Internet stranice zastupnika za Giant napunile su se elektro modelima svih vrsta i namjena. Između raznih opcija za oko nam je zapeo gradski trkač Quick E+ 45, a u početku nam ova brojka nije ništa sugerirala dok se nismo ozbiljnije zadubili. Radi se o elektro biciklu s Giant SyncDrive Sport pogonskim dijelom, a ispod haube se ustvari skriva Yamahin motor prilagođen Giantu. Ili obratno. Svejedno, bitno nam je da je na raspolaganju 80Nm okretnog momenta i isključivanje pomoći tek kod 45km/h! Iz tog razloga bicikl ima prihvat za registarsku pločicu jer se radi o vrlo ozbiljnom prometalu.
Cijena od 31.999,99kn sugerira da se radi o ozbiljnoj stvari. Ako se čini van dometa tu je i ‘‘standardna’’ verzija E+ 25 po 23.399,99kn s popustom, nešto slabije opremljen i s blokadom na 25km/h. Ovi skladno skrojeni bicikli razlikuju se od standardnih gradskih bicikala još po podebljanoj donjoj cijevi u kojoj se nalazi EnergyPak 500 ili baterija od 500Wh. Brzi sistem omogućava da se lako odspoji i spoji samostalno na punjač. Odabir aluminijske legure pao je na Aluxx SL iza koje se nalazi brojčana oznaka 6011 i prepoznata je kao vrlo kvalitetna u svijetu bicikala.
Dizajn je spoj modernog i klasičnog, pa se elementi poput modernog nosača tereta ili bisaga odlično uklapaju u cjelinu. Tu su još nogica, blatobrani, retrovizor, koji je ovdje zasigurno dobrodošao komad pribora. Oprema uključuje Shimanovu Deore grupu s 10 stupanjskim mjenjačem i ručicama te XT Shadow plus stražnji mjenjač, Tektro Dorado hidraulične kočnice i Suntourovu Mobie vilicu s konusnim steererom. Nakon kratkog upoznavanja vrijeme je za akciju!
Pomalo sa strahopoštovanjem sjeli smo na bicikl. 80Nm nije za šalu, pa smo oprezno ‘‘zaplovili’’ u svom standardnom tempu. Yamaha radi fluidno i nježno, bez trzanja, pa se postepeno opuštamo i ubrzavamo na ravnom komadu ceste, ali kako ubrzavamo motor ne posustaje. Kao da nema granica. Sada već jurimo ravnopravno s ostalim vozilima u prometu. Zeleni val je naš i prelazimo s biciklističke staze na cestu.
Biciklisti su prespori i samo nam smetaju. Impresivno i zastrašujuće u početku, ali lako se naviknuti. Srećom kočnice dobro grizu, pa je usporavanje i zaustavljanje maksimalno sigurno. Bicikl odlično podnosi viši tempo, stabilan je i bez naglih reakcija na preprekama. Uživali smo kao kraljevi gradskog prometa, a Giantom bismo vrlo rado zamijenili bilo kakav skuter od 50 kubika. Grad ima novog vladara prometa!
Photo: Biker