Omiljeno sredstvo maratonaca dolazi nam obnovljeno za iduću godinu. Kako popraviti nešto što se čini savršenim? Ideja je bila zadržati brzinu bicikla na XC-u, ali dodati nešto hoda kako bi bio svestraniji. Tako je sada vilica 120mm, a straga se nalazi iskoristivih 115mm. Mnogo karbona ne može odmoći, pa je na najjačem modelu 9.9 osim okvira primijenjen na kotače, volan, ručice mjenjača, kurble, kočnice... Rezultat je masa od oko 11kg dok je 11.84kg kod modela XX1 AXS. To su za 120mm full suspension impresivni rezultati.
Još jedna novotarija koja bi trebala osigurati ekskluzivnost je Sram XX1 Eagle AXS bežična grupa mjenjača i RockShox Reverb AXS dropper cijev sjedala. Nema više sajli i bužira. Promjene je pretrpjela i konstrukcija okvira, bicikl je nešto niži i dulji dok su mu vrijednosti geometrije blago pomaknute. Novi Top Fuel biti će raspoloživ u 5 verzija, u aluminijskim i karbonskim varijantama, ali izgrađenim oko 29er kotača. Početni model je osmica dok je prvi karbonac 9.7.
Mnoge kratice iz specifikacija već su nam poznate i susretali smo se kod prošlogodišnjih modela - ABP sustav, Boost glavčine, Knock Block zaštita okvira od udarca volana, Evo link, Mino link sustav promjenjive geometrije, G2 offset vilice i ostala čuda naći ćemo i na 2020 modelima.
Jedna od konstrukcijskih novosti je prihvat amortizera. On je sada fiksiran na okviru umjesto na ‘‘plivajućem’’ dijelu. Zglob klackalice je isto tako pomaknut naprijed kako bi se poboljšalo pedaliranje. Više mjesta ima i za gume te za pomične cijevi sjedala koje trekovci jako zagovaraju (100/150/170mm ovisno o veličini bicikla).
Amortizeri sada imaju veći volumen kako bi omogućili vožnju na manjem pritisku i veće mogućnosti podešavanja. Na taj način povećana je osjetljivost na malim neravninama bez Full Floater sistema.
RockShox je dao svoj doprinos novom Top Fuelu razvijanjem sistema zaključavanja vilice u vožnji okretanjem kotačića na volanu prema potrebama staze, slično kao kod Foxovog CTD (Climb, Trail, Descent) sistema, ali mnogo elegantnije. Naprotiv očekivanjima kutevi vilica nešto su strmiji. 68-68.5°/75-75.5° ovisno o postavkama Mino Linka sigurno će se odraziti na ponašanje bicikla. Brojat ćemo dane do vožnje novog Top Fuela. Da li će se povećanje hodova i konstrukcijski zahvati pokazati superiornijim na stazi preostaje nam vidjeti. S obzirom da nismo svi natjecatelji možda bismo mogli profitirati?
Photo: Biker