Dok Trek s vremenom seli tehnologiju s jačih modela na one s početka hijerarhije kupci su ti koji na kraju profitiraju. Superfly je nastao kao XC bicikl s ciljem da pruži ‘race’ osjećaj i brzinu kao zajednički nazivnik serije, a količina ekskluzivnosti ostavljena je na odabir vozaču s obzirom u koliko dobru opremu želi investirati.
‘Šestica’ je tako, iako bliže početku niza, opremljena svim bitnim tehnologijama poput E2 konusnog steerera, G2 geometrije ili PF89.5 standarda dok je pod opremom u cijeni od 12000 kuna uključena zračna Reba vilica iz Rock Shoxa, Sram GX grupa, Shimanove M445 hidraulične kočnice i dosta popratne opreme iz vlastite kuće.
Tehnikalije
Osnova svakog Superflya je okvir u koji je ugrađen ‘tajni sastojak’ odnosno G2 geometrija sa offsetom (pomakom osi) vilice kako bi se povećala upravljivost bez utjecaja na stabilnost bicikla pri većim brzinama. Ta dva kriterija su u međusobnom odnosu, pa zadiranje u jednu krajnost donosi pogoršanja na drugom kraju jednadžbe i obratno. Ovdje je to odavno patentirano i primijenjeno u suradnji s Reba 100mm vilicom (zrak), koja dolazi za Trek prilagođena s 51-milimetarskim offsetom. Tu je i konusni steerer, a s druge strane je PF89.5 standard isto tako zadužen da donese krutost i efikasnost. Kad smo kod krutosti valja spomenuti i 15mm Maxle Lite osovinu i mogućnost zaključavanja vilice ručicom na volanu.
Pogled na tablicu geometrije govori nam da su kutevi izrazito agresivni, prednjih skoro 70° donosi univerzalnost i upravljivost dok je stražnji (72°) naklonjen pedaliranju i sprintevima. Mehanika je povjerena Sramovoj GX grupi, za razliku od nekadašnjih X7/X9 komponenti dok je novi pogon zadržao dva zupčanika i isti broj zubaca – 36/22. Možemo reći da je paket vrlo potentan pogotovo ako uključimo Shimanove M445 kočnice i ostatak opreme sačinjen uglavnom iz Bontragerovog asortimana. Tu mislimo na Mustang Elite obruče i pripadajuće nabe te XR1 Expert gume s ojačanjima od aramida u širini 2.2 inča.
Vožnja
Superfly dobro poznajemo jer smo se već u par prilika služili ovim okvirom u raznim varijantama opreme unazad nekoliko godina. Ova inačica na stazi nudi isti osnovni osjećaj kao i ‘devetka’ uz nešto grama viška i s ne toliko eksplozivnom opremom. Superfly 6 teži 11.6kg što je i više nego dovoljno za ulazak u natjecateljske vode, a i oprema je sposobna podnijeti prave torture bez pogovora. Bicikl djeluje podosta nisko i dugačko iako je međusovinski razmak od 1116mm uobičajen za 29ku. Radi se u stvari o položaju sjedenja sa dugom gornjom cijevi i vozačem više na volanu, spremnom za napad. Posljedica toga je kontrola prednjeg kotača i poslušnost pri ostvarivanju zamišljenih pravaca uz krajnju sigurnost pri spuštanju u nagibe. Još jedna specijalnost su izlasci iz krivina i dugi ravni dijelovi gdje dolazi do izražaja efikasnost prijenosa snage i dobra trakcija osigurana dobrim rasporedom mase vozača. Bicikl je na neravninama stoga vrlo miran što na kraju rezultira visokim prosjekom i dobrim prolaznim vremenima na stazi.
Zaključak
Trekov Superfly čak i bez top opreme oduševljava na stazi zahvaljujući pomno osmišljenom okviru i geometriji. Odličan balans, kontrola bicikla i agresivan položaj očituju se u visokoj efikasnosti i na kraju rezultatima na stazi. Iako ne dolazi iz top serija solidan paket opreme nema izraženu slabu točku no ovaj okvir spreman je primiti najbolje komponente bez kompleksa ukoliko ikada ocjenite da je to uopće potrebno.
Photo: Biker