke i blažu reakciju. Krajnji rezultat je brzina i munjevita akceleracija koja zahtjeva iskustvo vozača i spremnost da se vozač 'pohvata' s biciklom. Nivo opreme prati potrebni nivo zahtjevnosti i ne ostavlja mjesta za prigovor.
Zaključak
Novi Procaliber nije nas razočarao unatoč vrlo velikim očekivanjima. Novi okvir i pregršt tehnologija u korist vozaču čine da se osjećamo u prednosti na ovom biciklu. Isospeed bi mogao pomoći u nekim situacijama, ali ne zaboravimo da je ovo ipak punokrvni natjecateljski XC hardtail.
Photo: Biker