Kao i ostali proizvođači u ovoj klasi, Univega koristi dvostruko butiranu aluminijsku leguru 6061 iz koje je nastao okvir s dosta ukošenom gornjom cijevi. Bicikl je dugačak, što je vidljivo i na papiru (1097mm međuosovinski razmak), pa bi se to trebalo odraziti na stabilnost u vožnji. Rekreativna oprema sačinjena od Shimanovih Acera ručica i prednjeg mjenjača te Deore zadnjeg mjenjača nudi 9x3 prijenosnih omjera, što je i više nego dovoljno za one s brdskim apetitima. Tu su još Suntourova XCR vilica i Tektro HDC hidraulične kočnice kao bitni elementi za nesmetano uživanje neravnim terenima. Odabir Schwalbe Smart Sam guma u dimenziji 29x2.10, kao prve ugradnje, otkriva nam da su tvorci Univege željeli postići jednako dobre osobine na svim vrstama podloga, a o tome možemo detaljnije tek kada ga provozamo.
Vožnja blatnom XC brdskom stazom jedan je od osnovnih uvjeta prije nego li damo sud o biciklu, ali i pitanje vremenskih prilika, koje su dobro natopile zemlju noć prije ovog testa. Tako je Univega s proizvodnih traka završila odmah u dubokom blatu. Alpina HT 29.1 dobro se nosila s mekanim terenom i djelovala vrlo sigurno pri bržoj vožnji ravnim dionicama, ali bi problem nastao na uzbrdici kada bi se gume natopile blatom i izgubile grip. Schwalbe Smart Sam jednostavno nisu dovoljno agresivne za ovakav teren. Mjenjači će solidno odraditi umjerene sportske izazove, dok veliki kotači sami po sebi amortiziraju dio neravnina, pa je vilica rasterećena od onih sitnih i brzih, neugodnih udaraca na 26-icama. Geometrija je prijateljska naspram vozača, a duga gornja cijev okvira zahtijevat će ispružene ruke. To će nešto otežati nagle promjene smjera, pa ga ne bismo preporučili za obaranje brzinskih rekorda na zavojitom singletracku. Naprotiv tomu, Alpina će biti brza na dugim, ravnim dionicama ili maratonskim vožnjama, a mnogo joj više odgovaraju tvrde podloge poput suhe zemlje ili makadama.
Univega se vraća na velika vrata. Još uvijek je najzanimljivija u donjem cijenovnom razredu, ali ima što ponuditi. Alpina HT je uzbudljiva univerzalna 29-ka za malo novaca, koja se najbolje snalazi na tvrdoj zemlji ili cesti. Zbog ugodnog položaja i svojih gabarita bit će idealna onima koji preferiraju duge vožnje ili brze i duge ravne dionice. Zbog guma malog otpora kotrljanja odlično će poslužiti i u gradu.
Univega Alpina HT 29 2013
Čini mi se da se Univega na Hrvatskom tržištu do sada u najvećoj mjeri prezentirala kroz jeftinije modele. Alpina HT 29 model je koji je prema kvaliteti opreme i voznim osobinama na prijelazu iz niže u višu klasu pa će vjerujem i zainteresiranih za njega itekako biti. Nadamo se da ću se na jednom od idućih testova sresti i sa još jačim modelima iz Univeginog sve zanimljivijeg asortimana.