www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
06. Srpnja 2016.

Trek Top3 Fuel 9.8

Nakon aluminijskog Fuela 9 spremni smo za vožnju Top Fuela 9.8SL – bicikla samo za odabrane, one koji aluminij vole u malim postocima.

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 1


Na vrhu ima mjesta samo za pet modela Top Fuela među kojima je i jedan namijenjen vozačicama. Naš testni bicikl drugi je po redu odnosno ispred njega je samo beskompromisni 9.9SL s kompletno karbonskim okvirom i kotačima, XTR grupom i Rock Shox RS-1 vilicom. Sve to, naravno, ima i svoju cijenu, pa je 9.8SL mnogo bliži našim potrebama.

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 1

Ovaj XC maratonac zadržao je sve znane Trekove tehnologije i vrhunsku opremu, pa teško da možemo govoriti o bilo kakvim kompromisima. Popis komponenti je respektabilan, a patenata vrlo dug, pa je vrijeme da počnemo s tehničkom stranom priče.   

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 2

Tehnikalije

Trekov stav o veličini kotača odnosi se i na Top Fuel seriju, pa su bicikli u 29er verzijama, osim ukoliko se ne radi o najmanjoj veličini okvira, koja dolazi s 27icama. To podrazumjeva i Boost nabe dimenzija 110mm naprijed i 148mm na stražnjem kotaču kako bi se utjecalo na krutost uz 15/12mm osovine. Ovaj standard omogućuje i drukčiju konstrukciju stražnjeg trokuta, kraći chainstay i vrlo široke gume. Trekov OCLV karbon zaslužan je za čvrstoću prednjeg trokuta okvira, dok su krakovi na ovom modelu aluminijski.

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 3

100mm hodova suspenzija potpomognuto je s ABP sustavom koji ne dozvoljava kočenju da utječe na rad suspenzije, tu je Mino link, Full Floater, G2 geometrija s offsetom vilice, E2 konusni steerer - sve već standardna oprema u višim Trekovim kategorijama. Mino Link omogućuje da okretanjem vijka na klackalici utječemo na kut vilice za 1/2 stupnja i visinu BB-a (10mm) što je svojevrsna ekskluziva i učinkovit način za fino podešavanje geometrije.

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 4

Poslastica na bicklu su i amortizeri – Sid XX zračna vilica (1633 grama) i Monarch XX Full Sprint RL, oba upravljiva istovremeno polugicom za zaključavanje na volanu. Dodatak koji smo mnogo puta poželjeli u vožnji kako bismo mogli trenutno zaključati stražnji amortizer kada nam je to potrebno Monarch XX nudi u hidrauličnoj varijanti, pa očekujemo precizan rad i dugotrajnost. Na raspolaganju nam je Sramova mehanika - X1 pogon i ručice te X01 Carbon stražnji mjenjač s 11 stupnjeva.

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 5

Odabiru kočnica isto tako nemamo što prigovoriti jer su Shimanove XT dugo bile redakcijski optimum s kojima smo uspoređivali ostale sisteme. Ukupna masa bicikla je zadržana par grama ispod 11 kilograma što je izvanredan rezultat, a doprinos tomu su dali DT Swiss X1700 kotači čiji set teži 1680 grama. Zbog toga su idealni za XC iako će podnijeti i nešto veće udarce, pogotovo s Boost sistemom naba. Podaci geometrije kao da se odnose na natjecateljski XC hardtail s obzirom na dimenzije cijevi, kuteve vilice i cijevi sjedala. Ipak se tu radi o 29ki koja uvjetuje neke kompromise u geometriji, ali izgleda da su u Treku doskočili tome.

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 6

Vožnja

Odmah je jasno da Top Fuel ima sprinteve i brzinu kao prioritet. Bicikl je lagan i neobično kompaktan za 29ku, a specijalnost su mu male neravnine. Kratki stražnji kraj i Boost naba netipičan su, ali učinkovit spoj, pa ostavljaju dojam krajnje krutosti na pozitivan način. Stražnji kotač zalijepljen je za podlogu na brzim udarcima i malim preprekama gdje bi na karbonskom hardtailu imali dosta problema s poskakivanjem i obuzdavanjem. Možemo reći da je i prednji kraj odlično izbalansiran, a to vidimo po preciznosti kojom ostvarujemo nagibe već u prvim zavojima.

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 7

Mnogi natjecatelji preferiraju otvoreniji položaj na Mino Linku i niži BB, ali dosta utjecaja ima i konfiguracija staze. Samo nekoliko sati s Top Fuelom ne nepoznatoj češkoj stazi nije bilo dovoljno da nađemo omiljenu postavku, ali smo se zato uvjerili koliko brzi možemo biti unatoč tome što su nam 27ice prirodniji partner s obzirom na vlastitu visinu i gabarite. Ovdje je taj efekt izbjegnut promišljenom geometrijom, a skladno su se uklopile i suspenzije. Zaključavanje obje jednim potezom pred sprinteve izaziva ovisnost i bit će teško vratiti se na staro.

Zaključak

Full suspension 29ka poput Top Fuela 9.8SL vrlo lako bi mogla zadobiti tvrdokorne ljubitelje XC-a jer odlično spaja dva svijeta – brzinu (kontrolu) vrhunskog hardtaila i trakciju (mirnoću) full suspensiona. Ispod 11 kilograma mase, kratki stražnji kraj i Boost nabe neki su od razloga iznimne upravljivosti, a pogled na popis tehnologija i opremu učinit će situaciju jasnijom. Mino Link dodatak je koji ga čini vrhunskim.

Trek Top3 Fuel 9.8 slika 8

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Trek Top3 Fuel 9.8
Brend: Trek
Okvir: OCLV Mountain Carbon/Alu, ABP, G2, EVO, E2
Prednja vilica: RockShox SID XX, Solo Air, 100mm
Stražnji amortizer: RockShox Monarch XX, XX Full Sprint RL
Kočnice: Shimano Deore XT hidr.
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: SRAM X01 Carbon 11st.
Ručice mjenjača: SRAM X1
Pogon: SRAM X1 1400, 32T X-Sync
Sjedalo: Bontrager Montrose Elite
Gume: Bontrager XR1 Team Issue, TR, 120tpi, aramid, 29x2.20
Obruči: DT Swiss X1700
Glavčine (nabe): Boost 110/148
Težina: 10,96

Geometrija

Kut vilice (A): 70
Međuosovinski razmak (B): 1127
Dužina cijevi sjedala (C): 445
Kut cijevi sjedala (D): 44
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 609
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 433
Veličina bicikla: M