Lycan je KTM-ov adut u trail kategoriji s ostalih 10 Lycan modela u ponudi, od natjecateljskih s XTR i XX1 opremom do ulaznih s Deore/SLX grupom, a tu su i LT (Long Travel) modeli s produženim hodovima suspenzija (160mm). Predmet našeg testa nalazi se hijerarhijski u samoj sredini serije, a za njega je potrebno izbrojati 16.915 kuna ili 19900 ukoliko ne plaćate gotovinom. KTM je napravio odličan posao kada je kolekcija 2015. u pitanju, pa Lycan izgledom naprosto plijeni pažnju i ubrzava puls biciklistima još dok stoji i čeka vozača. Sjećanja su još svježa na vožnju slabijeg, ali odličnog 273, pa pogledajmo što nudi jači Lycan!
Tehnikalije
Ako ostavimo izvanredan dizajn i grafike po strani, ostaje nam trostruko butirani aluminijski okvir konstruiran da zadovolji trail zahtjeve s Pro Damping 2 sustavom suspenzije od 130 milimetara. KTM je pionir na području 'floating' suspenzije i pripisuju mu se zasluge za prvu konstrukciju tog tipa. Kod Lycana su u glavnim ulogama Fox Float amortizeri s CTD postavkama podešavanja i Boost Valve ventilom, koji 'uskače' kada se pojavi potreba za velikim i brzim hodom, kod npr. doskoka ili tupih udaraca velikih prepreka o kotač. Ručica na volanu omogućuje upravljanje vilicom, ali ne i stražnjim amortizerom što bi bilo iznimno praktično u vožnji.
Kut na prednjoj vilici umjerenih je 69° za trail bicikl što je vrlo konzervativno s obzirom da neki proizvođači idu do čak 65° što je već u domeni downhill bicikala. Lycan je mnogo bliži XC postavkama i pritom je prilično dugog međuosovinskog razmaka (1118mm), ali umjerenog chainstaya (435mm), pa s nestrpljenjem očekujemo isprobati ovu postavku na stazi. Njegovom opremom dominiraju Shimanove XT komponente u 3x10 stupanjskoj varijanti (mjenjači, pogon) uz XT kočnice sa 180mm rotorima i DT Swiss nabama. Sprijeda je 15mm Thru axle osovina, a na stražnjem kotaču 12 milimetarska u korist krutosti na kotačima, a ne zaboravimo niti neizostavni konusni steerer i Pressfit BB u istoj funkciji. Sve navedeno rezultiralo je ukupnom masom bicikla od 13.11 kg što je solidan rezultat u klasi.
Vožnja
Na stazi Lycan 272 pokazuje da nije šminker već sredstvo za znalce, koji žele savladati stazu s najboljim mogućim vremenom. Trakcija je na najvišem nivou zahvaljujući skladnom radu vilice i amortizera uz pomoć 'Pro Damping ' sistema s uglađenom krivuljom rada i gotovo nemoguće ga je dovesti u područje gdje će pokazati nesigurnost. To omogućuje opuštenost i sigurnost pri najvećim preprekama i doskocima, a uz pomoć Rocket Ron guma omogućeni su krajnji nagibi i ulasci u zavoje. Zatvoreniji kut vilice se osjeti na strmijim nizbrdicama gdje su udarci nešto oštriji, ali smo zato profitirali na uzbrdicama i pri naglim promjenama nagiba na zavojitim dionicama. Za vrijeme vožnje ravnim dijelovima Medvednice Lycan je podsjećao na XC bicikl, ali s mnogo više autoriteta kada prepreke postanu veće, a staze strmije. Preciznost prednjeg kraja čini Lycana pravim trkačem, a u prilog tome idu XT komponente i DT Swiss kotači, koji rade besprijekorno i skladno.
Zaključak
Lycan 272 osvojit će vas već u izlogu trgovine jer se njegov dizajn teško može zamijeniti s drugim biciklima. Na stazi je pokazao da je vrlo brz, ali još bitnije da ne preferira jednu disciplinu poput ostalih trailova koji posebno vole spusteve. Lycan će s istom lakoćom odraditi uspone i zavojite singletrackove, pa je tu sličniji dobrom XC-u. Nemamo zamjerki niti na cijenu, pa možemo samo reći bravo za KTM!
Photo: Biker