Prošlo je više od godinu dana kada smo imali priliku na kratko okusiti X-caliber seriju prilikom predstavljanja novih modela. ‘Devetka’ je najjače opremljena u seriji između četiri bicikla, a njegova cijena od 7.499,99 kuna još uvijek je u rangu prihvatljive za potentan sportski bicikl. Ukoliko bacimo oko na opremu, vidjet ćemo da se radi o vrlo solidnom paketu sa zračnom XC32 vilicom iz Rock Shoxa, Deore i XT Shadow mehanici te M447 hidrauličnim Shimanovim kočnicama. Odlično zvuči već u početku, a ukoliko se dobro sjećamo geometrije...
Tehnikalije
X-caliberi su složeni s naglašeno sportskom geometrijom, a podsjetimo da se Trekovo načelo o kotačima primjenjuje i ovdje. Dakle, Trek vjeruje da svaka veličina okvira ima idealan promjer kotača, pa tako najmanje isporučuje s 27-icama, a sve veće od 17.5’’ s 29kama. Vratimo se na geometriju koja na papiru govori o nešto otvorenijem kutu (69.6°) od klasičnog XC-a te duljem međuosovinskom razmaku i stražnjem kraku (445mm). Okvir se može podičiti Alpha Gold Aluminum legurom na koji je odlično sjela Rock Shoxova XC vilica s 32mm nogama i zračnim sistemom. Mehanika je sastavljena od kombinacije Shimano-Sram, pa će Sram X5 prednji mjenjač blisko surađivati s Deore XT stražnjim, a upravljat ćemo Deore ručicama. Odabir pogona sveo se na Race Face Ride s dva zupčanika i 36/22 zubaca, dok ćemo kočiti s već spomenutim Shimanovim M447 Deore kočnicama. Možemo reći da je ovo odličan paket opreme u zadanoj cijeni bicikla, a niz upotpunjuju ‘kućni’ Bontrager Mustang Elite kotači te na njima XR1 gume u dimenziji 29x2.2’’ naprijed i 2.0’’ straga. Ne zaboravimo spomenuti G2 geometriju s offsetom vilice koja učinkovito anulira posljedice dodatnog promjera i mase 29er kotača. Pogledajmo kakvi su dojmovi sa staze za ovaj opremljeni XC.
Vožnja
Položaj na Caliber ‘devetki’ s obzirom na geometriju podređen je jurnjavi. Lagan je u prebacivanju težišta na singletrackovima i optimalno visokog prednjeg kraja da ga ne možemo proglasiti neudobnim. Ukupna duljina bicikla i chainstay donose stabilnost na duljim ravnim dionicama, a pokazao se idealan za duge ture ili maratone zahvaljujući zalihi komfora koja dolazi do izražaja kada padne nivo snage. Oprema može podnijeti mnogo toga i radi bez oklijevanja, kako i očekujemo u ovoj kategoriji, a vilica prati zamisli i ne ‘popušta’ kada se tempo požesti. G2 nam je oduvijek odgovarala, a hvalimo je svaki puta kada treba svladati neugodne zavoje na strmini. Deore kočnice rade vrlo mekano i s vrlo mnogo nijansi u doziranju, a dodatni su razlog zbog čega možemo pojačavati tempo u svakom krugu. Voljeli bismo vidjeti interno provedene sajle, ali opraštamo na račun jedinog prigovora i mnogo važnijih stvari poput odlične trakcije na tvrdom terenu i tome zaslužnih laganih Bontrager kotača.
Zaključak
Pretpostavljamo da je namjera Treka ponuditi okus natjecateljskog bicikla u prihvatljivom cijenovnom razredu. U tome su uspjeli jer X-caliber nudi osjećaj i lakoću na XC-u poput mnogo skupljih konstrukcija. Odlična geometrija i paket opreme bez slabih točaka potpuno opravdavaju cijenu, a količina sporta koju može pružiti izlaze iz okvira rekreativne vožnje. Bravo za Trek!
Photo: Biker