Nastojanja proizvođača da naprave bicikl jednako potentan na raznim podlogama nastavljaju se žestoko i u 2020 godini. U Specializedu tvrde da zabava tek počinje gdje cesta završava, ali da performanse bicikla na cesti moraju podjednako oduševljavati kao i izvan nje. Zbog toga je nastao Diverge - jedan bicikl podjednako zabavan na cesti, singletracku ili makadamu. Pitamo se je li tako nešto uopće moguće? Neki kompromisi uvijek postoje. Ako na jednom kraju dodate na drugom ste oduzeli. Barem je tako oduvijek bilo.
Diverge se kompromisima nastoji usprotiviti ‘‘Open Road’’ geometrijom kompaktnih dimenzija okvira, živahnim kutem vilice i još ponekim trikom poput sposobnosti da prihvati gume do 700x42c širine te ‘skrivenom’ ‘‘Future Shock’’ amortizacijom u headtubeu i CG-R cijevi sjedala. Jesmo li spomenuli FACT 9r karbon kao osnovni tvorevni materijal? Da pripada high-end segmentu potvrđuju Shimanove komponente iz Ultegra grupe. Tu su kočnice (8070), mjenjači (R8000 i RX800) i ručice (R8020) dok se vrte DT Swiss R470 kotači sa Specializedovim Pathfinder gumama u dimenziji 700x38c i upečatljivim Transparent rubovima.
Mi smo imali priliku bicikl dobiti na vikend vožnju istarskim stazama sastavljenim od prave kombinacije asfalta, zemlje, kamenjara i makadama. Baš ono što nam je trebalo za pravi test Diverge-a. Prilikom susreta s biciklom teško je ostati ravnodušan. Linije okvira su zavodljive i elegantne kao na top cestovnjacima, sve je na svom mjestu, a tek ponešto robusnosti dolazi iz kočnica (diskovi) i guma, a iskače i CG-R zadebljanje na cijevi sjedala.
Diverge je izrazito kompaktan, upravljanje je vrlo fluidno i asfaltom se kreće neupitno lakše od bilo kojeg brdskog bicikla. Nisko težište i kratak međuosovinski razmak odmah dolazi do izražaja, a amortizacija od 20mm naprijed i 18mm na cijevi sjedala dovoljne su da ublaže kakvu rupu koju nismo uspjeli izbjeći. Osjetit ćemo ju, ali će kontrola bicikla u tom trenutku ostati savršena, pa možemo reći da to itekako utjeće na upravljanje. Silaskom s ceste na mješovite off-road dionice Diverge nije izgubio nimalo kontrole, a agilnost je samo još više došla do izražaja. Na usponima briljira, a prijenos snage je odličan s obzirom na dimenzije guma. Kroz glavu nam je jedino prošla misao da bismo voljeli probati maksimalno široku dimenziju guma no i ovako nemamo zamjerki. Na kraju ostaje samo želja za posjedovanjem Divergea kao univerzalnog rješenja.
Photo: Biker