Gledajući novi Marinov, uvjetno rečeno, cestovni bicikl manje upućenim biciklistima bi mogla promaknuti “neobična” dimenzija guma, ojačani obruči, geometrija ili disk kočnice. Sve to udaljava Gestalt od strogo cestovne forme i daje mu veću širinu podloga na kojima će se osjećati kao “kod kuće”. U Marinovom katalogu Gestalt se nalazi u odjeljku “Drop bar” nazvanom prema obliku volana, ali osim toga ima još puno stvari prema kojima određujemo namjenu bicikla.
Dakle, imamo cestovni bicikl (na očigled), ali po savskom nasipu jurimo kao šprih?! Tako nekako - više o tome u dijelu testa s dojmovima iz vožnje. Za početak pogledajmo geometriju aluminijskog okvira sastavljenog od cijevi 6061 legure. I vilica je od istog materijala, bez amortizacije, a sajle su provedene kroz okvir, pa sve izgleda vrlo ozbiljno, mnogo ozbiljnije nego to cijena od 6500kn sugerira. Na vilici imamo ugodnih i okretnih 72°, a na cijevi sjedala 74° naklonjenih pedaliranju i sprintanju.
Dimenzije bicikla su kompaktne, ali ne pretjerane kako bi ipak zadržao udobnost. Međuosovinski razmak od 994mm i 415mm stražnji krak (vel 52) nalazi se negdje u rangu rekreativnih cestovnjaka. Tu prestaje sličnost jer Gestalt može primiti gume do 700x35 gume i dosta se približiti brdskim biciklima, ako to baš želite. Ugrađene WTB Exposure Comp dimenzija su 700x32c i idealne su po gabaritima da bicikl s njima izgleda baš skladno. Spomenimo još da su obruči s dvostrukom stijenkom i da mogu izdržati svakakve torture s podloge. Shimanova Claris grupa mjenjača ima 2x8 stupnjeva prijenosa, a tu su Promaxove kočnice s mehaničkim diskovima za zaustavljanje.
Gestalt smo vozili gradskim ulicama, nasipom uz Savu (sitni šljunak), a odvozio je i nešto zemljanih terena, skoro pa u pravim XC uvjetima. S biciklom smo se “na prvu” odlično složili zbog nekoliko razloga. Kao prvo to je mogućnost da na njemu provedete cijeli dan bez zamora tijela ili neke iritacije zbog neadekvatnog položaja. Dojmovi vozača su jedinstveni - vrlo ugodno i ergonomski. Druga osobina je što na svakoj podlozi pokazuje živahnost i lakoću poput superlakih cestovnjaka. Nešto robusniji kotači nisu naškodili ubrzanjima toliko da bismo zbog toga požalili. Ipak nismo profesionalci.
Gestalt je zadobio naše simpatije, a u kontekstu cijene još nam se više sviđa. Idealan bicikl za one koji vole brzinu i jurnjavu, ali ne preferiraju nužno cestu. Jednako pristojno će se ponašati i izvan nje.
Photo: Biker