www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
20. Veljače 2013.

Trek Superfly Al 2013

Trek Superfly Al 2013
11.999,99 kuna
7 fotografija

Prilikom naše posjete frankfurtskoj prezentaciji Trekovih noviteta za 2013-u godinu (Biker br.25), između ostalih, susreli smo se i s modelom Superfly. Između šest modela u seriji imali smo vremena kratko provozati full suspension Superfly 100 Al Elite, koji nam se učinio odlično opremljen i brz na stazama lokalnog gorja. Došlo je vrijeme da se pozabavimo i hardtail verzijom Superflyja u aluminijskoj verziji okvira i 29 inčnim kotačima. Veseli nas činjenica da je u njegovom kreiranju sudjelovao tim Garya Fishera, pa su implementirane mnoge korisne tehnologije poput G2 geometrije, E2 head tubea ili Press-fita, a spomenimo i cijenu od 11,999.99 kuna, najčešće presudan faktor pri odabiru. 

Trek Superfly Al 2013 slika 1

Započnimo s okvirom koji je kod Treka i Gary Fishera uvijek zanimljiv zbog mnogih tehnologija korištenih kod njegove konstrukcije. Cijevi izrađene od Alpha Platinum aluminijske legure imaju najbolji omjer čvrstoće i mase u Trekovom programu alu okvira, a to mogu zahvaliti butiranju i hidroformingu. Superfly se može pohvaliti G2 geometrijom, patentom razvijenim za Gary Fisherove brdske bicikle. Da podsjetimo, radi se o pomaku osi vilice (offset), u ovom slučaju za 51 mm prema naprijed, kako bi se povećala upravljivost pri malim brzinama, dok je stabilnost ostala nepromijenjena. Tu su još, sada već standardno u klasi, konusni steerer (E2) i Pressfit utisnute čašice ležaja pogonske osovine. Za vilicu je odabrana i prema Trekovim zahtjevima prilagođena zračna Rock Shox Reba sa 100mm hoda, 15mm osovinom i zaključavanjem polugicom na volanu, dok je pogonska grupa, redom Shimanova, sačinjena od Deore komponenti i XT Shadow 10-brzinskog zadnjeg mjenjača. Kao i kod ostalih Trekova koje smo testirali, dio opreme potječe iz vlastite kuće, pa su tako kompletni kotači i gume s Bontrager odjela, kao i Evoke 2 sjedalo, a kočnice provjerene Shimanove M596 odličnog omjera cijene i performansi. Prelazimo na zanimljiviji dio testiranja, pa pogledajmo kako se ovaj Deore komplet nosi sa stvarnim uvjetima na stazi!

G2 geometrija već se mnogo puta pokazala na djelu. Sjedimo naglašeno sportski, a do izražaja odmah dolazi lagani prednji kraj i upravljivost nalik 26-icama. U stvari, možemo reći da je Superfly generalno iznimno lagan za jednu dvadesetdevetku. Ako ga usporedimo s full suspension Superflyjem, osjećamo priličan manjak mase, ali i nešto više poskakivanja zadnjeg kraja, što može rezultirati smanjenjem trakcije, ako ga ne ukrotite. Zato su tu Bontragerove 2.2 inča široke univerzalne gume, koje se dobro nose sa svim vrstama terena i vremenskim uvjetima. Na 29-inčnu Rebu ne možemo se požaliti, kao niti na Deore paket opreme i XT zadnji mjenjač. Prijenos snage je u skladu s imenom bicikla, a kočnice su dovoljno mekane i progresivne da omogućuju kontrolu jednim prstom. U konačnici dobivamo brz bicikl kod kojeg možemo potpuno iskoristiti prednosti velikih kotača, a niti uzbrdice mu nisu strane zbog dobro odmjerenog kuta vilice. Trekov 29-er vrlo je blizu klasičnom XC ustroju s natjecateljskim ambicijama, ali mnogo bolje podnosi neravnine i razvija veće brzine na ravnim dijelovima.

Superfly je napravljen da bude brz. U tome uspijeva zahvaljujući, prije svega, inteligentnom dizajnu i geometriji s potpisom Gary Fishera. U tome mu pomaže mala masa zahvaljujući kojoj je vrlo upravljiv i okretan. Oprema će omogućiti da pojurite do maksimuma svojih mogućnosti, dok za to zadovoljstvo nećete morati odvojiti pozamašan iznos. Ne zaboravite i Trekov već standardno atraktivan dizajn.

Trek Superfly Al 2013 slika 2

Trek Superfly 29 Al 2013.

Njegovog „amortizirajućeg brata“ imao sam prilike testirati u Njemačkoj, na prezentaciji Treka za 2013. Trebam li posebno opisivati količinu sline koja je iscurila iz mojih usta dok sam u „izlogu“ gledao njegovu najskuplju HT izvedbu?! Želja mi se djelomično ostvarila. Superfly AL 29“„ulazni“je model te serije, iako se u vožnji to nikada ne bi reklo. Od konkurencije ga dijeli nekoliko „zanimljivosti“ među kojima je i „G2“ geometrija. Upravo ona „pomaže“ da Superfly pri manjim brzinama ima još bolju upravljivost, a da pritom ne gubi na stabilnosti. Provjereno i dokazano na uskim, tehničkim detaljima staze u Karlovcu!

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Trek Superfly Al 2013
Brend: Trek
Cijena: 11.999,99 kuna
Okvir: Alpha Platinum Aluminum
Prednja vilica: RockShox Reba RL 29 Air, 100mm
Kočnice: Shimano M596 Deore hidr.
Prednji mjenjač: Shimano Deore
Zadnji mjenjač: Shimano Deore XT 10brz.
Ručice mjenjača: Shimano Deore
Pogon: Shimano Deore 42/32/24
Sjedalo: Bontrager Evoke 2
Gume: Bontrager 29-1 Expert, 29x2.2”
Obruči: Bontrager Mustang
Glavčine (nabe): Bontrager
Težina: 11.81

Geometrija

Kut vilice (A): 69.6
Međuosovinski razmak (B): 1127
Dužina cijevi sjedala (C): 483
Kut cijevi sjedala (D): 72
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 622
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 445
Veličina bicikla: 19 in