Prezentacija u Češkoj o kojoj smo iscrpno pisali, bila je prilika da među prvima zasjednemo na novitete među kojima se našao i Stache 7 29+ za 2016-u godinu. Oznaka ‘+’ u nazivu označava povećanu širinu guma, u ovom slučaju 3 inča, ali uz to su bile nužne i neke konstrukcijske promjene o kojima ćemo u tehničkom dijelu teksta. Plus bicikli logični su izdanak tj. evolucija fatty bicikala koji se nisu pokazali previše spretnim i agilnim za brdske zahtjeve, pa otuda ovaj novi, smisleniji smjer. Trek nudi tri takve inačice Stache-a 29+ s istom osnovom - okvirom, ali raznim paketima opreme i oznakama 5,7 i 9.
Tehnikalije
Mnogo je zanimljivosti na novom Stacheu, pa krenimo od samog okvira, koji koristi Trekovu ‘Alpha Platinum Aluminium’ leguru iz najvišeg razreda. Na njemu su prisutni već standardni tehnički detalji poput E2 konusnog steerera, G2 geometrije i Presfit 92 proširenog standarda, ali ono što je najzanimljivije naziva se Midstay i Stranglehold dropout. Radi se o podignutom stražnjem kraku na strani pogona (Midstay) kako se povećanim gabaritima kotača ne bi produžio krak i izgubilo na upravljivosti. S ovim patentom došao je i ekskluzivni, pomalo neobični izgled bicikla, svakako nešto na što se treba naviknuti.
Stranglehold dropout omogućava horizontalno pomicanje stražnje osovine (15mm) kako bi se prilagodio singlespeed ili višestupanjski mjenjač, ali i utjecalo na geometriju, pa će vozači moći napraviti ‘fine tuning’ i prilagoditi stražnji kraj prema najboljem osjećaju u vožnji. Ne više takva novost su Boost nabe s povećanom širinom (110/148mm) koje doprinose krutosti, a svakako su dobrodošle na krajnje robusnim kotačima poput ovih. Srednji paket opreme donosi 11 stupnjeva prijenosa Sram GX1 mjenjača i ručica u suradnji s GX 1000 pogonom i zupčanikom 30T. Kočit ćemo Sramovim DB 5 hidr. kočnicama, a pozdravljamo odabir zračne vilice – Manitou Magnum 34 Comp sa 110mm hoda i 34mm promjerom nogu. Treba još jednom spomenuti kotače složene od Sun Ringle Mulefut 50SL obruča, DT Swiss Boost naba i Bontragerovih Chupacabra guma ojačanih Aramidom u dimenziji 29x3.0’’.
Vožnja
Možemo reći da su nas na češkoj stazi dočekali pravi primjeri uvjeta za koje bi Stache + trebao biti spreman - mokra staza, prošarana korijenjem uz ponešto kamenja. Već prvi metri na njoj dali su naslutiti da svaka sličnost s fattyem na stazi prestaje jer je ovaj bicikl lagan i agilan poput sportskih hardtail 29ki, ali uz osjetne benefite pojačanih guma. Vrlo kratki chainstay i kutevi čine vrlo živu i voznu geometriju, pa uz pomoć krutog pogona i brzog mjenjača dobivamo zavidnu akceleraciju i reakcije iznad naših očekivanja, a tek dolazimo do zanimljivog dijela. To su prelasci preko korijenja, natopljenih dijelova staze ili uvijek neugodnih kamenjara, koje Stache prelazi bez da je trepnuo. Osjećaj je vrlo blizak full suspension biciklima jer gume preuzimaju velik dio udaraca i energije, koja bi inače završila na našem tijelu. Negativni efekti kotača izostali su ukoliko ne tražite krajnju preciznost i lakoću prednjeg kraja, koja ipak ponešto zaostaje za standardnim XC postavkama. No, Stache nudi toliko zabave da mu to potpuno opraštamo.
Zaključak
Ukoliko stremite ekstremnim uvjetima na stazi koji uključuju blato, kamenje, korijenje i ostale prirodne pojave od kojih standardni vozači bježe, novi Stache 7 29+ krojen je po vašoj mjeri. Okretan i maksimalno zabavan izmamit će vam osmjeh na lice bez obzira na zahtjevnost staze, a nudi i ponešto sličnosti s full sus osobinama po manjoj cijeni.
Photo: Biker