www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
10. Veljače 2019.

Merida eBIG.SEVEN 500

Merida eBIG.SEVEN 500
17.599,00 kuna

Meridin elektro hardtail umjerene cijene cilja na rekreativce.

Merida eBIG.SEVEN 500 slika 1

Vrlo ozbiljan i predan proizvođač poput Meride drži korak sa svjetskom elitom kada su u pitanju tehnologije i razvoj bicikala. Do sada smo bili zakinuti za testiranja ili recenzije njihovih bicikala s obzirom da u Hrvatskoj nije bilo zastupnika koji bi mogao predstavljati Meridu u pravom smislu i svom opsegu koji ova velika kompanija može ponuditi. Sada bi se to trebalo promijeniti zahvaljujući trgovini Markoprojekt, koja za sad u ponudi ima nekoliko elektro modela u rasponu od 17.599 do 40.000 kuna.

Merida eBIG.SEVEN 500 slika 1

Tu su 3 full suspension i jedan hardtail u dvije verzije kotača, a mi smo za test odabrali model 500 sa 27-icama po cijeni od 17.599,00kn (sniženo s 21.999,00kn). U dolasku su i klasični Meridini bicikli raznih kategorija, pa se samo treba strpjeti do dolaska prvih kontejnera.

Tehnikalije

Merida gura svoj stil prilikom kreiranja elektro bicikala za koji možemo reći da je prema našem ukusu - moderan, ali ne napadan. Shimanov motor je prilično diskretno smješten oko pogonske osovine dok baterija nije potpuno uklopljena u donju cijev okvira, kako to za iduću godinu svi proizvođači pokušavaju, već je donekle zamaskirana u dizajn kako se ne bi previše isticala i odavala elektro porijeklo. Odlučili su se za Shimanov sistem baterije, motora i ekran, koji je  suprotno trendovima poveći i smješten na luli volana. Dobra stvar je što su komande smještene uz ručicu volana pa je upravljanje olakšano.

Merida eBIG.SEVEN 500 slika 2

Spomenimo da Shimanov Steps motor serije 6000 daje maksimalnih 50Nm okretnog momenta dok baterija omogućava 500Wh što bi trebalo dati više nego solidne performanse i autonomiju s jednim punjenjem. To će naravno ovisiti o mnogo faktora počevši od modova asistencije u kojem ćete ga najčešće koristiti. Na opremu, isto tako, ne možemo prigovoriti. Bicikl je opremljen Manitou Machete zračnom vilicom sa 100mm hoda i 15mm osovinom, Deore ručicama i Deore Shadow+ mjenjačem, M500 hidrauličnim kočnicama i 180mm rotorima. Iz iste serije dolaze i glavčine - Deore sa Boost standardom. Solidna oprema upotpunjena je Meridinim komponentama dok je izbor guma pao na  Maxxisov Forekaster za koje imamo samo riječi hvale iz dosadašnjeg iskustva.

Merida eBIG.SEVEN 500 slika 3

Vožnja

S obzirom da u zadnje vrijeme često vozimo full suspension elektro bicikle  jedan hardtail na testu doći će kao dobra alternativa. Naravno da na biciklu tog tipa (MTB elektro) stražnja suspenzija itekako nedostaje imajući u vidu masu takvih bicikala. Merida je uspjela zadržati 500ku ispod 20kg što je za pohvalu, pogotovo ako bicikl prenosite ili vadite iz auta (blaženi krovni nosači).  U vožnji se ta masa ionako ne osjeti dok tereni ne postanu zahtjevniji, pa se stražnji kraj počne odvajati od podloge pri prelasku preko prepreka. No, ova Merida nije namijenjena gravitacijskim disciplinama već rekreativnom jurcanju XC terenima za što je itekako osposobljena. Težište joj je prilično nisko, pa je zadržala agilnost u zavojima, na manjim neravninama stražnja guma je zalijepljena za podlogu uz izvanserijsku trakciju Forekaster guma. Već smo ih nekoliko puta hvalili, a pogotovo dolaze do izražaja kada su podloge mokre ili blatne.

Merida eBIG.SEVEN 500 slika 4

Merida je ovdje pogodila u sridu s obzirom na povećane zahtjeve za oprezom i moment koji je potrebno prenijeti na podlogu. Ne možemo reći da motor daje nevjerojatne performanse, ipak s 50Nm nije najjači na tržištu, ali radi dosta glatko, gotovo neprimjetno, i odlično prati ritam vožnje. Tek kada ‘vrag odnese šalu’ na kakvoj uzbrdici motor pokazuje koliko može povući. Kao da je Shimano išao na što bolju integraciju i autonomiju. Bicikl se odlično snalazio i na gradskim cestama što je, pretpostavljamo s obzirom na viđeno, u opisu njegovog posla. Dokaz gradskim genima je i nogica za odlaganje bicikla smještena na stražnjem trokutu, koja će biti od koristi ‘commuterima’ , a na užas brdskim puritancima. Sve u svemu bicikl daje širinu i odrađuje odlično sve prohtjeve i vrste podloga ukoliko ne zakoračite u ekstreme i pretjerate sa zahtjevnosti podloge. U tom slučaju solidna oprema će odraditi posao, ali ćete osjetiti nedostatak stražnje suspenzije u vidu gubitka kontrole.

Merida eBIG.SEVEN 500 slika 5

Zaključak

U moru elektro bicikala Merida ovom hardtail 27icom vrlo dobro pliva. Više nego solidan popis opreme, mehanika i odlične gume dolaze u vrlo dopadljivom paketu i po ugodnoj cijeni (pogotovo na akciji). Išlo se i na ugađanje kupcima u smislu odabira promjera kotača, pa je tako na izbor istovjetna baza, ali sa 29er kotačima. Važno je navesti da se radi o univerzalnom elektro biciklu koji dobro spaja gradske zadatke i rekreativne brdske avanture s puno kilometara.

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Merida eBIG.SEVEN 500
Brend: Merida
Cijena: 17.599,00 kuna
Okvir: e.Big Nine/Seven Alu
Prednja vilica: Manitou Machete Comp Air fork, 100mm
Stražnji amortizer: -
Kočnice: Shimano M500 hidr. 180mm rotori
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: Shimano Deore Shadow+
Ručice mjenjača: Shimano Deore
Pogon: Shimano CRE60 38 DCG
Sjedalo: Merida Sport 5
Gume: Maxxis Forekaster
Obruči: Merida Big.Seven Comp CC
Glavčine (nabe): Shimano Deore Centrelock, 150mm/Boost
Težina: 0

Geometrija

Kut vilice (A): 0
Međuosovinski razmak (B): 0
Dužina cijevi sjedala (C): 0
Kut cijevi sjedala (D): 0
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 0
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 0
Veličina bicikla: M