Nakon Trancea 27.5 1 i Trancea 2 LTD, Advanced 1 i još poneke inačice koju smo vozili u posljednjih nekoliko godina došao je red da okusimo ulazni Trance 4 27.5. Naravno, spremni smo na određene kompromise s obzirom na cijenu naspram jačih modela, ali već je vrlo pozitivno što je bicikl zadržao Maestro suspenziju, Overdrive konusni steerer i Pressfit BB kao jamstvo provjereno dobrog okvira. Hodovi suspenzija su obećavajući -140mm što je i više nego dovoljno za mnogo zabave, a s obzirom na cijenu od 12000 kuna, mogla bi biti vrlo bezbrižna. To ćemo tek utvrditi za vrijeme praktičnog dijela testa, a spomenimo kao zanimljivost Suntourovu novu Epixon vilicu i vrlo primamljive grafike koje ostavljaju odličan prvi dojam.
Tehnikalije
Okvir Trancea je s vremenom evoluirao u punokrvnu trail konstrukciju, najviše velikim redizajnom 2013-e godine, a od tada nudi nešto otvoreniji kut vilice od 67° i veće hodove suspenzija. Čak i u ovoj, ulaznoj klasi, okvir nudi Giantovu AluXX SL aluminijsku leguru, konusni steerer i Pressfit BB te Maestro suspenziju s vilicom i amortizerima od 140mm hoda. Amortizer je iz vlastite proizvodnje ‘Giant Air plus Rebound’ u čijem nazivu je sadržano sve što trebate znati o njemu dok Suntourovu Epixon TR vilicu imamo priliku prvi puta isprobati. Ona je zračnog tipa sa 32 milimetarskim promjerima nogu i 15mm osovinom, što je i više nego zavidan popis osobina u trail kategoriji. Bio bi red spomenuti pogonsku grupu i dijelove mehanike koji se sastoje od Shimanovog Deore prednjeg i stražnjeg mijenjača te Alivio ručica uz ‘Custom’ pogon iz FSA prilagođen prema Giantovim zahtjevima. Grupa nudi 9- stupanjski sistem, koji uz pogon sa dva zupčanika daje ukupno 2x9 prijenosnih omjera. Kočnice su iz Shimanovog početnog segmenta hidraulike M355 sa 180/160mm diskovima, a biti će odličan izbor ukoliko nemate za referencu neki od mnogo jačih (skupljih) sistema poput XT-a. Kad su kotači u pitanju Giant često posegne za vlastitim rješenjima (S-XC) što uopće nije loše rješenje uz već spomenutu 15mm prednju osovinu i istoimene nabe. Izbor guma išao je na provjerenu varijantu iz Schwalbea – Rapid Rob koja slovi kao univerzalna, ali pokazuje znakove slabosti na zahtjevnijim terenima. No, one će ionako, kada dođe vrijeme za zamjenu, biti prilagođene ukusu vozača.
Vožnja
Na Tranceu teško možemo biti objektivni jer se osjećamo kao ‘na vlastitom terenu’ nakon svih inačica koje smo koristili i još koristimo kao redakcijske bicikle. Dobar osjećaj za volanom je zajednička osobina serije koju nudi kombinacija kuta vilice (67°), širokog volana (725mm), lulice, 27.5 kotača i ovdje 140mm hodova. Čak i vozači bez iskustva brzo će razvit samopouzdanje u vožnji, a njegova blaga narav oprostiti će i pokoju grešku i može izvući iz potencijalno opasne situacije. Za to je zaslužan nešto mekši i udobniji stražnji kraj, koji pokazuje raskoš svih 140 mm hoda, ali ponešto kasni s reakcijama, ako ga usporedimo sa skupljim fulijima i većom ‘braćom’. Trance 4 je svejedno odličan na nizbrdicama i vrlo okretan na ravnom, a nemamo zamjerki niti na novu vilicu. Sposobnosti da se nosi s vrlo zahtjevnim terenima su uvijek dobrodošle što je pokazao na terenu, a nismo osjetili niti da se oprema buni ili pokazuje ograničenja. Prednji kraj mu je ipak najjači dio jer 15mm osovina, overdrive i vilica odlično surađuju i čine da vrlo često zaboravimo na cijenu i prepustimo se ulascima u zavoje i čistoj zabavi. Na kraju, odlično smo se zabavili vozeći Trance ‘četvorku’, možda i više nego na višestruko skupljim biciklima od kojih smo i očekivali mnogo više.
Zaključak
Baš poput ostalih Tranceova i 'četvorka' daje vrlo visoki 'fun-factor', a osim toga dolazi sa iznimnim odnosom uloženog i dobivenog. Odličan okvir sa Maestro sustavom kao bazom i solidna oprema u zadanoj cijeni potpomognuta Giantovim komponentama čine ga povoljnom kupovinom i idealnim za ulazak u svijet ozbiljne vožnje. Trance 4 ima sve što je potrebno za to bez izraženih slabih točaka s obzirom na cijenu. Naša preporuka.
Photo: Biker