www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
30. Ožujka 2016.

Trek Fuel EX 9 27.5

Trek Fuel EX 9 27.5
6 fotografija

Najjači aluminijski Fuel s pokojim novim tehničkim rješenjem cilja na naslov top trail bicikla.

Trek Fuel EX 9 27.5 slika 1

Ovaj put prevagnula je želja da isprobamo novi Fuel EX 9 u verziji s 27.5 inčnim kotačima. Trek nudi i 29er verziju s Boost tehnologijom naba, no prevladao je razum i naša sklonost zadana vlastitim gabaritima. Osim agresivne boje u skladu s ovogodišnjim trendovima, prisutna je kombinacija opreme odabrana po sistemu ‘najbolje za još uvijek razumnu svotu’ iz Srama (mehanika, obruči), Foxa (suspenzije) i Shimana (kočnice). Moramo nadopuniti navode i spomenuti kako je pri dizajnu amortizera prste imao i Trek, ali i specijalizirana tvrtka ‘Penske Racing’ poznata po svom doprinosu u Formuli 1. Naravno, nas najviše zanimaju dojmovi sa staze tj. je li Fuel uz dlaku promijenio i ćud?

Trek Fuel EX 9 27.5 slika 1

Tehnikalije 

Dakle, Trek je sada odlučio ‘uložiti’ u Fuel tamo gdje se to na prvu najmanje vidi, ali bi se trebalo itekako osjetiti u stvarnim uvjetima na stazi. Izostala je promjena geometrije kod 27-ica, dok je novost kod 29ki povećana širina naba (Boost) i nešto smanjeni ‘chainstay’. ‘Naša’ EX 9ka tako nudi 68°/73° kombinaciju kutova koja se danas čini dosta konzervativnom kada proizvođači sve više otvaraju prednji kut vilice. Prisutan je i umjereni chainstay (433mm) uz nešto dulju gornju cijev okvira (627mm). Poznavajući Fuel dosta dobro, možemo reći da se brojke u njegovom slučaju vrlo dobro slažu s dojmovima iz vožnje, pa se, iako širokog spektra mogućnosti, još uvijek vrlo dobro drži klasičnih XC vrijednosti.

Trek Fuel EX 9 27.5 slika 2

Vratimo se malo na suspenzije – Fox razvija EVOL u Svjetskom kupu povećavajući volumen zraka komore za povrat u želji za linearnijom krivuljom rada, pa bi uz RE:aktiv sistem trebali imati zadnju riječ tehnologije na području amortizacije. Radi se o pametnom sustavu razvijenom uz pomoć male manufakture ‘Penske Racing’ koji prepoznaje radi li se o nogama vozača koji potiskuju ‘shock’ ili neravninama s podloge, te prema tome u trenutku ‘zatvara’ ili omekšava amortizer. Trik je u brzini reakcije koja mora biti trenutna kako bi sve imalo smisla. Kako bi svi uvjeti za moderan trail bili ispunjeni, tu je RockShox Reverb Stealth cijev sjedala upravljana s volana, Sramova X1 grupa s 11 stupnjeva prijenosa i pripadajući pogon s 32T zupčanikom. Kočenje je povjereno Shimanovim XT kočnicama, dok su kotači sastavljeni od Sramovih Roam 30 obruča i naba te Bontrager XR3 Expert TR guma s ojačanjima od aramida i različitim širinama (2.35/2.20 inča). Ono što više ne opisujemo, a podrazumijevamo kod full sus Trekova su ‘standardni’ tehnički detalji poput ABP sustava ili E2 konusnog steerera.

Trek Fuel EX 9 27.5 slika 3

Vožnja

Jednostavna, ali učinkovita Sramova X1 mehanika na Fuel ‘devetki’ uklapa se odlično u visok nivo opreme, koja je složena po našem ukusu. 11 stupnjeva i 32T pogonski zupčanik odlično prenose snagu, ne dozvoljavaju lutanje i suvišno klikanje, a nismo se našli u situaciji da bismo poželjeli još nijansi ili stupanj više. Ono što primjećujemo vrlo lako je bolja osjetljivost bicikla, mikro neravnine odrađene su besprijekorno i fluidno, a svih 120mm hoda raspoloživo je u trenutku kad je to potrebno – DRCV je uspješno zamijenjen s EVOL uz Re:aktiv sistem. Bicikl je zadržao agilnost vrlo blizu XC kriterijima, a pritom nudi mnogo veće mogućnosti i lakoću kontrole na impresivnim nagibima. Suspenzija je dovedena do savršenstva, pa uz pomoć dobro odmjerene geometrije možemo iskoristiti sve prednosti na zavojitim i brzim singletrackovima. Bontragerove XR3 Expert gume doprinose brzini na tvrdom, ali zbog toga i gube nešto gripa na blatnim dijelovima pa to ostaje za odvagnuti kod sljedeće ugradnje.

Trek Fuel EX 9 27.5 slika 4

Zaključak 

Unatoč doradama kroz godine, Fuel nije odstupio niti milimetra od prvobitne ideje naprednog, ali upotrebljivog, svakodnevnog full suspensiona. Definira pojam traila s vrhunskom suspenzijom i odličnim prosjekom opreme te svestranom geometrijom primjenjivom na većini staza. Bravo za Trek i ponovno podizanje ljestvice u svijetu traila. 

Trek Fuel EX 9 27.5 slika 5

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Trek Fuel EX 9 27.5
Brend: Trek
Okvir: Alpha Platinum Aluminum, ABP,E2,Full Floater
Prednja vilica: Fox Performance 34, 15QR, 120mm
Stražnji amortizer: Fox Performance Float EVOL, Re:aktiv
Kočnice: Shimano XT hidr.
Zadnji mjenjač: Sram X1 11st.
Ručice mjenjača: Sram X1
Pogon: Sram X1, 32T X-Sync
Sjedalo: Bontrager Evoke 2
Gume: Bontrager XR3 Expert TR, aramid, 27.5x2.35/2.20
Obruči: SRAM Roam 30
Glavčine (nabe): Sram 15/142-12mm
Težina: -

Geometrija

Kut vilice (A): 68
Međuosovinski razmak (B): 1170
Dužina cijevi sjedala (C): 470
Kut cijevi sjedala (D): 73
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 627
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 433
Veličina bicikla: 18,5