Bike park Rabac je postao hit odredište gdje se, u našem slučaju, može spojiti ugodno i korisno. Ovog puta je povod posjete bio Specializedov elektro gravel Turbo Creo SL Expert Evo. Dakle, prevedeno - elektro karbonac s expert opremom. Osim ovog u Turbo Creo seriji su cestovni modeli, a sa samog vrha ponude se smiješe S-Worx inačice. ‘‘Naš’’ Creo SL namijenjen je svakakvom terenu - od ceste pa do pravih brdskih neravnina, a u tome će pomoći Specializedova inovacija Future Shock 2.0, amortizer skriven u headtubeu. Bazira se na opruzi i njenom hodu od 20mm. S druge strane imamo X-fusion dropper cijev (50mm) i power Expert sjedalo što će itekako povećati ukupan komfor bicikla.
Creo SL Expert sa S-worxom dijeli još i Fact 11r karbon te Sl 1.1 elektro motor kao i bateriju kapaciteta 320 Wh. Shimanovi mjenjači s Di2, 11 stupnjeva prijenosa i Pathfinder gume u dimenziji 700x38c trebali bi biti odlična osnova za jedan gravel. Ekstra značajke poput spajanja na Specializedovu aplikaciju za kontrolu i podešavanje motora samo su bonus, kojim možete začiniti igru i prilagoditi ga svojim potrebama. Isto tako je moguće bilježiti vožnje i nadzirati bateriju na zaslonu telefona. U motoru je i senzor za snagu koji može prenositi podatke na bilo koji ANT+ uređaj.
U vožnji se Creo doima ultra agilan i lagan. Motor je vrlo ispeglan i gotovo da ne osjetimo prijelaz kada motor isključi pomoć već samo nastavimo pedalirati. Sve radi vrlo intuitivno i nema mnogo detalja ili podešavanja već samo vožnja i mnogo zabave. Na luli volana postoji kotačić kojim se podešava kompresija od otvorenog do zatvorenog i tu se može malo igrati dok se ne postigne optimum. Mi smo ga držali na otvorenom položaju i tako je ostao do kraja vožnje. Stvar dobro radi i odreže dosta udaraca prije nego dođu do volana. 20mm hoda se ne čini puno, ali je dovoljno da ne umaramo ruke i tijelo treskanjem. Dobra stvar je što nema uvijanja nogu kao kod amortizirajućih vilica i gubitaka u tom smislu. Stoga je vrlo lako nabirati brzinu uz pomoć solidnog međuosovinskog razmaka i geometrije. Kut vilice je zahvalan za brze manevre i kontrolu, pa se čini da sve ide prirodno i fluidno. I gume su dale svoj doprinos u generalnom osjećaju kontrole jer nismo osjetili kraj trakcije kada treba smanjiti tempo.
Do samog kraja praktičnog dijela testa nismo imali uvid u cijenu bicikla, pa su stvari sjele na svoje mjesto. 9000usd dosta toga objašnjava, ali i opravdava iznimnim dojmovima sa staze.
Photo: Biker