www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
04. Lipnja 2015.

Cube Stereo Super HPC 140 SL 29

Cube Stereo Super HPC 140 SL 29
38.499,00 kuna
14 fotografija

Karbonski 29er iz Cube-a želi postaviti nove standarde među high-end trailovima. Pogledajmo može li ponuditi više od ostalih! 

Cube Stereo Super HPC 140 SL 29 slika 1

Cube je pogodio uglavnom svaki puta do sada i u svakoj kategoriji uspio privući pažnju cijenom, ali i ostalim bitnim faktorima poput dizajna ili opreme. U ovoj visokoj kategoriji bicikala cijena nije na prvom mjestu pri odabiru već mnogo drugih parametara koji bi zbrojeni trebali ispunjavati očekivanja vozača na stazi. Stereo Super HPC SL u 29er verziji stoji 38.499,00 kuna, izgleda atraktivno i oduševljava na vaganju. Gledajući opremu možemo zaključiti da Cube nije želio ugraditi niti jedan komad opreme osim vrhunskog, a naš će zadatak biti provjeriti kako to sve radi u praksi.

Cube Stereo Super HPC 140 SL 29 slika 1

Tehnikalije

Testni Cube spada u novu generaciju laganih full sus trailova sa 140mm hoda, a impresivan rezultat na vagi od 11.94kg bez pedala duguje HPC okviru i top komponentama, koje osim preciznosti i pouzdanosti moraju zadovoljiti i iznimnom vrijednosti mase kako bi se uštedio svaki gram u konačnici. Suprotnost tomu ovdje je jedino Reverb Stealth pomična cijev sjedala koja ima kontra efekt na masu, ali je nezaobilazni komad opreme na biciklima ovog ranga. Okvir izrađen Advanced Twin Mold tehnologijom već smo imali priliku voziti na 160 milimetarskom HPC Stereo Race-u prije dvije godine, a podsjetimo da se radi o metodi odlijevanja karbonskih vlakana s tanjim stijenkama boljom kontrolom slaganja slojeva. Okvir izgleda impresivno, a malu opasku mogli bismo uputiti vidljivim crijevima stražnje kočnice i Reverb cijevi sjedala koje vizualno narušavaju skladne linije okvira, dok su ostali bužiri provedeni kroz okvir.

Cube Stereo Super HPC 140 SL 29 slika 2

Pogled na geometriju govori nam da Cube ne poštuje trendove koji forsiraju duge gornje cijevi, maksimalno otvorene kuteve i kratke stražnje krakove. Sasvim suprotno, ovdje imamo izrazito dugi 'chainstay' i kraću gornju cijev okvira te kuteve od umjerenih 68° na vilici i visokih 74.5° na cijevi sjedala. Interesantna postavka, koju jedva čekamo isprobati na stazi pogotovo kada smo pročitali pripadajući popis opreme. Zvijezda večeri mogla bi biti Foxova 140 milimetarska Factory vilica s 34mm nogama, CTD-om, 15mm osovinom i Kashima premazom. Prepoznatljiv po svojoj zlatnoj boji Kashima sloj popunjava mikro pore te omogućuje glađe kretanje i veću otpornost vilice na vanjske utjecaje. U kombinaciji je s amortizerom, koji također nudi CTD postavke, te BoostValve funkciju koja spriječava utjecaj amortizera na pedaliranje uz osjećaj bezgraničnog hoda dodatnim ventilom u komori.

Cube Stereo Super HPC 140 SL 29 slika 3

Ovaj dvojac trebao bi dobro surađivati na okviru uz pomoć Sramovog XX1 stražnjeg mijenjača i ručica, dok na mjestu prednjeg mjenjača stoji e*thirteen-ov XCX stabilizator lanca. Još jedna zvijezda je Race Face Next SL DM karbonski pogon, a slovi za najlakši uopće s masom za komplet (sa osovinom) ispod 500 grama. Niz impresivnih imena ne završava ovdje već se nastavlja Magura MT8 kočnicama, DT CSW AM 3.9 kompletom kotača na kojima su Schwalbe Hans Dampf gume s Kevlarskim ojačanjima te TrailStar/PaceStar smjesom u dimenziji 29x2.35’’.

Cube Stereo Super HPC 140 SL 29 slika 4

Vožnja

Kratak, lagan i agresivan bile su prve asocijacije nakon vožnje prirodnim terenom Sterea. Kratka udaljenost od sjedala do volana zahvaljujući prilično uspravnoj cijevi sjedala čini položaj sjedenja više ‘na’ prednjem kotaču, a takav postav uz umjereni kut vilice daje dobru kontrolu bicikla uz nešto veću osjetljivost prednjeg kotača na tupim preprekama. Čvrsta i brza vilica anulirala je iznenađenja sa staze u tom smislu, pa je krajnji rezultat iznimno agilan bicikl s izvanrednim kontaktom prednje gume s podlogom, koja koristi mekšu Trailstar smjesu na Hans Dampf-u. Niti stražnji kraj ne zaostaje kada je prijenos snage i trakcija u pitanju. Unatoč 29er kotačima i većoj dimenziji guma Cube je vrlo eksplozivan u ubrzanjima i većinu vremena zalijepljen za podlogu, a mnogo toga moguće je odraditi sa sjedala uz nešto prakse ručicom za upravljanje visinom sjedala s volana. Još jedan veliki plus Sterea je u tome što geometrijom ne zapostavlja ostale discipline poput uspona i brzih zavojitih dionica na kojima se također odlično snalazi s obzirom na hodove amortizera. Na kraju, najviše nas ipak fascinira lakoćom i efikasnošću kojom odrađuje sve naše zamisli poput laganog XC-a.

Cube Stereo Super HPC 140 SL 29 slika 5

Zaključak

Cube opet pomiče granice i ne slijedeći trendove nudi svoje rješenje za beskompromisni trail. Okvir svojstvene geometrije, vrhunska suspenzija i birana top oprema čine ga iznimno laganim na vagi, ali još važnije na stazi. Kratak, eksplozivan i agilan ne preferira samo nizbrdice već je iskoristiv i na ostalim tipovima staza te vrijedi svake lipe.  

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Cube Stereo Super HPC 140 SL 29
Brend: Cube
Cijena: 38.499,00 kuna
Okvir: Super HPC Monocoque Advanced Twin Mold
Prednja vilica: Fox 34 Float 29 CTD,15QR, Kashima, 140mm
Stražnji amortizer: Fox Float CTD Adjust BoostValve
Kočnice: Magura MT8 hidr. 180/180mm
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: Sram XX1 11 st.
Ručice mjenjača: Sram XX1
Pogon: Race Face Next SL DM Carbon 32T
Sjedalo: Fi`zi:k Gobi
Gume: Schwalbe Hans Dampf Kevlar 29x2.35’’, TrailStar/PaceStar
Obruči: DT CSW AM 3.9
Glavčine (nabe): DT CSW AM
Težina: 11,94

Geometrija

Kut vilice (A): 68
Međuosovinski razmak (B): 1162
Dužina cijevi sjedala (C): 471
Kut cijevi sjedala (D): 74,5
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 586
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 452
Veličina bicikla: 18