Remedy serija za 2015-u sastoji se od devet modela, od toga četiri karbonca i pet s aluminijskim okvirom. Naš Remedy 9 najopremljeniji je aluminijski model, a napomenimo i zanimljivu činjenicu da u seriji sada prevladavaju 27-ice. Sjećanja su nam još svježa na zadnju vožnju Remedy 8-ice 29, pa će usporedba s novom devetkom biti zanimljiva s obzirom na Rock Shox Pike vilicu, 11-brzinsku SRAM grupu te neka rješenja poput RE:aktiv sistema na suspenziji i Boost148 standarda na zadnjoj nabi.
Tehnikalije
Remedy je oduvijek bio Trekova platforma za predstavljanje najnaprednijih rješenja i tehnologija, pa tako i nova devetka nudi svu silu patenata od kojih konkurencija ne spava mirno. Okvir je pretrpio samo kozmetičke promjene i ‘živnuo’ u tom smislu uz nepromjenjenu geometriju tj. ostala je podesiva okretanjemMinolinka, kojim se kut vilice otvara za 0.7° (67.5-68.2°) i podiže visina BB-a za 10mm. Ova briljantnost okvira potpomognuta je amortizerom nastalim suradnjom Treka, Foxa i tvrtke Penske Racing, specijalizirane za razvoj hi-tech suspenzija na autima Nascara i Formule 1.
Suradnja traje od 2009. a rezultat inženjera je nazvan RE:Aktiv i odnosi se na sposobnost amortizera da sam ‘prepozna’ da li se radi o udarcu s podloge ili dolazi s pedala vozača. Radi se o sistemu sličnom Specializedovom ‘Brainu’, ali s bitnom razlikom u načinu rada. Dok Brain ‘procjenuje’ iz kojeg smjera dolazi udarac i na temelju informacije regulira otvorenost, Trekov sustav koristi osjetljivost klipa na brzinu udarca i na taj način ‘zna’ da li se radi o vozaču ili preprekama s podloge. Ako uzmemo u obzir i dodatnu komoru (DRCV) Fox amortizera kako bi pružio maksimum osjetljivosti na malim preprekama uz osjećaj beskonačnog hoda pri velikim dropovima, možemo samo reći kako se radi o spoju nekoliko top tehnologija u svrhu što boljeg rada suspenzija na stazi.
Uz Rock Shox Pike RC vilicu potpora okviru su još ABP sustav, E2 konusni steerer, Pressfit BB, Full Floater i Boost148 standard zadnje nabe. U Treku tvrde kako se širinom zadnje nabe od 148mm povećava krutost za 14% i dovodi do nivoa 27ice. Time dolazi i do veće lateralne čvrstoće zadnjeg trokuta, većeg razmaka između krakova, pa je moguće ugraditi i mnogo šire gume. Kada govorimo o pogonskoj grupi i mjenjačima sve se svodi na SRAM X1 sa 11 stupnjeva i pogonskim lančanikom s 32 zubaca. Niti na kočnice se ne možemo požaliti jer se radi o poželjnim Shimanovim XT, koje pružaju sve što od njih očekujemo, pa za kraj nabrajanja samo spomenimo neke posebnosti poput RockShox Reverb Stealth pomične cijevi sjedala s integriranom sajlom u okvir baš kao i one stražnjeg mjenjača te Bontrager gume XR3 (straga) i XR4 (na prednjem kotaču).
Vožnja
Bicikli poput Remedyja 9 stavljaju na kušnju vozačevo znanje i iskustvo uz pitanje možemo li iskoristiti svu tehnologiju koju nudi? Najjednostavniji način da saznamo je ako se prepustimo stazi i pokušamo dotaknuti vlastite granice.
S obzirom na zahtjeve staze i vlastite želje podesili smo Mino Link na otvoreniji položaj i sjurili se u nepoznato. Neutralnost i opuštenost prvi su dojmovi, a što smo više povećavali tempo, do izražaja je dolazila blaga narav suspenzija, bez ikakvih iznenađenja sa staze. Dobili smo dojam da bi čak i početnici mogli odraditi spust na Remedyju s priličnom sigurnošću. No, stvari se kompliciraju s većim zahtjevima staze. Remedy je ipak agresivan bicikl, koji traži angažman vozača i konstantno napadanje staze jer tad je najuzbudljiviji. 11-brzinski Sram štedi vrijeme i masu, a pruža sve što trebate ukoliko niste ljubitelj uzbrdica.
U tom slučaju potražite radije neki lagani hardtail, Remedy je previše zabavan na spustevima da bi ga se vozilo uzbrdo. Trakcija je zahvaljujući sofisticiranim tehnologijama okvira na vrlo visokom nivou iako smatramo da bi s promjenom stražnje gume možda mogla dostići i referentu vrijednost. Razlog kritici je nešto oklijevanja gume na putanjama preko mekših zemljanih dijelova. Unatoč tomu Remedy 9 dobiva najviše ocjene na kombiniranim stazama gdje njegovih140 milimetaramožete s lakoćom iskoristiti.
Zaključak
Trek je uspio dotjerati već skoro savršen trail. Novi Remedy 9 29 nudi sve znane tehnologije i poneku novu na okviru koji je postao referenca modernog trail bicikla. Podesiva geometrija u kombinaciji s inteligentnom Re:Aktiv suspenzijom, Rock Shox Pike vilicom, SRAM X1 grupom i 148mm zadnjom nabom redefiniraju pravila igre te podižu ljestvicu visoko za ostale koji žele biti u vrhu klase.
Photo: Biker