Na okviru RX-a se nije štedilo. Osim kvalitetne 7005 aluminijske legure i dvostrukog butiranja cijevi kako bi bio što lakši, uočavamo izvanrednu završnu obradu i pedantne spojeve, kako već dolikuje njemačkoj tradiciji. Odabir Foxove vilice veselit će ambiciozne vozače. CTD tehnologija omogućuje Climb, Trail, Descent postavke ovisno o potrebama staze, a praktičnost je vozaču omogućena polugicom na volanu. Pogonska grupa ne zaostaje za ostatkom opreme, a čine ju Shimanove Deore XT 10-brzinske komponente i istoimeni pogon s dva zupčanika od 38 i 24 zubaca. Kad smo kod XT-a moramo navesti i 756/758 XT nabe kao preduvjet dugovječne vrtnje uz malu masu. Niti jedan komad opreme nije prepušten slučaju, pa su tako i gume nova generacija Schwalbe Racing Rapha. Radi se o dvokomponentnoj ‘‘performance’’ liniji s naglaskom na brzini i gripu širine 2.25 inča. Još jedan predmet našeg interesa su Magurine Mission Team (MT) kočnice oznake Custom, pa nam ostaje otkriti što se krije iza naziva nakon što bicikl predamo u ruke nestrpljivom testnom vozaču.
Već nakon nekoliko strmih i zavojitih dijelova staze bilo je jasno da se radi o vrlo brzom biciklu, koji vlada preprekama i uzbrdicama. 29-ka sa 11.38 kilograma mase, XT grupa i Foxova vilica dovoljni su razlozi za užitak. Još kad je tu okvir sa balansom više na prednjem kraju i s natjecateljskim ambicijama jurnjava je zajamčena. Big Curve briljira na tehničkim dijelovima i gdje dolazi do izražaja preciznost i munjevita promjena smjera i nagiba. Najveći kompliment kočnicama bit će taj da nismo pomislili na XT-ove dok smo vozili bicikl, a s obzirom na XT ostatak opreme Magurine nisu pokazale znakove zamora i pregrijavanja čak i nakon dugog spuštanja i forsiranog kočenja. Haibike ne ostavlja prostora za kritiku, a iako je najskuplji od testiranih hardtail 29-ki u ovom broju, najbliži je idealu natjecateljskog bicikla. Lagani zadnji kraj zahtjeva da ga se ukroti na nizbrdicama, pa će to biti nedostatak onima koji nemaju previše iskustva s tvrdim zadnjim krajem. Mi smo ga riješili smanjenim tlakom u gumama.
Još jedan Haibike koji je ostavio traga upotpunit će odličnu statistiku ovog proizvođača u Bikeru. Ovdje se radi o jurilici kojoj je teško naći komadić kompromisa s obzirom na cijenu. Brz, eksplozivan i lagan bio bi kratki opis dojmova, a ne zaboravimo niti komplet opreme. Kada ga usporedimo s konkurencijom slične cijene otkrivamo da ne zaostaje, naprotiv, nudi i malo više.