Donosimo prve dojmove prije velikog testa, koji će potrajati sve do izlaska idućeg broja. Susret se dogodio prilikom našeg posjeta Bike Centru Rabac u sklopu Valamar Girandella Resorta, gdje smo došli isprobati biciklističke staze i sami se uvjeriti u vrijednost nove biciklističke destinacije. Do sada smo iskusili nekoliko inačica Superfly-a, pa možemo reći da je stari znanac, iako po prvi puta imamo prilike voziti ovogodišnju ‘šesticu’.
Na biciklu nalazimo neka poboljšanja naspram prošlogodišnjeg modela dok su geometriju i sve specifičnosti poput E2 konusnog steerera, G2 offseta, PF89.5 standarda osovine pogona i zračne RockShox Reba vilice sa 15mm osovinom i 100mm hoda odlučili zadržati. Vilicu je moguće zaključati polugicom na volanu, a nudi još podešavanje brzine povrata s donje strane. Trek je zadržao i Sramovu GX grupu mjenjača i pogon iz iste serije, ali je ponuda stupnjeva prijenosa sada proširena na 2x11, pa su iz tog razloga dodana dva zuba na manjem pogonskom lančaniku (36/24). Novost su i Sramove friške hidraulične kočnice Level T umjesto Shimanovih M445 dok su kotači ostali ‘kućni’ Bontragerovi – Mustang Elite s XR1 Expert gumama.
Želja da se napravi ultimativni XC bolid vidljiva je iz agresivne geometrije i kuteva 69.6°/72.3° te optički vrlo kompaktnog okvira, pa stoga bicikl djeluje nisko i dugačko. Na vagi pokazuje 11.62kg bez pedala iako je na gumama bilo i ponešto prljavštine, pa podatak treba uzeti s rezervom i malim odstupanjima.
Prva vožnja
Nakon podužeg promatranja i odmjeravanja bicikla krenuli smo uređenom zemljanom stazom i donekle očekivano odmah ubrzali tempo na krutom, napadački nastrojenom Superflyu, koji kao da poziva na jurnjavu. Ravan volan i nizak položaj istog, uz 620mm gornje cijevi okvira, daju specifičan položaj potpune kontrole prednjeg kotača, pa je potreban vrlo kratki period ‘uhodavanja’ do maksimalnih nagiba. Bicikl daje osjećaj potpune kontrole i agilnosti na najvišem stupnju vrlo blizu nekih rasnih, skupih bicikala premda nešto mase viška ne dopušta da ga usporedimo s višestruko skupljim biciklima.
Raspon brzina s 11-stupanjskom grupom je sada nešto širi i čini nam se da još lakše ubrzavamo jer preciznije nalazimo željeni omjer prijenosa. Efikasnost pogonske grupe je na visokom nivou, a veliki doprinos je dao i Pressfit 89.5 standard utisnutih čašica ležajeva osovine s minimalnim uvijanjem. Stoga je trakcija, a ne zaboravimo ovdje spomenuti i zasluge guma, u odličnom balansu između malog otpora kotrljanja i držanja podloge u nagibima. Svaka pohvala ide XR1 gumama u dimenziji 29x2.20 inča, koje favoriziraju tvrde, brze podloge. Moramo navesti da smo poželjeli zamijeniti sjedalo nekim naprednijim natjecateljskim modelom, ali s obzirom da su ovo prvi dojmovi možda se mišljenje do kraja pravog testa promijeni.
Novi Superfly 6 uspijeva ostaviti odličan prvi dojam usprkos nedostatku vrhunskih i skupih komponenti, koje bi skinule nešto mase, ali osjetno poskupile bicikl i bacile ga u sferu nedostižnog. Agilan, precizan i efikasan u prijenosu snage bili bi prvi opisi, a sa zaključcima ćemo pričekati do kraja testa u idućem broju. Dobra vijest je trenutna cijena od 10.499,99kn (-25%) iako mu redovna iznosi 13.999,99 kuna.
Photo: Biker