Cube je pogodio uglavnom svaki puta do sada i u svakoj kategoriji uspio privući pažnju cijenom, ali i ostalim bitnim faktorima poput dizajna ili opreme. U ovoj visokoj kategoriji bicikala cijena nije na prvom mjestu pri odabiru već mnogo drugih parametara koji bi zbrojeni trebali ispunjavati očekivanja vozača na stazi. Stereo Super HPC SL u 29er verziji stoji 38.499,00 kuna, izgleda atraktivno i oduševljava na vaganju. Gledajući opremu možemo zaključiti da Cube nije želio ugraditi niti jedan komad opreme osim vrhunskog, a naš će zadatak biti provjeriti kako to sve radi u praksi.
Tehnikalije
Testni Cube spada u novu generaciju laganih full sus trailova sa 140mm hoda, a impresivan rezultat na vagi od 11.94kg bez pedala duguje HPC okviru i top komponentama, koje osim preciznosti i pouzdanosti moraju zadovoljiti i iznimnom vrijednosti mase kako bi se uštedio svaki gram u konačnici. Suprotnost tomu ovdje je jedino Reverb Stealth pomična cijev sjedala koja ima kontra efekt na masu, ali je nezaobilazni komad opreme na biciklima ovog ranga. Okvir izrađen Advanced Twin Mold tehnologijom već smo imali priliku voziti na 160 milimetarskom HPC Stereo Race-u prije dvije godine, a podsjetimo da se radi o metodi odlijevanja karbonskih vlakana s tanjim stijenkama boljom kontrolom slaganja slojeva. Okvir izgleda impresivno, a malu opasku mogli bismo uputiti vidljivim crijevima stražnje kočnice i Reverb cijevi sjedala koje vizualno narušavaju skladne linije okvira, dok su ostali bužiri provedeni kroz okvir.
Pogled na geometriju govori nam da Cube ne poštuje trendove koji forsiraju duge gornje cijevi, maksimalno otvorene kuteve i kratke stražnje krakove. Sasvim suprotno, ovdje imamo izrazito dugi 'chainstay' i kraću gornju cijev okvira te kuteve od umjerenih 68° na vilici i visokih 74.5° na cijevi sjedala. Interesantna postavka, koju jedva čekamo isprobati na stazi pogotovo kada smo pročitali pripadajući popis opreme. Zvijezda večeri mogla bi biti Foxova 140 milimetarska Factory vilica s 34mm nogama, CTD-om, 15mm osovinom i Kashima premazom. Prepoznatljiv po svojoj zlatnoj boji Kashima sloj popunjava mikro pore te omogućuje glađe kretanje i veću otpornost vilice na vanjske utjecaje. U kombinaciji je s amortizerom, koji također nudi CTD postavke, te BoostValve funkciju koja spriječava utjecaj amortizera na pedaliranje uz osjećaj bezgraničnog hoda dodatnim ventilom u komori.
Ovaj dvojac trebao bi dobro surađivati na okviru uz pomoć Sramovog XX1 stražnjeg mijenjača i ručica, dok na mjestu prednjeg mjenjača stoji e*thirteen-ov XCX stabilizator lanca. Još jedna zvijezda je Race Face Next SL DM karbonski pogon, a slovi za najlakši uopće s masom za komplet (sa osovinom) ispod 500 grama. Niz impresivnih imena ne završava ovdje već se nastavlja Magura MT8 kočnicama, DT CSW AM 3.9 kompletom kotača na kojima su Schwalbe Hans Dampf gume s Kevlarskim ojačanjima te TrailStar/PaceStar smjesom u dimenziji 29x2.35’’.
Vožnja
Kratak, lagan i agresivan bile su prve asocijacije nakon vožnje prirodnim terenom Sterea. Kratka udaljenost od sjedala do volana zahvaljujući prilično uspravnoj cijevi sjedala čini položaj sjedenja više ‘na’ prednjem kotaču, a takav postav uz umjereni kut vilice daje dobru kontrolu bicikla uz nešto veću osjetljivost prednjeg kotača na tupim preprekama. Čvrsta i brza vilica anulirala je iznenađenja sa staze u tom smislu, pa je krajnji rezultat iznimno agilan bicikl s izvanrednim kontaktom prednje gume s podlogom, koja koristi mekšu Trailstar smjesu na Hans Dampf-u. Niti stražnji kraj ne zaostaje kada je prijenos snage i trakcija u pitanju. Unatoč 29er kotačima i većoj dimenziji guma Cube je vrlo eksplozivan u ubrzanjima i većinu vremena zalijepljen za podlogu, a mnogo toga moguće je odraditi sa sjedala uz nešto prakse ručicom za upravljanje visinom sjedala s volana. Još jedan veliki plus Sterea je u tome što geometrijom ne zapostavlja ostale discipline poput uspona i brzih zavojitih dionica na kojima se također odlično snalazi s obzirom na hodove amortizera. Na kraju, najviše nas ipak fascinira lakoćom i efikasnošću kojom odrađuje sve naše zamisli poput laganog XC-a.
Zaključak
Cube opet pomiče granice i ne slijedeći trendove nudi svoje rješenje za beskompromisni trail. Okvir svojstvene geometrije, vrhunska suspenzija i birana top oprema čine ga iznimno laganim na vagi, ali još važnije na stazi. Kratak, eksplozivan i agilan ne preferira samo nizbrdice već je iskoristiv i na ostalim tipovima staza te vrijedi svake lipe.
Photo: Biker