Upravo takav primjerak imamo ispred sebe. Nastao je prema zamislima hrvatskog zastupnika kako bi bio ogledni primjerak i demonstracija moći brenda, a pri njegovom nastajanju uzimale su se isključivo komponente s vrha polica – karbonski kotači, Fox Talas Kashima vilica, Sram XX1 grupa, Avid XX kočnice... Rezultat je ukupna masa od 10.94 kilograma uključujući i nosač bidona! Vrlo impresivno bila je naša prva reakcija, a druga je, prirodno, koliko takva stvar u konačnici košta. Došli smo do podatka da se s ovim dijelovima cijena penje na oko 55.000,00 kuna, ali u priči ima i dobra vijest – s obzirom da je služio kao demo model, ovaj bicikl snižen je na 33.000,00 kn. To će već zagolicati maštu mnogih, ali će samo jedan sretnik ostvariti snove.
Tehnikalije
Možda je naše viđenje Trancea pomalo subjektivno jer smo aluminijske inačice kroz nekoliko godina, između ostalih bicikala, koristili u redakciji kao 'službena vozila' kada je podloga tražila suspenzije. No, ovdje se radi o top opremi i Advanced karbonskom okviru, pa se i perspektiva promIjenila. Okvir je rađen ručno u Giantu monocoque tehnologijom od T-700 vlakna specifičnih po krajnjoj čvrstoći. Prednji trokut radi se od jednog komada i zatim spaja sa stražnjim dijelom okvira u cjelinu. Osim okvira karbon je zastupljen i na Giantovom top modelu obruča P-XCR-0, koji ukupno teže 1400 grama za komplet i uvelike doprinose krajnjoj masi bicikla.
Odabir suspenzija također zadovoljava kriterije da ih prozovemo vrhunskim – 32 Talas CTD Kashima vilica i CTD Performance amortizer. Talas nudi 120 ili 140mm raspon hodova i Kashima premaz, dok oba imaju zadane tri postavke na odabir: Climb, Trail, Decent. Ovaj paket okvira i suspenzije tvori nama već poznatu Trance geometriju sa 67° kuta vilice što se, naravno, nešto poveća kada je vilica u spuštenom položaju. Odlična stvar u primjeni jer otvoreni kutevi dosta preferiraju spusteve i otežavaju situaciju na usponima. Osim geometrije bez potpore precizne pogonske grupe i mjenjača nema niti vrhunskih rezultata. Ovdje se išlo na sigurno - povjerenje u mehaničkom dijelu stavljeno je opravdano na Sramovu top seriju XX1. Istih oznaka su i dobro poznate XX kočnice, kao i pogon s 30 zubaca. Lista specifikacija spada u 'best of the best' kategoriju, a upotpunit će ih Maxxis gume Ardent (naprijed) i Ardent Race (straga) s EXO bočnom zaštitom. Dizajnom ripni spadaju u agresivne, a na stražnjem kotaču ipak nalazimo nešto užu varijantu od 2.2 inča. Nakon nekoliko inačica Trancea sada je došao red i na Custom varijantu, pa su naša očekivanja velika.
Vožnja
Dobro nam poznata geometrija sada ima potporu najboljih komponenti, pa je i dojam u vožnji ponešto drukčiji. Tranceu smo znali prigovoriti ponešto tromosti na usponima no sada ih odrađujemo mnogo lakše zahvaljujući opciji 'spuštanja' vilice, boljoj trakciji i prijenosu snage. Masa ispod 11 kilograma osjetna je u svakom trenutku i doprinosi živosti bicikla, a nema niti najmanje naznake oklijevanja iz smjera pogonskog dijela. U kombinaciji s Ardent gumama, koje drže odlično podlogu bez obzira da li smo na tvrdoj zemlji, kamenju, korijenju ili mokrim dijelovima dobivamo ekstra sigurnost kako bismo mogli iskoristiti skoro sve prednosti koje nam bicikl pruža. Osim lakoće kojom se krećemo i ovisno o podešenju suspenzija Trance ostavlja dosta mjesta zabavi, unatoč tome što se radi o vrlo ozbiljnom biciklu. Upravljivost i 'poslušnost' prednjeg kraja ovdje su dovedeni do savršenstva, pa s guštom prolazimo kroz iste zavoje i pronalazimo idealne putanje. Zaključujemo kako je ipak zadržao i ponešto komfora bez obzira na naglašenu krutost.
Zaključak
Savršeni Trance složen je idejom kako uvijek ima mjesta za poboljšanja. Sada više i nema prostora za nadogradnju, a novom vlasniku je ušteđen trud i dosta novaca. Ovaj bicikl pravi je dokaz da čak i ova cijena može predstavljati pravu priliku za odabrane.
Photo: Biker