Maslinasto-zelena boja blago „vuče” na vojnu nijansu i trebala bi zadovoljiti mlade urbane ratnike – zaljubljenike u dirt. Ozbiljnost donekle razbija bijela RST vilica i grafike kojima je prošaran okvir i same noge vilice. Ovako na prvi pogled, iznenađuje nas odlična izrada okvira i Shimanove hidraulične kočnice – neuobičajeno za ovu klasu čak i kod mnogo razvikanijih proizvođača. Ovaj bicikl predviđen je za dinamičnu vožnju koja uključuje skokove i razne akrobacije, pa njegova robusna izrada samo ide u prilog i ulijeva povjerenje već pri prvom susretu s biciklom. A što nam govori malo detaljnija analiza?Krenimo od najzanimljivijeg dijela – okvira. Izrađen je od aluminijske legure 7005 što se u ovom cjenovnom razredu rijetko susreće. Kao što već znamo, okvir ove legure nešto je lakši, a i čvršći od 60xx aluminijskih legura pa predstavlja odličnu osnovu za otpornost na žestoka opterećenja. Geometrija je već prepoznatljiva za dirt bicikle kao što smo sretali kod Fuji Panica i Norco Sasqutcha u prošlom broju. Kako je Ghost cijenom nešto jeftiniji od spomenutih suparnika, tako je i oprema nešto slabija, ali za dobar početak je sasvim prihvatljiva. Vilica ovog hardtaila je RST-ova Gila Plus sa 100 milimetara hoda. Opremljena je vijkom za podešavanje tvrdoće te vijkom za podešavanje brzine povrata. Ritcheyev headset odabran je kao oslonac vilice. Ghost je iz svoje ponude odabrao volan širine 600 milimetara, lulu volana duljine 50 milimetara, gripove te sjedalo i pripadajuću cijev promjera 31.4 milimetra. Za ovu cijenu posebno nas je iznenadilo i to da je set kočnica, odabran za Compa, Shimanova hidraulika serije Alivio s rotorima promjera 180 milimetara. Ovaj kočioni set donio nam je dosada zadovoljavajuće rezultate. Za mijenjanje brzina Ghostovi stručnjaci odabrali su Alivio mjenjače uparujući ih sa Sramovim ručicama (shifterima) TRX. S obzirom da je SRAM proizveo ove ručice posebno za Shimano mjenjače, možemo očekivati usklađen rad. Dobar detalj za koji ćete odvojiti 50-ak kuna je i štitnik za donji krak stražnje vilice s obzirom da možemo očekivati udaranje lanca i stražnjeg mjenjača po istoj. Alex obruči s duplom stijenkom i Schwalbe Albert Sport gume debljine 2.25’’ na Shimanovim glavčinama 475 dugo će služiti ponosnog vlasnika s umjerenim destruktivnim namjerama.Ghost Dual comp u vožnji nudi već poznatu i provjerenu geometriju poput sličnih konkuretnih modela drugih proizvođača. Pokoji bod prednosti zadobio je na području mase, koja je zahvaljujući upotrebom 7005 aluminijske legure, smanjena za kilogram ili dva u odnosu na konkurenciju. Hvalevrijedan potez, pogotovo kada znamo da time nije ništa izgubio na čvrstoći. Ostatak opreme standardan je za ovu klasu, a nadilaze je više nego dostatne Shimano hidraulične kočnice na koje nismo navikli u ovoj cijeni bicikla. Dual comp pokazao se kao vrlo zabavan bicikl koji predstavlja odličnu ulaznicu u svijet Dirta i 4 crossa. Mlađi vozači naći će u njemu idealnog partnera za prve skokove i akrobacije, a kad uzmete u obzir cijenu bicikla, zadovoljstvo će biti još i veće. Očito je da Ghost ima argumente za osvajanje tržišta, a mi bi bili sitničavi kada bi mu tražili manu. Možemo samo zaključiti da predstavlja vrlo dobar odnos cijene i kvalitete.
Ghost Dual Comp (2009)
Njemačka tvrtka Ghost odnedavno je prisutna na hrvatskom tržištu posredstvom tvrtke Ozon-sport. Iako postoje od 1993. godine i posluju u dvadesetak zemalja, među domaćim biciklistima relativno su nepoznat brend. Želja tvrtke je nametnuti se kvalitetom i pouzdanošću, a po pisanju strane štampe, reklo bi se da im to i uspjeva. Model koji smo dobili na test spada u njihovu 4X/Dirt kategoriju i predstavlja početni model u seriji.