Započnimo s okvirom koji je kod Treka i Gary Fishera uvijek zanimljiv zbog mnogih tehnologija korištenih kod njegove konstrukcije. Cijevi izrađene od Alpha Platinum aluminijske legure imaju najbolji omjer čvrstoće i mase u Trekovom programu alu okvira, a to mogu zahvaliti butiranju i hidroformingu. Superfly se može pohvaliti G2 geometrijom, patentom razvijenim za Gary Fisherove brdske bicikle. Da podsjetimo, radi se o pomaku osi vilice (offset), u ovom slučaju za 51 mm prema naprijed, kako bi se povećala upravljivost pri malim brzinama, dok je stabilnost ostala nepromijenjena. Tu su još, sada već standardno u klasi, konusni steerer (E2) i Pressfit utisnute čašice ležaja pogonske osovine. Za vilicu je odabrana i prema Trekovim zahtjevima prilagođena zračna Rock Shox Reba sa 100mm hoda, 15mm osovinom i zaključavanjem polugicom na volanu, dok je pogonska grupa, redom Shimanova, sačinjena od Deore komponenti i XT Shadow 10-brzinskog zadnjeg mjenjača. Kao i kod ostalih Trekova koje smo testirali, dio opreme potječe iz vlastite kuće, pa su tako kompletni kotači i gume s Bontrager odjela, kao i Evoke 2 sjedalo, a kočnice provjerene Shimanove M596 odličnog omjera cijene i performansi. Prelazimo na zanimljiviji dio testiranja, pa pogledajmo kako se ovaj Deore komplet nosi sa stvarnim uvjetima na stazi!
G2 geometrija već se mnogo puta pokazala na djelu. Sjedimo naglašeno sportski, a do izražaja odmah dolazi lagani prednji kraj i upravljivost nalik 26-icama. U stvari, možemo reći da je Superfly generalno iznimno lagan za jednu dvadesetdevetku. Ako ga usporedimo s full suspension Superflyjem, osjećamo priličan manjak mase, ali i nešto više poskakivanja zadnjeg kraja, što može rezultirati smanjenjem trakcije, ako ga ne ukrotite. Zato su tu Bontragerove 2.2 inča široke univerzalne gume, koje se dobro nose sa svim vrstama terena i vremenskim uvjetima. Na 29-inčnu Rebu ne možemo se požaliti, kao niti na Deore paket opreme i XT zadnji mjenjač. Prijenos snage je u skladu s imenom bicikla, a kočnice su dovoljno mekane i progresivne da omogućuju kontrolu jednim prstom. U konačnici dobivamo brz bicikl kod kojeg možemo potpuno iskoristiti prednosti velikih kotača, a niti uzbrdice mu nisu strane zbog dobro odmjerenog kuta vilice. Trekov 29-er vrlo je blizu klasičnom XC ustroju s natjecateljskim ambicijama, ali mnogo bolje podnosi neravnine i razvija veće brzine na ravnim dijelovima.
Superfly je napravljen da bude brz. U tome uspijeva zahvaljujući, prije svega, inteligentnom dizajnu i geometriji s potpisom Gary Fishera. U tome mu pomaže mala masa zahvaljujući kojoj je vrlo upravljiv i okretan. Oprema će omogućiti da pojurite do maksimuma svojih mogućnosti, dok za to zadovoljstvo nećete morati odvojiti pozamašan iznos. Ne zaboravite i Trekov već standardno atraktivan dizajn.
Trek Superfly 29 Al 2013.
Njegovog „amortizirajućeg brata“ imao sam prilike testirati u Njemačkoj, na prezentaciji Treka za 2013. Trebam li posebno opisivati količinu sline koja je iscurila iz mojih usta dok sam u „izlogu“ gledao njegovu najskuplju HT izvedbu?! Želja mi se djelomično ostvarila. Superfly AL 29“„ulazni“je model te serije, iako se u vožnji to nikada ne bi reklo. Od konkurencije ga dijeli nekoliko „zanimljivosti“ među kojima je i „G2“ geometrija. Upravo ona „pomaže“ da Superfly pri manjim brzinama ima još bolju upravljivost, a da pritom ne gubi na stabilnosti. Provjereno i dokazano na uskim, tehničkim detaljima staze u Karlovcu!