Iako se u zadnje vrijeme često priređuju testni dani na kojima možete ugrabiti priliku za provozati ovakav bicikl, nama je ta prilika obično pružena za testiranje u pravom smislu riječi. Naime na jednoj vožnji od pola sata ćete moći steći neki početni dojam o čemu se radi, ali da bi mogli ući u srž ovog bicikla potrebno ga je voziti po nekim već poznatim terenima po kojima ste se vozili s običnim biciklom. Tek tada ćete imati uvid u razlike i “benefit” koji pruža ovakav bicikl. Mi vam stalno pričamo i pišemo da je ovo jedan fenomenalan izum koji se razvio u nešto upotrebljivo i korisno i ako se koristi mudro, jednako je dobar kao i običan bicikl sa pregršt dodane vrijednosti. Najosnovnije što uvijek ponavljamo je količina kilometara koju ćete prijeći s jednakim angažmanom. Kad stasate i podignete level kondicije samo ćete ići dalje i dalje. Isto tako ćete lako ispeglati krivulju otkucaja srca u minuti, ako to pratite. Predlažemo da puls obavezno pratite pomoću nekog uređaja koji ima tu funkciju inače vam vaše vožnje neće biti zabavne jer ćete se krivo tempirati i istrošiti prerano. Ali prerano ili ne, ako ste na električnom biciklu poput ovoga koji smo testirali, on će vas izvući.
Konkretno Sduro Hardseven 5.0 je bicikl koji je doživio dosta napredaka u odnosu na svoje prethodnike. Kućište ispod agregata je pojačano i otpornije nego prije. Baterija je još bolje uklopljena u okvir i ne čuje se treskanje i šuškanje za vrijeme vožnje koje je dolazilo uslijed treskanja baterije. Geometrija je za neki ozbiljniji Xc, a nas je oduševila na spustu, iako hardtail, ali uz nizak talk i tubeless ovo je prava šumska jurilica. Malo je doduše težak, pa bi bilo dobro staviti neki dropper seat post jer kad 22 kilograma poleti u zrak, a vaša pozadina se nađe na putu sjedalu, onda nije ugodno :).
Ali to su ulaganja koja nije potrebno odmah realizirati. Obzirom na svoju težinu, trakcija na podlogu je osjetno bolja nego kod lakših bicikala i samim time se može brže prolaziti neke dionice na spustu iako zbog te iste težine malo je stradala agilnost na uskim i kratkim zavojima. Yamaha agregat je kao što smo i prije pisali odličan suparnik Bosch sistemima stoga nemamo zamjerke kako je odrađivao uspone i promjene intenziteta. Na board kompjuteru je moguće naći sve korisne informacije koje su vam potrebne u vožnji. Ovaj model dolazi sa više brzina nego Xduro jer ima dvije šajbe naprijed što u kombinaciji sa stražnjom kazetom pruža kombinaciju od 20 brzina što je i više nego dovoljno, rekli bismo i previše za elektro bicikl. Mogućnost kombinacije modova vožnje je ostala ista kao i prije.
Baterija se puni brže nego prije, a autonomija u vožnji je po našoj gruboj procjeni kvalitetnija za nekih 15ak posto u odnosu na svoje prethodnike. Ovaj model je dostupan u Huni Bike Shop-u, a njegova cijena nije mala, ali sada je već blizu nečeg zamislivog! 17999.00 kuna je potrebno odvojiti za ovaj primjerak. Osim tubeless guma i dropper seat posta nema daljnjih ulaganja da bi se ovaj bicikl u potpunosti iskrojio da bude savršen.
Photo: Biker