Kako smo i najavili, Rocky Mountain flota je nedavno stigla u Hrvatsku, pa se nadamo da će postati stalni gosti u našoj redakciji. Ipak se radi o legendarnom kanadskom brendu s više od 30 godina iskustva u gradnji i želji, kako sami kažu, da naprave savršen bicikl. Neka vas ne zavara riječ ‘osnovni’ u uvodu za Altitude 730MSL jer se ipak radi o karbon full suspensionu visoke klase, a to će potvrditi i sama njegova cijena od 28.499,00 kuna. Ova 27-ica obiluje posebnostima i zanimljivim tehnološkim rješenjima, pa započnimo informacijom da je sačinjen od kombinacije karbona i aluminija te da omogućuje prilagodbu geometrije na vrlo jednostavan način.
Tehnikalije
Prednji trokut je karbonski, a stražnji zadužen za amortizaciju je aluminijski od krute 7005 legure. Smoothwall karbon rezultat je korištenja različitih struktura vlakana na raznim dijelovima okvira te eliminacije viška smole i vlakana metodom tvrdih kalupa. Možemo samo reći da je završna obrada dovedena do savršenstva i bez zamjerke. Skladne linije narušava jedino sajla stražnje kočnice koja nije provedena kroz okvir poput ostalih – čak i crijevo X Fusion Hilo Ace pomične cijevi sjedala je sakriveno. Pogled na geometriju na papiru pokazuje da su kutevi vilice i cijevi sjedala klizni tj. imaju raspon od skoro dva stupnja. Ovdje dolazimo do sljedećeg iznenađenja, a to je Ride-9 sistem koji omogućuje da jednostavnim postupkom uz imbus ključ i dva ekscentra, fino podešavamo geometriju u devet mogućih pozicija na prihvatu stražnjeg amortizera s okvirom.
Na taj način trebali bismo direktno utjecati na ponašanje bicikla s obzirom na konfiguraciju terena te na njegove reakcije na preprekama. Ako još u formulu dodamo promjenu tlaka u komori Fox Float Dps Custom amortizera, na raspolaganju imamo još više kombinacija i nijansi osobina suspenzije. Jedan od patenata naziva se BC2, a radi se o predimenzioniranim ležajevima na zglobovima sustava suspenzije s ojačanim točkama sklonim habanju i trenju te pojednostavljenim načinom podmazivanja. Moramo još spomenuti ABC (Angular Bushing Concept) zglobove na stražnjem trokutu blizu osovine, koji smanjuju negativne pojave poput utjecaja kočenja na rad suspenzije, a koriste sličnu tehnologiju kao BC2 radi produženja životnog vijeka. S prednje strane povjerenje je zadobila Manitou Mattoc Comp vilica sa 160mm hoda i Absolute+ sistemom regulacije predopterećenja, a ostatak mehanike probran je iz Shimanovog i Sramovog kataloga (X7, XT Shadow plus) uz pomoć Race Face Aeffect pogona te ukupno 2x10 stupnjeva prijenosa. Kotači su kombinacija Shimanovih M618 naba, Sun Ringle Helix obruča i Maxxisovih guma različitih struktura čepova i širine naprijed/straga.
Vožnja
Započeli smo vožnju u neutralnom položaju geometrije gdje se bicikl ponašao kao rasni Enduro sklon nizbrdicama i većim preprekama, te smo dobro upoznali Manituov Mattoc odnosno njegovih 34mm promjera i 160mm hoda. Možemo reći da smo ugodno iznenađeni i da je Manitou konačno stao uz bok najvećim konkurentima, a najviše je briljirao u držanju trakcije tj. ‘zalijepljenom’ prednjem kotaču koji daje mnogo sigurnosti vozaču. Iskušali smo položaj krajnje sklon penjačima i onaj namijenjen lakšim vozačima, a u svakom je Altitude pokazao nešto drukčiju narav od boljih reakcija na manjim i brzim preprekama te bolje efikasnosti na zahtjevnoj stazi do krajnje sigurnosti i zabave u gravitacijskim dionicama i na velikim dropovima. Postupak traje manje od minutu, a čini osjetnu razliku u vožnji. Uz dostatan paket opreme koji može pratiti sve izazove vozača, tu je i pomična cijev sjedala s ručicom koja radi u 360 stupnjeva. Nešto horizontalnog ‘lufta’ na sjedalu je detalj koji smo povremeno osjetili, a može ponešto smetati ako niste navikli na to. Mi smo se radije prepustili brojnim vrlinama bicikla i robusnim Maxxisovim gumama te nastavili ‘osluškivati’ ponašanje bicikla u raznim postavkama...
Zaključak
Prvi Rocky Mountain na testu pokazao je da itekako zaslužuje pažnju. Jedinstvena mogućnost podešavanja geometrije, odličan okvir, znalački složen popis opreme uz vrlo primamljiv dizajn jaki su argumenti u njegovu korist. Cijena je očekivano visoka, ali neće spriječiti one koji traže izvrsnost i drukčiji pristup da ga posjeduju i otkrivaju sve što može.
Photo: Biker