Ovaj put prevagnula je želja da isprobamo novi Fuel EX 9 u verziji s 27.5 inčnim kotačima. Trek nudi i 29er verziju s Boost tehnologijom naba, no prevladao je razum i naša sklonost zadana vlastitim gabaritima. Osim agresivne boje u skladu s ovogodišnjim trendovima, prisutna je kombinacija opreme odabrana po sistemu ‘najbolje za još uvijek razumnu svotu’ iz Srama (mehanika, obruči), Foxa (suspenzije) i Shimana (kočnice). Moramo nadopuniti navode i spomenuti kako je pri dizajnu amortizera prste imao i Trek, ali i specijalizirana tvrtka ‘Penske Racing’ poznata po svom doprinosu u Formuli 1. Naravno, nas najviše zanimaju dojmovi sa staze tj. je li Fuel uz dlaku promijenio i ćud?
Tehnikalije
Dakle, Trek je sada odlučio ‘uložiti’ u Fuel tamo gdje se to na prvu najmanje vidi, ali bi se trebalo itekako osjetiti u stvarnim uvjetima na stazi. Izostala je promjena geometrije kod 27-ica, dok je novost kod 29ki povećana širina naba (Boost) i nešto smanjeni ‘chainstay’. ‘Naša’ EX 9ka tako nudi 68°/73° kombinaciju kutova koja se danas čini dosta konzervativnom kada proizvođači sve više otvaraju prednji kut vilice. Prisutan je i umjereni chainstay (433mm) uz nešto dulju gornju cijev okvira (627mm). Poznavajući Fuel dosta dobro, možemo reći da se brojke u njegovom slučaju vrlo dobro slažu s dojmovima iz vožnje, pa se, iako širokog spektra mogućnosti, još uvijek vrlo dobro drži klasičnih XC vrijednosti.
Vratimo se malo na suspenzije – Fox razvija EVOL u Svjetskom kupu povećavajući volumen zraka komore za povrat u želji za linearnijom krivuljom rada, pa bi uz RE:aktiv sistem trebali imati zadnju riječ tehnologije na području amortizacije. Radi se o pametnom sustavu razvijenom uz pomoć male manufakture ‘Penske Racing’ koji prepoznaje radi li se o nogama vozača koji potiskuju ‘shock’ ili neravninama s podloge, te prema tome u trenutku ‘zatvara’ ili omekšava amortizer. Trik je u brzini reakcije koja mora biti trenutna kako bi sve imalo smisla. Kako bi svi uvjeti za moderan trail bili ispunjeni, tu je RockShox Reverb Stealth cijev sjedala upravljana s volana, Sramova X1 grupa s 11 stupnjeva prijenosa i pripadajući pogon s 32T zupčanikom. Kočenje je povjereno Shimanovim XT kočnicama, dok su kotači sastavljeni od Sramovih Roam 30 obruča i naba te Bontrager XR3 Expert TR guma s ojačanjima od aramida i različitim širinama (2.35/2.20 inča). Ono što više ne opisujemo, a podrazumijevamo kod full sus Trekova su ‘standardni’ tehnički detalji poput ABP sustava ili E2 konusnog steerera.
Vožnja
Jednostavna, ali učinkovita Sramova X1 mehanika na Fuel ‘devetki’ uklapa se odlično u visok nivo opreme, koja je složena po našem ukusu. 11 stupnjeva i 32T pogonski zupčanik odlično prenose snagu, ne dozvoljavaju lutanje i suvišno klikanje, a nismo se našli u situaciji da bismo poželjeli još nijansi ili stupanj više. Ono što primjećujemo vrlo lako je bolja osjetljivost bicikla, mikro neravnine odrađene su besprijekorno i fluidno, a svih 120mm hoda raspoloživo je u trenutku kad je to potrebno – DRCV je uspješno zamijenjen s EVOL uz Re:aktiv sistem. Bicikl je zadržao agilnost vrlo blizu XC kriterijima, a pritom nudi mnogo veće mogućnosti i lakoću kontrole na impresivnim nagibima. Suspenzija je dovedena do savršenstva, pa uz pomoć dobro odmjerene geometrije možemo iskoristiti sve prednosti na zavojitim i brzim singletrackovima. Bontragerove XR3 Expert gume doprinose brzini na tvrdom, ali zbog toga i gube nešto gripa na blatnim dijelovima pa to ostaje za odvagnuti kod sljedeće ugradnje.
Zaključak
Unatoč doradama kroz godine, Fuel nije odstupio niti milimetra od prvobitne ideje naprednog, ali upotrebljivog, svakodnevnog full suspensiona. Definira pojam traila s vrhunskom suspenzijom i odličnim prosjekom opreme te svestranom geometrijom primjenjivom na većini staza. Bravo za Trek i ponovno podizanje ljestvice u svijetu traila.
Photo: Biker