Odmah smo se odazvali pozivu da preuzmemo nove bicikle i uputili se na obronke Medvednice gdje su X-Caliberi po prvi puta osjetili brdski teren, a mi vidjeli za što su sve sposobni. Radi se o modelu koji je izniknuo na temeljima dokazanog natjecatelja Superflyja, samo u skromnijoj varijanti, namijenjen široj populaciji biciklista.
Preuzeli smo tri modela koji se razlikuju brojčanim oznakama, gdje 5, 6 i 7 označavaju nivo opreme, a trenutno je u ponudi zastupnika raspoloživa i jača ‘devetka’ cijene 7.499,99kn te najslabija ‘četvorka’ po 3.599,99 kuna. Naš trojac počinje cijenom od 3.999,99kn (X-Caliber 5), preko 4.499,99kn za ‘šesticu’ i 5.199,99kn za ‘sedmicu’, dok će početnicima u brdskom biciklizmu biti najzanimljiviji osnovni model 4. Prije vožnje zavirit ćemo u specifikacije da saznamo sličnosti i razlike obzirom na cijenu.
Okvir
Zajedničko svim X-Caliberima je zanimljiv i moderan okvir od Trekove ‘Alpha Gold Aluminium’ legure s mnogo sličnosti u dizajnu sa skupljim Superflyjem. Jedna od poželjnih zajedničkih značajki je G2 geometrija koju je uveo Gary Fisher, a da podsjetimo neupućene, stvar je u pomaku osi vilice koji bicikl čini upravljivijim pri manjim brzinama dok ne gubi na stabilnosti na brzim dionicama. Osim toga, okvir još dijeli interno provedenu sajlu mjenjača što je pravo osvježenje, gdje do izražaja dolaze čiste linije okvira. Kada govorimo o amortizaciji, sva tri bicikla dijele mogućnost hoda od 100mm s time što će to na petici raditi RST Blaze, a na ostalim Suntourove XCM odnosno XCR vilice s opcijom zaključavanja. Dok smo kod okvira, vrijedi još spomenuti kuteve vilica koji utječu na sposobnost bicikla da se nosi s nagibima terena i preprekama. Usprkos tomu što govorimo o 29kama, 69.6° naprijed i 72° straga prilično je univerzalan postav, pa X-caliberi ne bi trebali zapostaviti niti jednu disciplinu.
Oprema
Ovisno o vašim vozačkim potrebama raste i potreba za izdržljivijim i preciznijim komponentama na biciklu. Raspon opreme ova tri Treka varira od početnog do sportskog rekreativca. Zajednički su im kotači složeni od Formula DC20/22 naba, Bontragerovih AT650 obruča te Bontragerovih XR1 guma širine 2.2 inča naprijed i 2.0 na zadnjem kotaču. X-caliberi još dijele Bontragerovu SSR cijev sjedala, lulicu i volan, dok ostatak ovisi o krajnjoj cijeni bicikla. Tako će model 5 kočiti Tektro Novela mehaničkim diskovima, dok 6 i 7 nude Shimanove hidraulične kočnice M395 koje nalazimo i na mnogo skupljim biciklima. Pogonska grupa dijeli dosta komponenti, a prevladavaju Shimanovi Altus, Acera te Sramovi X4 mjenjači, dok su pogoni redom iz Shimana po stepenicu kvalitetniji kako se penje krajnja cijena bicikla.
U vožnji
Već prvi metri po traktorskim putovima daju naslutiti da ove 29ke mogu mnogo više od nedjeljne vožnje Maksimirom. Relativno širok volan, ugodan položaj sjedenja s umjerenim težištem na volanu i 29ke pod nama ulijevaju povjerenje i djeluju prilično okretno čak i pri manevriranju u mjestu prilikom pokušaja okretanja na uskom dijelu u suprotan smjer. Geometrija je odlično pogođena, a doza sporta koju nudi je ograničena samo nivoom opreme za koji se odlučite. X-Caliber 5 zahtjeva jači stisak ručice kočnice mehaničkih kočnica kod naglijeg kočenja i ne nudi toliku fluidnost amortizacije prednjeg kotača zahvaljujući slabijoj vilici. Razlika između šestice i sedmice je u još za stepenicu većoj otpornosti pojedinih komponenti u detaljima poput sjedala, mjenjača ili krutijeg pogona. To će se osjetiti kada pošteno zapedalirate uzbrdo gdje će bolji pogon uz manje uvijanja prenijeti snagu na zadnji kotač i uštediti vam koju kaloriju. Svi X-Caliberi djeluju dovoljno lagano i sigurno izvan ceste, pa će se neiskusni vozači vrlo rado moći upustiti u avanture i probijati vlastite granice ili pratiti iskusnije od sebe. Univerzalne gume omogućuju da X-caliber efikasno koristite u svakodnevnim vožnjama gradom, iako pružaju dovoljno gripa na tvrdim zemljanim terenima.
Zaključak
Odabirom jednog od X-Calibera nećete pogriješiti ukoliko tražite nešto više od pukog prijevoznog sredstva na dva kotača. Ovi bicikli definitivno imaju karakter i sportske gene kao odličnu bazu, a na to se nadograđuje nivo opreme prema individualnim potrebama. Najjača strana im je okvir i geometrija, pa će navedeni modeli (5,6,7) zadovoljiti širok raspon od gradskih vozača do rekreativnih sportaša, koji preferiraju ili se tek spremaju upustiti u prave brdske avanture. Početnici ili oni koji smatraju da su prerasli ovaj nivo opreme, na odabir imaju još ulazni X-Caliber 4 ili punokrvni sportski 9.
Photo: Biker