Naše vaganje prije vožnje pokazalo je 14.22 kilograma ukupne mase, što se u apsolutnim razmjerima čini dosta, ali je ipak u skladu s cijenom i klasom u kojoj se nalazi. Od toga na komplete kotača iz vlastite proizvodnje odlazi 4.65kg što je već mnogo bolji rezultat. Iako je opremljen osnovnim paketom komponenti, okvir ne zaostaje za jačim modelima, a izrađen je hidroformingom od M5 Specializedove aluminijske legure, te omogućuje hod amortizera do 110 milimetara. Osim konusnog steerera i pressfit BB-a, pohvalno je vidjeti interno provedenu sajlu te silikonsku zaštitu okvira od udaraca lanca, koju ne treba naknadno postavljati. Za amortizaciju će se brinuti RockShoxove suspenzije XC 30 i Monarch RL s autosag funkcijom. Ona olakšava podešavanje amortizera prema težini vozača jednostavnim odvrtanjem ventila dok sjedite na biciklu. Stvar radi i vrlo je praktična, pogotovo za one koji nisu vični pronalaženju idealnog pritiska i odziva eksperimentiranjem. Pogonski dio sastoji se od 9-brzinskog SLX i Deore mjenjača, Alivio ručica i pogona s Octalink sistemom, dok će za zaustavljanje Cambera brinuti Tektrove Draco 2 hidraulične kočnice.
Na prvu, nakon ostalih bicikala koje smo imali pri ruci, Camber je djelovao dugačko i nisko, ali čim smo krenuli ustanovili smo da se nešto veći kut zadnje vilice od skoro 75° pokazao kao dobro rješenje. Na taj način balans vozača je blago pomaknut prema prednjem kotaču i kompenziran je širokim volanom od 700mm. Po kokpitu bi ga mogli zamijeniti za all mountain, ali će suspenzije ipak otkriti njegovu trail namjenu. Kako je naša staza obilovala velikim dropovima i udarcima o kamenje, ispustili smo još malo zraka iz Monarcha unatoč autosag postavci amortizera. Camber se dobro nosio s iznenađenjima i niti u jednom trenutku nismo osjetili nesigurnost, osim što bismo na takvoj stazi voljeli imati jaču vilicu, koja bi mogla iskoristiti sav svoj hod. Nisko težište i BB ima svoju ulogu kod naglih promjena smjera, ali je zahtjevna staza u Labinu ostavila tragova udarcima po kurblama pogona. Na brzim i dugim singletrack dionicama, Camber je pokazao da je na domaćem terenu zahvaljujući nešto dužem chainstayu, koji se najbolje očituje u stabilnosti i mirnoći bicikla na neravninama.
Osnovni Camber nudi ulazak u svijet full suspension trailova u velikom stilu. Njime dobivate odličan okvir i tehnologiju, lagane kotače i nešto skromniju opremu. Dizajn je među najboljima na tržištu, a uz to ide tradicija i renome oko imena Specialized. Ako ga ikada prerastete mogućnostima, osnova vam uvijek može poslužiti za nadogradnju do high-end bicikla.
Specialized Camber 2013 bicikl
Specialized je odlučio svoje napore uložiti u daljnji razvoj 29ki i smanjiti ponudu klasičnih 26-ica, pa je tako i popularni full suspension Camber od ove godine dobavljiv jedino u 29-inčnoj varijanti. Pred nama je osnovni model cijene 12,999 kuna, a mi se još prisjećamo prvih vožnji Cambera prilikom predstavljanja prije dvije godine i dobrih kritika za model s Expert nivoom opreme. Camber je nešto evoluirao od predstavljanja, ali je dizajn ostao prepoznatljivo atraktivan, pa će na prvi pogled i stručno oko zavarati da se radi o mnogo skupljem biciklu.