G6.6 već je odvozio nekoliko vožnji kad je u medijima odjeknula vijest da je Porsche preuzeo većinski udio u Greyp-u. Nakon što je 2018. Porsche počeo investirati u Rimac Automobile i preuzeo 10 posto njihova Greyp Bikesa, sada je kupio i većinski udio u hrvatskom proizvođaču najnaprednijih električnih bicikala na svijetu. Kroz daljnja ulaganja s Porscheom proširit će proizvodnju i, nadaju se, postati svjetski lider na brzorastućem tržištu e-bicikala. Zgodan detalj u ovoj domaćoj priči, koja u međuvremenu prerasta u globalni hype. Naš testni primjerak bio bi flagship tvrtke da iznad njega ne stoji G6.X Limited, koji će se proizvesti u samo 100 primjeraka s ekskluzivnom opremom i cijenom za prosječnog šeika. Ako se vratimo na ‘‘naš’’ G6.6 moramo primijetiti kako također poprilično odskače od svega do sada viđenog u MTB elektro svijetu. Tu ne mislimo na vrlo kompetitivan karbonski okvir koji se tehnološki može nositi s top modelima vodećih brendova niti na kombinaciju prednjeg 29er kotača i 27.5 stražnjeg, koju smo već imali prilike voziti, nego na mogućnosti povezivanja bicikla na mrežu ugrađenom SIM karticom. To otvara nove mogućnosti GPS praćenja, prijenosa podataka s vožnji ili interakciju s drugim vozačima, pa čak međusobne igre ili izazove. Vlasnici Greypa, osim korištenja osnovnog ekrana s podacima, mogu instalirati aplikaciju na svoj telefon, umetnuti ga na predviđeni nosač preko izvornog ekrana i koristiti program s kartama, podacima s vožnji, uspoređivati rezultate ili pratiti vlastito zdravlje uz priloženu HR narukvicu koja prati otkucaje srca. Ovakav tehnološki pristup pruža dosta zabave i odvraća fokus s vožnje, ali ako doprinosi interesu za biciklizam i čini ga zanimljivijim ne možemo se protiviti napretku. U to ime tu su i dvije kamere za ‘‘YouTube’’ generaciju (prednja i stražnja), koje automatski snimaju vožnje, pa će najzanimljiviji momenti moći ostati zabilježeni (i podijeljeni) još sa staze obzirom da je bicikl povezan na internet putem HT operatera. Kvaliteta snimke je dovoljna, ali ipak ne na nivou GoPro kamera današnjih generacija. Nama su ipak presudni dojmovi s vožnji, a na tom polju Greyp itekako ima što ponuditi.
Naša uobičajena ruta iz južnog dijela Zagreba do vrha Sljemena i natrag pokazala je da MPF motor radi izrazito tiho i glatko. Možda u tome čak i prednjači pred drugim ponatim brendovima poput Bosch, Yamaha, Shimano i Brose sistema. Iako u usporedbi sa ostalim brendovima pokazuje nešto slabije karakteristike po pitanju okretnog momenta, ostali smo ugodno iznenađeni glatkoćom isporuke snage. Pedelec sistem koji je zaslužan za prepoznavanje potiska na pedalu radi uglađeno i nema trzaja koje smo znali primjetiti kod nekih renomiranih brendova. Ovo je austrijsko tajvanska tvrtka iznjedrila kao agregat za e-bicikle koji su odlučili odabrati neki drugi pogonski paket. U Greyp-u su odabrali baš ovaj motor iz razloga što su mogli svojim softwareom utjecati na komunikaciju motora i baterije koja je također nešto u čemu Greyp želi pokazati svoj napredak. Bicikl težak preko 26 kilograma djeluje vrlo poletan i agilan, senzorika u kombinaciji s vlastitim softwareom radi besprijekorno, a hvale vrijedan detalj je isključivanje motora prilikom kočenja. Na ručicama kočenica se nalaze senzori koji registriraju potisak ručice te u tom trenutku isključuju motor u potpunosti. To bismo rado vidjeli i na ostalim elektro biciklima. S obzirom da G6.6 ne isključuje motor na 25km/h već na 46km/h u najjačem režimu troši bateriju više nego konkurenti. Iako se čini da baterija traje nešto kraće nego kod ostalih brendova, treba uzeti u obzir da smo vozili s uključenim svjetlima te smo u pauzama punili i GoPro kameru putem USB priključka na upravljaču :). Bateriju (700Wh) smo uspjeli iscijediti nakon 35km i nešto preko 1000 visinske u najjačem modu. Naša procjena je da bi u malo slabijem modu vožnje, bez punjenja kamere i upaljenih svijetala trebalo moći prijeći 50 i više kilometara udaljenosti i preko 1300 visinske. Za mtb električni bicikl koji po ravnom i na blagim usponima postiže 46 km/h to je odličan doseg. U normalnim uvjetima bit će i više nego dovoljna za cijeli dan.
Greyp G6.6 se na šumskim putevima ponaša kao ozbiljan trail/am FS bicikl. Prednja vilica je uglađena i odlično izbalansirana te reagira i na najmanje neravnine na podlozi. Slično se ponaša i stražnja suspenzija s nešto manje hoda. Plus size gume u mullet konfiguraciji daju biciklu usmjerenost na ravnijim dionicama dok u oštrim i tijesnim zavojima stražnji manji kotač doprinosi agilnosti i okretnosti. Na stazi, manji stražnji kotač više reagira na neravnine pa je ponekad bicikl nervozniji prilikom bržih prelazaka preko kamenja i korijenja. Kratak doseg i međuosovinski razmak iziskuju nešto više napora na oštrim i jakim usponima jer prednji kraj ima tendenciju odizanja od podloge. Baterija je smještena centralno, ali nije se pokazalo da umanjuje balans bicikla i narušava mu težište kroz zavoje. Lula upravljača je je izrađena u Greyp-u i kao takava je doista drugačija od ostalih koje smo vidjeli i više podsjeća na lulu nekog motora nego bicikla. Karbonski okvir koji je takđer izašao iz Greyp tvornice je izrađen tehnologijom koja pojačava krutost okvira tamo gdje se to traži, a zadržava felksibilnost na mjestima koja ne utječu na vozne karakeristike, ali doprinose udobnosti. Ovo nije bicikl za skakanje sa visokih rampi i doskoke od više metara, ali je pokazao da ozbiljan trail i allmountain ima u sebi. Vozili su ga neki i daleko grublje, ali nismo primjetili da je izrađen kako bi trpio takve učestale vožnje. Pomisao da je Greyp izašao iz jedne hrvatske tvrtke navuče vam osmjeh na lice. Iako ima prostora za napredak na ovom biciklu, napravili su svakako bicikl koji je odjeknuo u svijetu i sa sobom donosi neke inovacije koje će drugi tek početi implementirati.
Teško je ostati objektivan, ali stvarno mislimo kako se radi o vrlo konkurentnom i uzbudljivom elektro-enduru s jedinstvenom tehnologijom i ‘‘cool’’ pričom za bikere tehnofile.