Mi smo kao i obično došli prvi na red isprobati možda trenutno jedna od najljepših električnih pedelec modela iz Haibike ponude. Za njih smo već i prije govorili da su u svijetu pedelec bicikala na prvom mjestu. Sve što dolazi novo i što se integrira u komercijalni segment ovog bicikliranja najprije dolazi na Haibike modelima, zatim kod ostalih. Odlična suradnja Bosch-a sa tim brandom je zajamčila strmovit rast u tom segmentu te razvoj u svakom pogledu. Svake godine do sada smo vozili nove modele i skokovi su osjetni kako u razvoju i performansama samih baterija i motora, tako i geometriji i voznim karakteristikama.
Xduro 5.0 je veliko iznenađenje koje otvara nova vrata u svijet brdskog električnog bicikliranja. Daleko je to od izjave “ma električni bicikli su za mlakonje”, daleko je to od predrasuda koje su stvorili počeci električnih bicikala. Pedelec sistem je dobio neka poboljšanja, tako da je okretni moment stalno jednak i u visokim i niskim kadencama upravljan od strance računala koje se nalazi na upravljačkoj jedinici na volanu. Pored standardnih setup opcija kojom regulirate nivo asistencije pedelca vozači i walk assist opcije značajnijih noviteta u tom pogledu nema, ali je zato isporuka snage motora konstantnija, pedelec sistem je znatno osjetljiviji i glađi, tako da se potisak na pedale čini još prirodnijim.
Testiranje smo radili na dionici sa Kustošijanske ceste prema grafičaru. Brzina kojom smo došli do grafičara nas je samo motivirala da nastavimo dalje. U Sport modu u kojem je asistencija motora najveća smo krenuli i na tom modu smo i ostali, ali brzina kojom smo prevaljivali put je bila zadivljujuća. Dinamika uspona je otprilike jednaka nešto sporijem spuštanju istom trasom. Brzina kojom prevaljujete put vam sami uspon čini zanimljivim, kratkim i dinamičnim, motivira vas da idete dalje, da prevaljujete kilometre, a intenzitet treninga je na kraju jednak. ako ste zacrtali da želite dva sata penjati, onda ćete dva sata penjati, ali ćete doći znatno dalje i napraviti isti trening, potrošiti jednaku količinu energije. Xduro mijenja brzine besprijekorno, pogotovo jer se koristi sistemom otpuštanja okretnog momenta prilikom prebacivanja kako bi opustio lanac. Lanac je za vrijeme skokova miran, a bicikl je tih i brz te izrazito okretan kroz kratke i strme zavoje. Ako je dobro podešen, s adekvatnim tlakom u gumama, sagom na suspenziji, bicikl se vozi neznatno teže od njemu sličnog analognog modela.
Ako ste redoviti posjetitelj planina i singletrackova, onda je ovo dobar izbor, dosta napredan i traži iskustvo vozača kao i kod ostalih FS modela. Podešavanje asistencije se nalazi pored gripa, tako da je jako praktično prilagođavati nivo asistencije. Baterija je izdržljivija pod punim naporom, a prilikom pada napona ne osjeća se pad asistencije na motoru. Brzo se puni, već za dva sata možete na novu vožnju. Zamjerka kod ovog kao i svakog pedelec modela tog cjenovnog ranga je automatski podesiva cijev sjedala koje nema i bilo bi poželjno ugraditi. Prednost kod dinamičnog terena koji je prošaran usponima i nizbrdicama je da ste na pedelecu pa nije baš uvijek potrebno nakon spuštanja dizati sjedalo, jer kad dođe neki kraći uspon, motor asistira toliko da je nepotrebno podešavati poziciju sjedenja, potrebno je ukoliko je uspon dugačak, onda biste trebali podesiti sjedalo za uspon.
Naša ideja je također bila da bi upravljačku jedinicu sa ekranom trebalo pozicionirati malo drukčije što se ovdje ne može izvesti jer je mount fiksan i to ne dopušta. Cijeli ekran je malo previše pozicioniran prema naprijed pa je potrebno vrijeme navikavanja s obzirom na to da vam zaklanja dobar dio prednjeg kotača pa je malo neobično u odnosu na analogne bicikle. Plastika ispod motora je upotrebljena iz moto industrije i visoko je otporna na udarce i habanje. Veliki diskovi osigurat će besprijekorno kočenje koje je kod ovog bicikla i više nego potrebno.
Bicikl teži 22 kilograma što iako nije puno za tu vrstu bicikla, puno je kada treba stati na strmini i ući u zavoj. Prednja kočnica radi besprijekorno i drži tijekom cijelog spusta podjednako što je bilo i više nego korisno. Dakle kao zaključak bismo rekli da je jedino količina slobodnog vremena prepreka, ako ga imate, ovo je zabava za svaki dan uz jako dobar trening. Svota koju treba odvojiti nije zabavna, pa je potrebno sagledati ulaganje iz više uglova :). Uglavnom opcija na rate bi trebala biti mogućnost na koju bismo računali, te uzimanje u obzir da pored nečega što će nam služiti za odrađivanje treninga, kupujemo i neku vrstu prijevoznog sredstva od točke A do točke B inače si ovo možemo priuštiti samo ako imamo previše peneza.
Photo: Biker