Zavjesa je pala i ubrzo nakon toga Supercaliber je ispred nas spreman za višemjesečni hard test. Odrađeno je tek desetak vožnji obroncima Medvednice što će biti dovoljno za uvodni dio i prve dojmove. Razvoj je trajao oko 4 godine, a najviše muke zadavao je cilj da se amortizer najbolje uklopi u sami okvir. Suradnja s Foxom urodila je IsoStrut patentiranom tehnologijom gdje su stražnji amortizer i okvir u tijesnoj simbiozi.
Želja je bila spojiti najbolje što pruža hardtail dizajn i full suspension, ali bez onih nepoželjnih nuspojava. Hod je smanjen na 60mm, a masa okvira s amortizerom na samo 1900 grama. Zanimljivo je da stražnji trokut nema zglobova čime se utječe na krutost i izbacuje uvijanje okvira iz jednadžbe dok je suspenzija podesiva, a omogućeno je i njeno potpuno zaključavanje. Sprijeda je RockShox Reba RL sa 100mm hoda dok konstrukcija podržava maksimalnih 120mm, ako netko slučajno poželi produljiti hod vilice.
Nije tajna da je Trek kreirao bicikl za XC Svjetski kup agresivnom geometrijom te prije svega vrlo hrabrim potezom - konstruiranjem od nule. Kao da su rekli ‘‘Top Fuel smo doveli do vrhunca razvoja, pa hajdmo sad probati sve ispočetka nekim drugim putem’’. Njihov trud imamo priliku dobro izmučiti i staviti ga u neprilike kakve ga čekaju u duljem periodu eksploatacije, a započeli smo nedavno vožnjama po dobro znanim Sljemenskim stazama.
Spomenimo još da je 9.7 najskromnije opremljen od trenutno 4 modela u ponudi. To znači da raspolaže s OCLV karbonskim okvirom, Kovee Elite karbonskim kotačima, Sram NX Eagle pogonskom grupom i mjenjačima te Shimanovim MT500 kočnicama. Nije loše za početni model, ali i cijena je simpatična - 36000kn.
Ono što možemo reći nakon nešto nabranih sati vožnje je da Supercaliber doista potvrđuje priču o izuzetnoj upravljivosti i uspinjanju kao ‘‘rigid’’ dok je u nekim situacijama posao odradio kao pravi fuli. Nedostatak raspona amortizera jedva da smo primijetili. U svakom slučaju ne djeluje kao da ima ‘‘samo’’ 60mm hoda. Dosta toga se može odrediti u samim postavkama amortizera, igranjem s pritiskom i podlošcima, ako imate vremena za traženje idealnog, ali već i malo ‘‘fine tuninga’’ će dati rezultate. 11.24kg mase uz odličnu kontrolu i agilnost izvlači najbolje iz nas dok se čini da bicikl nema granica. Barem ih mi još nismo pronašli. Sva sreća da imamo vremena i ‘‘moramo’’ napraviti još mnogo kilometara da ga upoznamo u dušu.
Photo: Biker