Po svojim svojstvima Giantova Aluxx SL aluminijska legura vrhunac je današnje tehnologije, a uz aluminij koristi primjese magnezija, silicija i bakra. U njenu lakoću i čvrstoću uvjerili smo se nedavno na Anthemu, a osim samog materijala izrade, moramo spomenuti i neke tehnologije poput Overdrive2 konusnog steerera ili proširenog Powercore kučišta osovine pogona u službi krutosti i bolje iskoristivosti snage vozača. Nezaobilazan je i Maestro sustav suspenzije, na Tranceu u verziji 5.0 (125mm). Na njega su ukomponirani Foxovi amortizeri sa 125/140mm hoda i CTD tehnologijom te Boost ventilom. Radi se o sistemu s tri položaja: Climb (uspon), Trail (staza) i Descend (spust), koji su prilagođeni raznim zahtjevima staze i otvaraju suspenziju prema potrebi. Boost ventil će pružiti osjetljivost na malim neravninama, a samo kod velikih udaraca otvarati dodatnu komoru i spriječiti botomiranje. Novost u pogonskom dijelu je dvostruki pogonski zupčanik iz Shimano XT grupe sa 26 i 38 zubaca, dok su desetbrzinski mjenjači SLX i zadnji XT, s oznakom Shadow Plus. Da podsjetimo, radi se o patentu preuzetom s XTR mjenjača, koji malim kvačilom ne dopušta da mjenjač poskakuje i na taj način drži lanac napetim. Stvar je vrlo korisna i vrlo neophodna na biciklima ovog tipa, pa je čudo što se ne pojavljuje češće. Od zanimljivosti moramo još spomenuti podesivu visinu cijevi sjedala upravljanu ručicom na volanu. To je dodatak koji stvara brzu ovisnost i jednom kad se naviknete teško ćete moći bez njega.
Kad smo novog Trancea preselili na stazu, umjesto da ga još jednom prokomentiramo, naš testni vozač željan vožnje pojurio je i nestao iz vidokruga u trenutku nepažnje. Kao i kod mnogih Gianta poput Reigna ili Anthema, i ovdje je najviše izražena lakoća prijenosa energije i odličan kontakt s podlogom u svim uvjetima. Lakoća i preciznost upravljanja podsjeća na najbolje hardtailove, a potpuno je svejedno da li ste na tehničkom usponu, spustu ili zavojitom singletracku. U tome će mnogo pomoći i Foxov CTD sistem jednostavnim odabirom otvorenosti suspenzije. Bez odmjerene suspenzije nema niti trakcije, pa smo se još jednom uvjerili da Maestro radi kako je zamišljen. I dok će 29-ka razviti nešto više brzine na dugim, ravnim dijelovima, Trance 26-ica briljira u kratkim ubrzanjima i promjenama nagiba. Bez obzira na veličinu prepreke, bicikl je zalijepljen za stazu, pa pruža osjećaj sigurnosti i dopušta vozaču da se opusti i prepusti zahtjevima staze. Podesiva cijev sjedala koristan je dodatak koji još više olakšava prilagodbu raznim terenima i vrlo lako se naviknete na takvu praktičnost. Možda najviše od svega fascinira sposobnost Trancea da se iz tvrdog i brzog transformira u gutača prepreka s osjećajem mnogo većeg hoda.
Trance X je postavio visoke standarde u klasi, a novi X1 za 2013-u ih je još više pogurao naprijed. Smjestio se između ultra brzog Anthema i ‘velikog’ Reigna, pa predstavlja sredinu s dobrim osobinama jednog i drugog bicikla. Mi smo ga doživjeli kao idealan full suspension, koji ne ostavlja prostora za poboljšanja i dostojno brani čast 26-ica nad nadolazećim 29-erima. Ako je unutar vaših mogućnosti i potreba, mogao bi biti trajno rješenje za sve staze koje namjeravate savladati.
Giant Trance X1 2013
Svaki put Giant nam na testiranje ponudi sve bolji bicikl. I ovaj put nisam ostao razočaran! Dapače! Trance X1 ima sva obilježja pravog „all round“ bicikla pa nije niti čudo da je omiljen diljem svijeta. Odličnim aluminijskim okvirom i „pogođenom“ geometrijom „pogodio“ me ravno u srce! Dečki su me doslovce morali „skinut“ s njega! Pun pogodak!