Došao je i taj dan, redakcijski primjerak Trancea zamijenili smo njegovim nasljednikom i aktualnim modelom. Zadovoljstvo koje nam je posljednjih godina pružio Trance u aluminijskoj izvedbi s najjačom opremom koja u navedenom izdanju dolazi, teško će se sustići. Prisjetimo se, radi se o Trance modelu 1 iz 2014. godine tako da je novopridošli Trance značajnija promjena u odnosu na dosadašnje modele koji su kroz godine uglavnom mijenjali opremu. I novi i prethodni model spadaju u Trail/AM full suspension bicikle iako odmah primjećujemo više agresivnosti i hoda te preostale značajke koje Trance guraju prema enduro segmentu. Upravo to je i razlog našoj brizi pred isporuku novog Trancea.
Ako se ipak malo preciznije upustimo u analizu geometrije i opreme, čini se da osim par milimetara u međuosovinskom razmaku i CS-u te širini volana, nema razlika. Novi Trance je iz Advanced porodice sa oznakom ‘’1’’ oplemenjen karbonskim okvirom i kotačima. Novi oblici okvira te potpuno novo dizajnirana klackalica i stražnji trokut mogli bi donijeti napredak u krutosti te upravljivosti. Oba Fox amortizera, vilica i stražnji amortizer prevučeni su Kashima premazom. Vilica je opremljena FIT4 damperom i debljina nogu je 34 milimetra, što je u odnosu na prošli model (32mm) napredak, iako se bojimo izostanka Talas sistema koji nam omogućuje promjenu hoda (a time i geometrije bicikla). Na ovakvim biciklima, takav dodatak može puno doprinijeti na usponima. Nećemo donosit zaključke na prečac pa ćemo bicikl dobro testirati prije nego Talas ugradimo. Izostaje i prednji mjenjač jer smo na sistemu 1×11.
Budući da se ne radi o jurilici i nekom maraton biciklu, vjerujemo kako nam one veće šajbe sprijeda neće niti trebati, a da će mala od 32 zuba biti dovoljno mala za sve uspone u kombinaciji sa 46 zuba na najvećem lančaniku straga. Širi volan i redizajnirane ručke te odlično oblikovana lula odlično su se uklopili. Glavčine su znatno šire od onih na prethodniku, tako je sprijeda 110 širina u kombinaciji sa 15 milimetarskom osovinom, a sve upakirano u karbonske kotače. Straga je 148 milimetarska naba sa 10 milimetara promjera, a skida se uz pomoć imbus ključa. Mjenjač, kočnice i pogon su iz Shimanove obitelji serije XT pa ćemo vidjeti kako sve klapa u odnosu na nedavno testirani Sram na Trekovom Fuelu. Gume su opet odabrane iz Schwalbea tako da ćemo ih zamijeniti sa Maxxix Ardent Race budući da se na tim gumama vozi Advancedov prethodnik. Kako bi lakše usporedili stari i novi model moramo im dati isti kontakt s podlogom. Vrijeme je za stazu...
Nakon dobrih par stotina kilometara uspona i spusteva, singletrackova i zahtjevnih tehničkih terena možemo izvesti neke zaključke. Novi Trance je sve i još puno više od njegovog prethodnika. Nova klackalica, konstrukcija stražnje vilice, šire nabe i karbonski kotači jednostavno su učinili svoje. Znatan napredak osjeti se kod upravljanja biciklom, a posebno na spustu. Naime, uz izuzetnu krutost postignutu ranije spomenutim unaprjeđenjima, bicikl je znatno upravljiviji te je puno lakše održavati zamišljene putanje. Na manje zahtjevnim segmentima nismo osjetili problem većeg hoda kada govorimo o usponima. Na tehničkim dijelovima staze, definitivno bi nam Talas dobro došao, iako bismo mogli zaključiti kako Trance nije namijenjen strmim tehničkim izazovima. Na niskom tlaku u kombinaciji sa Ardent gumama iz Maxxisa, Trance ostvaruje odličan kontakt sa podlogom.
Maestro radi vrhunski sa Foxovim amortizerima u Kashima izvedbi koja se itekako osjeti. Šlag na torti ovakvog bicikla bio bi Talas koji smo već ugradili u VivaSportu nakon svega nekoliko vožnji, a još nas čeka upravljanje amortizerima sa volana. Kočnice su odlično pogođene, testirano na 65 kilograma žive vage, a prijenosni omjeri pogona zadovoljili su na strmim usponima. Visina pogona od podloge, na testiranoj stazi gdje smo ranije sa nekim biciklima imali problema, pokazala se zadovoljavajućom čak i kada je stražnji amortizer otključan te bicikl više propada. Giantova podešavajuća cijev sjedala s provučenom sajlom kroz okvir funkcionalna je kao i sve do sada te je svoju kvalitetu dokazala na prethodnom Tranceu izložena apsolutno svim uvjetima (Za svaku preporuku).
Za kraj valja istaknuti kako je Trance dragocjen primjerak za sve one koji žele uživati na biciklu u dugim avanturama prirodom te objediniti izazove uspona i spusteva u jedan doživljaj. Nadamo se da će se novi Trance duže zadržati u našoj redakciji jer nam je još jednom osvijestio zašto toliko volimo brdski biciklizam i potjerao nas u prirodu.
Photo: Biker